A Romturingia nevű román karosszériaépítő cég két éve mutatta be az akkor új, második generációs Dusteren alapuló pickup tanulmányát, amely annyira megtetszett a Daciának, hogy azóta közösen kifejlesztették a szériaváltozatot is. A hivatalosan Dacia Duster Pick-Up-nak hívott kishaszonjármű már rendelhető Romániában.
Az első ülések mögött 1,65 méter hosszú rakteret lehetett kialakítani, amely alapesetben 1,35 méter, a kerékjáratoknál viszont csak 0,97 méter széles, ezért mindössze egy szabványos európai raklapot képes fogadni.
A raktér terhelhetősége 500 kg, a befogadóképessége 1000 liter
a karosszéria vonaláig. Hogy minél olcsóbban lehessen gyártani a platós Dustert, megtartották a eredeti SUV verzió hátsó lámpáit, amelyek olyan szélesek, hogy a kompozitból készített platóajtó formáját hozzájuk kellett igazítani.
A Duster Pick-Up 19 mm-rel rövidebb a normál Dusternél, a hossza így 4341 mm. Mivel várhatóan terepen is sokat fogják használni, a futóművét 14 mm-rel emelték meg, a hasmagassága 224 mm.
Kizárólag fehér színben, 1,5 literes, 115 lóerős dízelmotorral, hatfokozatú kézi váltóval és összkerékhajtással lehet megrendelni,
a 260 Nm nyomatékú Renault dízelmotor átlagfogyasztása a NEDC ciklus szerint mérve nem éri el az 5 litert.
A hivatalos Dacia márkakereskedésekben rendelhető Duster Pick-Up bruttó 22 546 euróba kerül Romániában, ami
8,22 millió forintnak felel meg.
Ez több mint 4000 euróval magasabb ár, mint amennyibe a Comfort felszereltségű ötajtós Duster Blue dCi 115 4WD SUV kerül, bár a 19 százalékos áfa visszaigénylésével a helyi vállalkozások kedvezőbb áron is hozzájuthatnak a haszonjárműhöz.
Egyelőre nincs hír arra vonatkozóan, hogy a fogják-e exportálni a típust. Az előző Dusterből készített négyajtós pickup, a Renault Oroch Dél-Amerikában népszerű modellnek számított, de azt a helyi piacra fejlesztette ki a Renault, és inkább divatos lifestyle modellnek számított, mintsem igavonónak.