Új ingázó robogó egy tízéves autó áráért – Honda SH350i teszt (2021)

Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Vágólapra másolva!
Elegendő hozzá A2-es jogosítvány, városban nagyokat rajtol zöld lámpánál, de akár két település közt ingázni is beválhat – nagyjából feleakkora fogyasztás mellett, mint egy kompakt autó. A megújult, immár 50 köbcentivel öblösebb motorú SH csúcsmodell továbbra is érdekes nagykerekű alternatíva, de praktikum és dizájn szempontjából sincs könnyű dolga a mai kanapérobogókkal.
Vágólapra másolva!

Másról sem hallani, mint az autógyártókat sújtó egyre szigorúbb emissziós normákról, a CO2-kvóták túllépéséért kiszabott bírságokról és a hajtások villamosításáról. De mi újság a motorkerékpárokkal? Ott bizony lazábbak a feltételek, még az autóknál 1996 óta kötelező OBD II diagnosztika bevezetése is 2024-re tolódott, alig terjednek a start-stop rendszerek, és a minden újonnan forgalomba helyezett motorra vonatkozó Euro-5 normát csak idén év elejétől tették kötelezővé. Persze az új technológiák bevezetésénél az ár és a helyigény is nagy kihívás, így egyelőre nincs oka pánikra a benzinvérűeknek.

Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.

Érdekes tendencia, hogy míg az autónál az elmúlt években (a turbók elterjedésével) egyre kevesebb lett a köbcenti, addig a motoroknál sokszor éppen gyarapodott – így van ezzel például a Honda SH300i utódja is. Pont mopednyi mértékkel, fél decivel nőtt a lökettérfogata ahhoz, hogy egyéb átalakításokkal együtt a vízhűtéses egyhengeres teljesíteni tudja az Euro-5 határértékeket, ami hasznos mellékhatásként 29 lóerős teljesítményt hozott a konyhára. Ehhez merevebbé tették a vázat is, az idomozás pedig teljesen átalakult, nem túlzás tehát facelift helyett modellváltásról beszélni.

Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.

Évtizedek óta 16 colos első-hátsó kerekeken jár

Maga az SH típusnév már 1984 óta a Honda nagykerekű robogóit jelöli, a kétütemű 50-esek és a hasonló fizimiskájú, előszeretettel rendszám nélkül használt 100-asok az ezredforduló környékén szép számban érkeztek az országba használtan, konténerben. A mai 125 és 150 köbcentisekből álló kínálat csúcsát jelenti az új 350-es, azzal a csábító ígérettel, hogy távolabbi napi ingázásra vagy akár egy-egy hétvégi kirándulásra is alkalmas. Ezt támasztja alá a 134 km/h-s végsebesség is, de az SH felépítése és villaszöge miatt a 110-120-as tempó feletti hosszabb menetekre azért nem ez a legideálisabb.

Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.

Teljesen más építési filozófiát képvisel, mint a divatos kanapérobogók, rövidebb azoknál és kevésbé sportosak az arányai –

ez egy célszerszám, amit arra terveztek, hogy akár a kevésbé fejlett térségek hepehupás útjain is elboldoguljon.

Nem bútorgörgőket, hanem jókora, elöl-hátul 16 colos kereket tettek alá, 35 mm-es első teleszkópvillával és dupla hátsó rugóstaggal, így a kátyúk vagy a keresztbordák sem zökkentik ki a nyugalmából. Lényegében a jókora felniméret a fő „selling point", ami tényleg áldás tud lenni a pocsék utakon, bár a hondás mérnökök helyében be mertünk volna vállalni kicsit lágyabb futóműhangolást.

Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.

Így viszont meglepően agilisan mozog az SH350i, könnyedén lehet egyik kanyarról a másikra fűzni és országúti tempónál is stabil. Lehet, hogy kiskerekű robogók fordulékonyabbak nála, és a 174 kiló sem pehelysúly, ennek ellenére sűrű városi forgalomban is nagyon jól lehet vele manőverezni. ABS-szel megtámogatott szimpla tárcsafékjei természetesen nem nyújtják egy sportgép teljesítményét, de a Honda kvalitásaihoz bőven elegendők. Széria a kipörgésgátló (hivatalos nevén nyomatékszabályzó), amely nem csak télen vagy vizes úton hasznos, de néha szürkeaszfalton kigyorsítva is akcióba lép.

Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.

