Olyan buszokat fejleszt az Ikarus, amelyeknek az egész világon nincs párjuk

ikarus
Vágólapra másolva!
Elektromos meghajtású, önjáró autóbusz-alvázcsalád fejlesztését kezdte meg az Ikarus Járműtechnika Kft. és az Óbudai Egyetem.
Vágólapra másolva!

Az Ikarus közleménye szerint a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programból (Ginop) 841 millió forint vissza nem térítendő támogatás nyertek az 1,582 milliárd forint költségű projekthez.

A tervek szerint a 2023. március 31-én záruló projekt során az alvázcsalád tagjaira különböző hosszúságú és eltérő felhasználói igényeket kiszolgáló autóbuszok épülhetnek, minimális többlettervezési munka befektetésével. Az 5G kommunikáció révén a járművek a városi közlekedésben való részvételének optimalizálásával az üzemeltetési költségek jelentősen csökkenthetők lesznek.

Forrás: Ikarus Járműtechnika

Az Óbudai Egyetem a kutatás-fejlesztési projekten belül felméri a közösségi közlekedésben résztvevő szolgáltatók és a szolgáltatást igénybe vevők elvárásait, illetve elkészíti az "okosbusz" és az intelligens szervizrendszer közötti állandó kommunikációs kapcsolatot.

Az Ikarusnál négy alvázat készítenek, egyet csuklós kivitelben, kettőt városi szóló busz méretben, illetve egyet teljes felépítménnyel, hogy azt valós forgalmi körülmények között is tesztelhessék.

A cél, hogy az önjáró, motorral és akkumulátorcsomaggal egy egységet alkotó alvázak a majdani legyártást követően rugalmasan alkalmazkodjanak a vevői igényekhez, továbbá szükség esetén az alváz mellé kész karosszériaelemeket is szállítani tudjanak.

Az Ikarus Járműtechnika Kft. - jelenleg a Műszertechnika-Holding Zrt. leányvállalataként - a régi buszgyár területén működik Székesfehérváron, az Ipari Parkban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!