Az autóipart sújtó chiphiány, illetve a magyar piacon szokatlanul erős áremelkedés rendesen megkavarta a modellek és a márkák toplistáit. A végeredmény mindezek ellenére mégsem annyira drámai, bár a forgalomba helyezett 121 920 új személyautó 2020-hoz képest 4,77 százalékos visszaesést jelent - írta a Vezess.hu.
A zsugorodás és a drágulás közepette jelentős változások is láthatók a márkák, valamint a modellek értékesítésében. Továbbra is első a Suzuki, viszont
látványos emelkedéssel a negyedik helyre ugrott a Kia (+45%), miközben az örök kedvenc Opel kiesett az első 10-ből (-32,03%).
Jelentősen nőtt a prémium személyautók eladása. Mercedesből 19,65 százalékkal többet – összesen 5680 személyautót – vásároltak a magyar magán-, és jogi személyek tavaly.
Ez több mint az Opel teljes hazai személyautó-értékesítése, és ilyenre hazánkban korábban még sosem volt példa.
BMW-ből 15,6 százalékkal, Volvóból 14,8 százalékkal, Audiból 9,97 százalékkal kelt el több az egy évvel korábbinál, miközben a piac egyre csak apadt.
A modellek versenyét ezúttal is a Suzuki Vitara nyerte, második az SX4 S-Cross, harmadik pedig a Fiat 500-as lett.
Hatalmasat lépett előre a Kia Ceed (+56,67%), valamint a Suzuki Swift (+65,17%) is, amely némi szünet után ismét a top 10-be került. Rajtuk kívül nagyot emelkedett a Hyundai Tucson (+9,88%), és a Nissan Qashqai (+38,77%) értékesítése.
A fenti adatokhoz érdemes azonban hozzátenni, hogy ezek
csak a regisztrációkat tartalmazzák, a fél éven belüli kivonásoktól megtisztított ranglisták kicsit más képet mutatnának.
A kivonások (reexport) tavaly is jelentősek voltak, a 121 920 regisztrált új autóból ténylegesen csak 92 911 került valóban vásárlókhoz.