A koronavírus-járvány miatt az újautó-piac és a használtautó-import is lejtmenetbe került Magyarországon, egy kategóriában azonban nem volt jele semmilyen válságnak.
Ami az importot illeti, a márkák 20-as toplistáján az első 19 cég neve mellett látni mínuszt 2019 első fél évével összehasonlítva – írta a Vezess. Mélyebbre ásva azonban érdekes jelenség figyelhető meg:
a legdrágább, exkluzív márkákhoz tartozó modellek behozatala ilyen környezetben is növekedett,
az egész Európát sújtó kijárási korlátozások és a határzárak idején is.
Maseratikból, Aston Martinokból, Ferrarikból, Lamborghinikből és méregdrága társaikból az egész Európát sújtó kijárási korlátozások ellenére több jött be Nyugatról, mint tavaly.
Számos 50-100 millió forintos árkategóriába tartozó álomautó is érkezett, majd kapott magyar rendszámot az elmúlt fél évben.
A Vezess összeállítása szerint nemcsak modern luxusautók, hanem igazi, ritka klasszikusok is érkeztek az országba. Ezek közé tartozott egy 1966-os Ferrari 330, egy 1970-es Lamborghini Espada, egy 1981-es DeLorean "Vissza a jövőbe" DMC-12, sőt egy 1929-es Bugatti is kapott magyar rendszámot.