Egyre csökken azok aránya, akik márkaszervizben javíttatják autójukat. Számuk 2008 óta mérséklődik, két évvel ezelőtt már
a lakosság 78 százaléka független műhelyekben javíttatta autóját
- írta a Napi.hu.
Ez annak tükrében nem meglepő, hogy a magyar autópark átlagéletkora nagyon magas, közel 15 év, a márkaszervizek pedig leginkább az 5 évnél fiatalabb autók tulajdonosai körében népszerűek. A 11 és 20 év közötti kocsiknak már csak mintegy 10 százaléka jár márkaszervizbe - derült ki egy felmérésből, amelyet a Medián végzett a Bosch megbízásából.
Az autók kártörténetének lekérdezését biztosító TotálKártörténet adatszolgáltató partnere egy fiktív kárjavításra vonatkozó munkadíj-kalkulációt készített, amely alapján a következők derültek ki:
A tömeggyártók többségénél 16-30 százalékos a különbség,
vagyis ennyivel magasabbak a márkaszerviz-munkadíjak. De itt is vannak kivételek: a Nissan és a Peugeot esetében csak 6-7 százalékkal drágábbak, míg a Kiánál és a Toyotánál 33-35 százalékos a differencia.
A prémiummárkák 30 százaléktól indulnak, ennyi a különbség az Audinál. A Mercedesnél 36, a BMW-nél 46 százalék.
A Lexus- és a Volvo-szervizek 54-55 százalékkal kérnek többet, mint a függetlenek, ezzel a számmal pedig abszolút csúcstartók a márkák között.