Tovább stagnál a használtautó-behozatal, az év eddigi hónapjaiban rendre tízezer körül alakult a darabszám - áll a Jóautók.hu közleményében. Bár a gazdaság fokozatosan tér vissza a normál működéshez, a határok változatlanul csak szigorú szabályok betartásával léphetők át, ami továbbra is visszatartja a magánimportot. Emellett a honosítás szabályainak szigorítása is gyakorol némi hatást a használtautó-import szintjére.
Márkák tekintetében
az élen az előző évekhez hasonlóan a Volkswagen (11%), az Opel (10%) és a Ford (9%) különféle modelljeit találjuk.
A Toyota (7%) tavalyi ötödik helyéről egyet feljebb lépett, helyet cserélve az Audival (5%). A hatodik helyre a Hyundai (5%) tört fel, lejjebb szorítva a soron következő BMW-t és Mercedest. A presztízsmárkák visszaszorulása annak köszönhető, hogy az import összetétele tavalyhoz képest kissé eltolódott a kis- és alsó-középkategóriás autók irányába: e két kategóriának egy év alatt 4 százalékponttal, 43-ról 47 százalékra nőtt az együttes részesedése.
Az import visszaszorulását okozó tényezők közül kétségtelenül a koronavírus megjelenése dominál, ezért a jelenlegi értékeket célszerű nem csupán a tavalyi, hanem az egy évvel korábbi adatokkal is összehasonlítani. Két éve, 2019 első öt hónapjában az importált használt autók száma még elérte a 67 ezret, ehhez az értékhez képest jelenleg 24 százalékos a visszaesés mértéke.
Az oltási programok kiteljesedésével gyorsan szorul vissza a járvány az Európai Unió országaiban, ezért várhatóan hamarosan sor kerül a határforgalmi korlátozások feloldására, ami már júliustól felfuttathatja a használtimportot.
A határnyitás mellett tovább élénkítheti a behozatalt az elmaradt igények pótlása, valamint a korábbi hónapokénál kedvezőbb euróárfolyam is.