A Peugeot, Citroën és Opel közös modelljeiből több is elérhetetlenné vált a hazai konfigurátorokban hagyományos belső égésű hajtással, 2022-től már csak elektromos változatban rendelhetőek. A három márka a Stellantis fennhatósága alá tartozik,
információink szerint nem is lesznek újra elérhetőek a kérdéses modellek.
Olyan, a magyar családok körében is népszerű típusokról van szó, mint például a Citroën Berlingo, amelynek ötszemélyes akciós alapára utoljára 7,371 millió forint volt 1,2-es benzinmotorral. Az e-Berlingo továbbra is rendelhető ugyan, de annak alapára kedvezményesen is már 12,628 millió forint.
Az elektromos kivitelek hasonló, ötmillió körüli felárat jelentenek minden érintett modell esetében.
Az importőröktől kapott válaszok alapján a belső égésű változatok (Citroën Berlingo és Spacetourer, Peugeot Rifter és Traveller, Opel Combo Life és Zafira Life Club stb.) rendelhetőségét valóban leállították, ennek elsődleges oka, hogy
a chiphiány miatt jelentős, még nem teljesített rendelésállomány halmozódott fel.
A korábban leadott rendeléseket a Stellantis márkáinál még teljesítik, de a
modellek később sem térnek vissza az uniós szén-dioxid-kibocsátási korlátozások miatt.
Érdekesség, hogy a közös gyártásból a Toyota is kivette a részét,
a japán márkánál pedig egyelőre a kínálatban maradnak a benzines és dízel Proace Versók, illetve City Versók.
Úgy tudjuk, hogy a Toyota lényegében külön ügyfélnek számít ebben a projektben, így szabadon dönthetett a termelés folytatásáról, más (hibrid) modelljei pedig alacsonyan tartják CO2-flottakibocsátását.
Ugyanakkor a haszonjármű változatok továbbra is elérhetőek maradtak benzinesként, illetve dízelként. Készül ilyen ötüléses, áfás kivitel például az Opel Combóból is (Crew Van), de arra természetesen nem vehető igénybe a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása.