Komoly kutató-elemző munkát végzett a Magyar Közút Zrt. a közelmúltban,
a 2017 eleje és a 2019 vége közötti baleseti statisztikák alapján
feltárta és sorba rakta Magyarország 30 ezer kilométernyi közúthálózatának leginkább problémás szakaszait. A szervezet összesen 168 darab úgynevezett baleseti góchelyet rakott sorba – írta a Vezess.hu.
A Magyar Közút szerint a baleseti góchelyek olyan útszakaszok, ahol a balesetek száma szerint
valamilyen probléma van a közút geometriai kialakításával, az érvényben levő forgalomszabályozással (közúti jelzésekkel), vagy az út környezetével."
Minden egyes személysérüléses baleset rendelkezik egy ún. súlyszámmal, amely a sérülés mértékétől függ. Egy könnyű sérülésekkel járó balesetnél ez a szám alacsonyabb, míg a halálosnál magasabb. Ezt az adatot a végén összeadták a balesetek együttes számával – így alakította ki a Magyar Közút Zrt. a sorrendet (a képen a tíz legveszélyesebbet sorolták fel).
A feketelistát némi meglepetésre a Veszprém és Győr közötti 82-es út egyik szakasza vezeti,
majd egy különösen sok súlyos balesetet eredményező, külterületi út következik Komárom megyéből, a harmadik pedig meglepő módon az M7-es egyik része.
A közútkezelő értékelése szerint a 168 helyből
külterületen jellemzően csomópont és éles kanyarok okozzák a legtöbb bajt, míg településeken belül a különféle útkereszteződések.