Magyarországon a mobilitás legfontosabb eszköze továbbra is az autó, a magyarok kétharmada nem tudja az életét elképzelni nélküle – mutat rá a Robert Bosch Kft. megbízásából, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített reprezentatív felmérés.
A magyarországi háztartások 69 százaléka rendelkezik kizárólag saját tulajdonú személygépjárművel.
A válaszadók több mint kétharmada (70 százalék) elsődlegesen a mindennapi élet során szükséges úti célok eléréséhez, azaz a munkahelyre, az óvodába, az iskolába eljutáshoz és a bevásárláshoz ül autóba.
A lakosság ötöde használja munkavégzésre a gépkocsiját, míg a megkérdezettek 11 százaléka válaszolta azt, hogy elsődlegesen szabadidős célból ül autóba. A kutatás rávilágított arra is, hogy minél több autó van egy háztartásban, annál jellemzőbb, hogy a gépkocsit elsődlegesen munkavégzés miatt használják.
A magyar autósok 61 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tudja elképzelni az életet saját autó nélkül.
Ez egybecseng az európai tapasztalatokkal: éppen a Bosch egy korábbi felmérése mutatott rá, hogy az európai megkérdezettek 60 százaléka egyáltalán nem tud lemondani az autó nyújtotta előnyökről. A most készült kutatás szerint ez még inkább igaz azokra, akik munkavégzésre használják az autójukat, illetve azok körében, akik a mindennapi életük menedzseléséhez rendszeresen kocsiba ülnek.