Továbbra is a Suzuki a magyarok kedvence:
a Vitara a tavalyi első féléves eredményét megduplázva, az SX4 S-Cross azt közel megkétszerezve áll az első két helyen,
a két modell így most hat hónap alatt hozta az előző évi teljes eredményének nagyjából kétharmadát - írta a Vezess.hu a Datahouse adatai alapján.
2020 végén a Skoda Octavia volt a harmadik 5578 eladott példánnyal, de a csehek középkategóriás modellje 2020 azonos időszakát (2179 db), valamint az előző évet időarányosan tekintve is visszaesett, az első hat hónap alatt csak a tavalyi eredmény 37%-át hozva az 5. helyre csúszott vissza. A modell itthon gyakorlatilag teljesen a céges vásárlásokra épít, úgy tűnik, arról az oldalról kisebb lett az érdeklődés idén.
2021 első felének legnépszerűbb modelljei (kivonások nélkül):
A Toyota is piacvezetőnek tartja magát, a gyártó közleménye szerint a kivonások utáni piacot vizsgálva tartja vezető pozícióját Magyarországon. A személygépkocsik mezőnyében hat, a haszonjárművek piacán négy típusával ért el dobogós helyezést a márka, ezek közül hárman vezetik szegmensük eladásait.
A hazai piacon valóban jelentős az első forgalomba helyezés utáni kivonás: az MGE közlése alapján
a szűk 65 ezerből valójában csak 46 786 új személygépkocsi maradt a hazai forgalomban.
A fenti toplistán szereplő márkák némelyikénél a 30-40-50, extrém esetben a 80%-ot is elérheti a korai kivonás, azaz esetenként sok száz, akár egy-két ezer autóról is lehet szó, melyek az itthoni első eladás, majd az azt követő korai kivonás után folytatják a pályafutásukat, akár külföldön.