A negyedik generációs HR-V ugyanolyan hosszú, mint elődje, de a hasmagassága 10 mm-rel nőtt, a teljes magassága viszont 20 mm-rel csökkent. A mai divatnak megfelelően hosszabb lett a motorháztető, és
meredekebben áll a szélvédő, a tető kupésan lejt,
rejtve van a hátsó kilincs.
Az igényes anyagokból megépített utastér közel van a prémium szinthez, a vezetőülést 10 mm-rel megemelték, a nagy látómező érdekében a külső tükrök lejjebb kerültek, így nem takarják ki az A-oszlop környékét kanyarodás közben.
A 9 colos képátlójú LCD-érintőképernyőt és a menürendszert úgy tervezeték, hogy csak minimális időre vonja el a vezető figyelmét. Az Android Auto csak vezetékkel, az Apple CarPlay utóbbi bluetooth-szal és wifivel is csatlakoztatható, a teljes rendszer képes frissíteni magát és alkalmazásait internetelérés esetén.
Említést érdemel a huzatmentes szellőzőrendszer
(Air Diffusion System) melynek L-alakú nyílásait a műszerfal felső sarkaiba helyezték. Ezek, a hagyományos szellőzőrostélyokkal szemben, anélkül juttatják a levegőt a kabinba, hogy az közvetlenül a bent ülőkre áramlana.
Bár a HR-V külső méretei nem változtak számottevően az elődmodellhez viszonyítva, a láb- és a válltér is jelentősen nőtt: hátul az első ülések alá beépített üzemanyagtartálynak és az okosan elrendezett hibird hajtásláncelemeknek köszönhetően 35 mm-rel lett nagyobb a sorok közötti lábtér, maguk a hátsó ülések pedig 2 fokkal jobban meg lettek döntve.
A különleges platform a Honda Mágikus Ülésrendszerének beépítését is lehetővé tette, ami azt jelenti, hogy
a hátsó üléseket felhajtható ülőlappal látták el,
így itt magas tárgyak is szállíthatók. Bővítés után sík padló alakul ki, és ekkor két 26 colos kerekű bicikli is befér álló helyzetben, kivett első kerékkel. Az elektromos mozgatású csomagtérajtó automatikusan lecsukódik, miután a slusszkulcs eltávolodik az autótól.
A Honda e:HEV hibrid technológiája két kompakt villanymotorra épül, melyek egyike a 1,5 literes, 131 lóerős i-VTEC szívó benzinmotorhoz van csatlakoztatva. Három üzemmód (Sport, Normal, Eco) létezik, melyek között önműködően, mindig az aktuális viszonyoknak megfelelően vált a rendszer. Emellett lehetőség van egy kiegészítő B üzemmód aktiválására is az erősebb regeneratív fékezés érdekében, de az energia-visszatáplálás és a „motorfék" ereje a kormány mögött elhelyezett kapcsolófülekkel is szabályozható több lépésben.
A hatékonyság érdekében a HR-V alapvetően elektromos hajtású,
a belső égésű motor csak nagy teljesítményt igénylő helyzetekben, illetve autópályán kapcsolódik be közvetlenül a hajtásba,
hagyományos sebességváltó közbeiktatása nélkül. Vagyis a legtöbb helyzetben úgy viselkedik, mint egy hatótávnövelős elektromos autó, annyi különbséggel, hogy kisebb az akkumulátor és az elektromos hatótáv.