Az új Golf Variant jóval nagyobb elődjénél, a hetes Golf kombijánál,
a karosszéria 6,6 centivel lett hosszabb, most 4,633 méteres.
Nem csak a hátsó túlnyúlást növelték meg, hanem a tengelytávot is (2,686 méteresre), ezért a hátsó üléseken közel 4,8 centivel több lábtér fogadja az utasokat, mint a régi kombiban (vagy az új ferdehátúban). Igaz, a csomagtér csak 6 literrel lett nagyobb, most 611 literes, viszont ha lehajtják a hátsó üléseket, akkor a növekedés már 22 liter (így 1642 literes a tér).
A karosszéria a B-oszlopig tökéletesen megegyezik az ötajtóséval,
a különbségek utána kezdődnek. Sportosabb lett a tetővonal, mint a régi kombin, mivel már hátrafelé enyhén lejt, de annyira azért nem, hogy a hátul ülők fejtere érezhetően csökkenjen. Az alapáron LED-es hátsó lámpák nagyon hasonlítanak az ötajtóséhoz, viszont itt más a belső grafikájuk, és további különbség, hogy a rendszám a hátsó ajtón, és nem lent, a lökhárítón van.
A sima Golf Varianttal egyszerre
az Alltrack is megérkezett,
hogy betöltse az űrt a mezei kombi és a SUV modellek (T-Roc, Tiguan) között. Ez a változat nem más, mint egy emelt futóművű, összkerékhajtású terepkombi, amelyre fényezetlen műanyag védőelemeket, egyedi felniket és lökhárítókat szerelnek.
Természetesen mindkét kombihoz szériában jár a tetősín, felárért kihajtható vonóhorog is kapható, amellyel az összkerekes Alltrack akár 2 tonnás fékezett utánfutót is elvontathat. Aki megrendeli az elektromos csomagtérajtó-nyitást,
akár láblendítéssel is nyitásra bírhatja a fedelet,
a csomagtérben kampókat, dupla padlót, 12 és 230 voltos csatlakozókat is elhelyeztek a wolfsburgi mérnökök, de csomagrögzítő sínek és hálók nincsenek.
A Golf Variant és a Golf Alltrack értékesítése év végén kezdődik el, a motorválaszték várhatóan megegyezik az ötajtóséval.