Magyarországon is megérett a helyzet arra, hogy
a pontszerű sebességmérést felváltsa az átlagsebesség mérése
- mondta az InfoRádiónak Sándor Zsolt közlekedésmérnök, aki hozzátette, hogy bizonyos jogszabályok ezt már lehetővé is tennék.
"A pontszerű sebességmérés terjedt el itthon, ez az a hagyományos megoldás, amikor az ellenőrzést végrehajtó hatóság valamilyen berendezéssel kiáll, és az éppen aktuálisan arra haladó járművek sebességét megméri. Ezzel kapcsolatban számos negatív kritika hangzott már el" - ismertette a kezdeteket Sándor Zsolt.
Szerinte a társadalom jelentős része azt gondolja, hogy ez nem megfelelő módon szankcionálja a gyorshajtókat, ugyanis ez csak egy adott pillanatbeli magatartást mér, ezzel szemben
az átlagsebesség-mérési eljárás két pont között a belépési és kilépési időpont különbsége alapján számítja, hogy valaki az adott távolságot mekkora sebességgel tette meg,
és ez alapján tudja a hatóság a megfelelő szankciót kiszabni.
"Ennek az új típusú megoldásnak a társadalmi elfogadottsága sokkal nagyobb,
hiszen ez nem egy pillanatnyi esetleges kihágást büntet, hanem egy tartósan, 5-10-20-30 percen keresztül elkövetett, szabálytalan cselekvést" - világított rá a közlekedésmérnök.
Sándor Zsolt szerint a statisztikák azt mutatják, hogy "ha 60 km/h-s forgalomcsillapítást alkalmaz a közútkezelő, akkor a vezetők 5-10 százaléka tartja be ezt, 80-as és 100-as korlátozásnál 10-20 százalék ez az arány."