Magyarországon járt minden idők legdurvább Volkswagenje

AMTS autó show, AMTS, autók, csajok, bemutató
Vágólapra másolva!
Az ID.R-nek nem akadt legyőzője hegyi versenyeken, és van egy közös vonása a márka új SUV-kupéjával.
Vágólapra másolva!

Nem csak a márka, de az idei Automobil Tuning Show (AMTS) leggyorsabb tempójára képes autójaként mutatkozott be a hazai közönségnek a 2018-as építésű, extrém alacsony és széles ID.R versenygép. Egyszemélyes kabinja szénszálas építésű, első és hátsó kerekeit egy-egy villanymotor hajtja 680 lóerős rendszerteljesítménnyel, lítium-ion akkuit pedig az előírások szerint versenytempónál 20 perc után kell feltölteni. Vezetővel együtt mindössze 1100 kiló a tömege, százas tempóra pedig 2,25 másodperc alatt lő ki, ami döbbenetes, pedig nem az egyenesekben gyorsulásban rejlik igazi tudása.

Kifejezetten arra építették a 97,9 centi magas ID.R-t, hogy megmutassa a világnak, az elektromos hajtásnak a városi autók mellett a versenyeken is van potenciálja Fotó: Csudai Sándor - Origo

Komplett, állítható első légterelőben kezdődő és hatalmas hátsó szárnyban végződő aero csomagja miatt ugyanis iszonyú kanyartempókra képes,

villanyautóként pedig ott sem kapkod levegő után, ahol a belső égésű motoros gépek igen: hegyi versenyeken.

Romain Dumas irányításával máig tartja az abszolút rekordot Pikes Peaken (7:57,148 min), de utána a Goodwood Festival Of Speed felfutóján is minden csúcsot megdöntött (39,9 s), később pedig a kínai Tianmen hegység kanyarokkal teletűzdelt útjain is olyan időt ment (7:38,585 min), amire nem találtak még választ a rivális márkák autói.

Nem csak a magas hegyekben profitál leszorítóerejéből, könnyű építéséből és nyomatékából: a Nürburgring Nordschleifén 6:05,33 perces idejével a leggyorsabb villanyautó, és abszolút második Fotó: Csudai Sándor - Origo

Fontos küldetése volt a versenygépnek, hogy hírverést csapjon a márka elektromos szériaautóinak. Bevezetése óta Magyarországon 505 darab ID.3 és 232 darab ID.4 talált gazdára, és bár az AMTS-re még nem érkezett bemutatódarab, már rendelhető a retro formavilágú, különleges ID.Buzz kisbusz (23,1 millió forinttól) és annak furgon kivitele, az ID. Cargo (nettó 17,1 milliótól) is. Akad ezek mellett egy másik újdonság a márka háza táján, méghozzá az új ID.5, ami nem más, mint az ID.4 elektromos SUV kupé változata, döntött hátszó szélvédővel, egyedi farral, természetesen öt ajtóval.

A márka kínálatában egyedül az ID.5 kap hátsó légterelőt, az aktív vezérlésű hűtőlamellákkal és más trükkökkel kiviteltől függően 0,26-0,27 az alaktényezője Fotó: Csudai Sándor - Origo

Ennél is farmotorosak és hátsókerék-hajtásúak az alapkivitelek (alapár: 20,91 millió forinttól), de kérhető kétmotoros, összkerékhajtású GTX csúcsmodellként is (23,6 millió forint), ebben az esetben 299 lóerős maximális teljesítménnyel és 6,3 másodperces százra gyorsulással lehet számolni.

Fontos újításként a korábbi kritizált fedélzeti rendszerek helyett az ID.5-ön már a 3.0-s szoftver fut,

plusz kiterjesztett valóságot használó head-up kijelzőt kap, megfelelő egyenáramú oszlopot találva akár 135 kWh-val is lehet tölteni, a kerti beálló útvonalára betanítva pedig önállóan tud otthon parkolni.

Pillanatnyilag ez a márka elektromos személyautó-kínálatának csúcsmodellje, de aligha kell sokat várni a folytatásra. A 77 kWh-s akkuval 490-520 kilométer WLTP hatótávot ad meg a gyártó Fotó: Csudai Sándor - Origo

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!