Egy pénzügyi és biztosítási szolgáltatások összehasonlítására szakosodott weboldal, az ausztrál Compare the Market összegyűjtötte és országos bontásban rangsorolta az egyes autómárkákra irányuló globális kereséseket.
A Google Trends adatain alapuló elemzés szerint
2020-ban a Toyota volt a leggyakrabban guglizott autógyártó.
A világ 158 országára kiterjedő elemzés szerint tavaly minden harmadik országban a japán autógyártó vezette az online keresések rangsorát.
A keresések racionalizálódásának
legnagyobb vesztese a BMW,
amelynek tavalyi, igen jelentős fellendülése átmenetinek bizonyult, és amely most Európán kívül csak Afrika déli területein, Oroszország perifériális szigetvilágában, valamint Türkmenisztánban számít kedvencnek. A Mercedes visszakerült a harmadik helyre, és nagyot nőtt a Kia népszerűsége (a márka megszerezte magának Indiát, Jordániát és Egyiptomot).
A Lexus az arab térség mintaállamaként emlegetett Ománban és a mélyről felkapaszkodó Kambodzsában egyaránt az emberek kedvence tudott lenni, míg az Alfa Romeo a kínai és tadzsik internetezők kedvenc márkája. A mélyszegénységben élő Etiópiában a francia Alpine sportautó-márkára kerestek rá a legtöbben.
(Forrás: Smarter Media)