Az első DS 4 a Citroen C4 testvérmodelljeként 2010-ben mutatkozott be, és leginkább arról volt ismert, hogy ötajtós karosszériája ellenére a hátsó ablakait nem lehetett lehúzni. A most bemutatott utód már nem a szintén új C4-re épül (bár az hihetnénk, mert mindkettő magas építésű, a normál és a crossover kategória határán mozog), hanem az EMP 2 platformra, amely a Peugeot 308 és 3008 alatt is van. Igaz, a DS 4 számára 70 százalékban módosították a padlólemezt, hogy jobb legyen a hangszigetelés, merevebb legyen a struktúra, és, hogy be tudja fogadni az új futóművet, kormányművet és a gigantikus, 20 colos kerekeket.
A 4,4 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,47 méter magas karosszériának hibátlanok az arányai, hunyorítva
a gyár által emlegetett kupé stílust is bele lehet látni.
Az orr-rész stílusát az új fényszórók határozzák meg. A LED mátrix egység egy rendszerben kombinálja a mátrixos és a kanyarkövető fényszórókat, amelyeket mindkét oldalon két-két LED-sorból álló nappali fény (összesen 98 LED) egészít ki.
A kínálat alaptagja a DS 4, amelyben az elegancia dominál, a DS 4 Cross viszont a SUV-ok látványelemeivel játszik, ezért speciális védőburkolatokat, különleges felniket, a karosszéria színére fényezett tetősíneket és egyedi hátsó légterelőt kap. A sportos vonalat a DS 4 Performance Line képviseli, melynek különlegessége a fekete külső csomag (szárnyak, hűtőrács, oldalablakok keretei, felnik) és az Alcantarával burkolt belső.
A DS 4 belső terében az anyaghasználat igazodik a prémium jelleghez, nappabőrrel, Alcantara szövettel, karbonnal, fával, fémmel, és új kárpitozási megoldásokkal találkozhatnak az utasok. A csomagtér 430 (hibrid: 390) literes, a csomagtérfedél motorral működik, akár láblendítésre is.
Az új head up display egy optikai trükk segítségével
az adatokat a szélvédőtől 4 m-re előre vetíti ki,
21 colos átlón követve a vezető tekintetét. A fontos információk, mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg.
Hanggal és gesztusokkal is vezérelhető a 10 hüvelykes érintőképernyőn futó menürendszer, a rendszer és a térkép frissítése valós időben, felhőből történik. A légtisztítós klíma kiszűri a 2,5 mikronnál nagyon részecskéket és érzékeli a külső levegőszennyezést.
A zöld rendszámos, 225 lóerős konnektoros hibrid verzió motortérben egy négyhengeres 180 lóerős turbómotort található, amelyhez egy 110 lóerős villanymotor és egy nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik.
A 12,4 kWh-s akkuval elérhető tisztán elektromos hatótávolság 50 km
a WLTP ciklus szerint. A plug-in hibrid hajtáson kívül a DS 4 elérhető lesz 130, 180 és 225 lóerős benzinmotorral, valamint az 1,5 literes, 130 lóerős dízelmotorral is. Kézi váltó nincs, minden motorváltozat automata váltót kap maga mellé.
A félig önvezető (2-es szintű) rendszer a forgalom tempójához adaptálja az autó sebességét, képes arra, hogy torlódás esetén megálljon és újrainduljon, illetve arra, hogy a vezető akarata szerint pozícionálja a kocsit a sávon belül. De új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálása, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés.
Egyedülálló a kompakt osztályban a DS7-ből átvett Active Scan Suspension rendszer, amely egy szélvédőkamera segítségével
előre érzékeli az útegyenetlenségeket,
és a kapott információk alapján felkeményíti vagy felpuhítja az adaptív csillapítású felfüggesztést. A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS 4-et a versenytársaitól, a sötétben is 200 méterre ellátó infrás éjjellátó kamera. A vezető manőverezését ezen felül 360 fokos kamerarendszer is segíti.
A DS 4 hétféle metálszínben lesz elérhető, a forgalmazása 2021 negyedik negyedévében indul.