A Crown a Toyota történetének legrégebben (1955 óta) futó modellszériájaként, egyben a márka első exportmodelljeként (1958) vonult be az autóipar történelemkönyvébe. Az állami ügyfeleknek (minisztériumoknak, illetve a császári udvarnak) fenntartott Centurytől eltekintve
nincs nagyobb, elegánsabb, gazdagabban felszerelt modell a márka palettáján.
Presztízséhez méltó módon a Crown fedélzetén vezetett be számos technológiai újdonságot a Toyota, Japán első szériagyártású nyolchengeres motorján (1964) át a világ első, CD-alapú navigációs berendezéséig (1989).
A legújabb Crown újdonsága
a vezető viselkedését felügyelő aktív rendszer.
Amennyiben a sofőr rosszullét következtében képtelen folytatni a vezetést, a jármű észleli az egészségügyi vészhelyzetet, és fokozatosan lelassít.
Mindeközben végig a sávjában tartja az autót, így nem fordulhat elő, hogy az átmenetileg önállóan haladó gépkocsi balesetet okoz. A Crown másik fontos újdonsága
a kanyarban lassítani képes adaptív tempomat.
A technológia mesterséges intelligencia alkalmazásával
képes megbecsülni a következő kanyar ívét, és ha szükségesnek látja, optimális értékre csökkenti az autó sebességét.
A gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő PCS rendszer képes felismerni a szemből érkező, a Crown útjába bekanyarodni készülő járműveket, illetve az úttesten átkelő gyalogosokat.
(Forrás: Smarter Media)