A lakott terület vége táblánál sem jön zavarba

Kicsit trükkös a típusnév, mert valójában 330 köbcentis a motor (az SH300i-ként futó az előd is csak 280-as volt), a 3 lóerős pluszteljesítménynél pedig fontosabb, hogy a nyomaték is megnövekedett, és alacsonyabb fordulatszámtól mozgósítható. Ha rendesen húzzuk a gázt, az esetek többségében simán elsőként lőhetünk ki a zöld lámpánál, a Honda jellegzetes egyhengeres hang kíséretében nagyon fürgén szedi a lábait. Nagyjából 100-as tempóig vehemens a gyorsulása, azt kell mondanunk, városi és agglomerációs ingázásra felesleges (bár nyilván szórakoztató) ennél erősebb robogót fenntartani.

Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.

Ne feledjük, egy kéthengeres, nehéz nagyrobogót a budapesti forgatagban nyúzva a szervizelés költségei is máshogyan alakulnának, nem is beszélve a tankolásokéról. Az SH 350i azon kevés tesztjárművünk egyike volt,

amellyel minimális önmérséklettel meg lehetett közelíteni a gyári 3,3 literes fogyasztási átlagot,

a hatótávja pedig bőven 250 kilométer felett tudott alakulni. Új, digitális műszeregységet vezetett be a Honda (persze nem színes TFT-t), amelyről a sebességet könnyű leolvasni, de mutatja az időt, a levegő hőmérsékletét, a fogyasztást, sőt, az akkufeszültséget is.

Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.

Javítja a használhatóságot, hogy teljesen sík a lábtartó, nem kell fel- és leszálláskor gerincen átlépnünk. Ezt bizonyára a szoknyában útnak induló hölgyek is értékelik, miként azt is, hogy a bevásárlás szatyrát az idom belsején egy kapóra lehet akasztani. Használatkor végig a táskában vagy a dzseki zsebében maradhat a kulcs, a jeladót érzékelve forgókapcsolóval indíthatunk, vagy gombbal felnyitható a nyereg. Kimaradt ugyan az SH-ból a manuálisan kapcsolható vészvillogó és a nélkülözhető fordulatszámmérő, viszont a gyomrában található egy USB-aljzat, amelyről útközben lehet töltögetni a telefont.

Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.

Nincs akkora bendője, mint várnánk

Minden tökéletes lenne tehát? Aligha, az idei szeszélyes május olykor arcunkra fagyasztotta a mosolyt az SH nyergében. Hosszabb utakra ajánlott tehát beszerezni egy utólagos plexit vagy a gyári szélvédőt 54 ezer forintért, emellett téli használathoz Tucano és markolatfűtés sem haszontalan. A dizájn megítélése mindig szubjektív, és kétségtelenül frissebb lett a Honda megjelenése az új osztott, LED-es fényszórókkal, de vékony első gumijaival és az ázsiai ízléshez közel álló formáival senki sem fogja az utak királyának tartani. Pedig a CVT-s Honda tud azért meglepetést okozni gyorsításnál.

Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.

A nagykerekes felépítés (és a hagyományosan elhelyezett tank) fő hátrányát a szállítókapacitás jelenti: a nyereg alatti rekeszbe ugyan be lehet ugyan préselni egy darab zárt bukósisakot, de egy hátizsákot laptoppal más semmiképp.

Nem véletlenül adják alapáron a 35 literes, természetesen az idomok színére fújt hátsó dobozt,

amelynek kicsit nehézkesen záródik a fedele, és sokan berzenkednek napi városi használatnál a hátrafelé messze kinyúló top case-ektől. Bár le is lehet venni, nélküle a használati érték korlátozott, és valamiért még a kormány alatti tárolórekesz is túlságosan szűk a Hondán.

Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.
Honda, Honda SH350i robogó, 2021.05.14.

Összességében azonban a jó menettulajdonságok, a tartós technika, a takarékosság és a rossz utakkal kompatibilis kialakítás érdekesé teszi az SH350i-t, akárcsak 1,95 millió forintos ára. Azokat is meg lehet érteni, akik a kényelmesebb és tágasabb bendőjű kanapérobogókra voksolnak inkább, csakhogy házon belül a Forza 350, vagy a Suzukinál a 400-as Burgman félmillió forinttal többe kerül. 2,2 millió körül jár a Yamaha X-Max 300 és a Piaggio Beverly 300 S, de hátul is 16-os kereket ebben a ligában csak a Honda kínál – mert úgy tűnik, az olasz vásárlók máig ragaszkodnak ehhez a kialakításhoz.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!