2021-ben 4311 új villanyautó állt forgalomba Magyarországon, vagyis a tavalyihoz képest 4,8 százalékkal csökkenő újautó-piacon
az elektromos személygépkocsik értékesítése 41,53 százalékkal bővült
- írta a Vezess.hu. A várakozásokat felülmúló emelkedéshez a szokásos kedvezmények mellett (pl. állami támogatás, zöld rendszám, céges adókedvezmény) a növekvő üzemanyagár, valamint a villanyautók és a hagyományos személyautók ára közötti csökkenés kellett.
A magyarok körében
2021 legnépszerűbb villanyautós márkája a Kia lett 76,7 százalékos növekedéssel
(661 darab forgalomba helyezés). A toplistán a második helyen a Volkswagen (497), a harmadikon pedig a Nissan (474) végzett.
A modellek versenyét a Kia e-Niro nyerte
61,2 százalékos emelkedéssel (603), majd a Nissan Leaf (436) következik a sorban, a dobogó legalsó fokára pedig a Hyundai Kona (296) állt fel.
A vásárlók között egyre több a magánszemély: a legnépszerűbb modellé vált e-Niro esetében például 43 százalékban természetes személyek szerződtek, de volt olyan modell is, a Renault Zoé, amelyet 70 százalékban magánszemélyek vásároltak.