Az indiai autógyártó konszern, a Tata Motors bemutatta hazájában a 3,77 méteres Taigo miniautó elektromos hajtású változatát, a Taigo.ev-t. Mindössze
4,5 millió forintnak megfelelő rúpiába kerül
az alapfelszereltségű verzió, ami 19,2 kWh-s akkumulátorral és - az indiai mérési ciklus szerint - 250 km-es hatótávolsággal rendelkezik.
Akinek ez nem elég, választhatja a 24 kWh-s akkumulátorral szerelt verziót is, ami már 315 km-es hatótávolságra képes, és csúcsfelszereltséggel is mindössze 6,28 millió forintnak megfelelő rúpiába kerül. A 7,2 kW-os töltővel 3,6 óra alatt lehet feltölteni az akkumulátort, a 20 kW-os DC töltővel pedig 57 perc kell a 10-80 százalékra töltéshez, a folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátorra egyébként 8 év/160 ezer km garancia jár. Természetesen automatikus az erőátvitel, és még a fékenergia-visszatáplálás mértéke, vagyis a motorfék-hatás is szabályozható négy fokozatban.
A kisebb akkus változatban egy 61 lóerős, 110 Nm nyomatékú villanymotor hajtja az első kerekeket, vagyis már ez is jóval erősebb, mint a magyarországi újautó-piac legolcsóbb elektromos autója, a Dacia Spring.
Viszont a nagyobb akkumulátorhoz már 75 lóerős teljesítmény és 114 Nm nyomaték jár.
A Taigo EV menetteljesítményeiről csak annyit árult el a Tata Motors, hogy 0-60 km/h-ra 6,2, illetve 5,7 másodperc alatt gyorsul fel.
Kívülről csak a zárt hűtőmaszk és az áttervezett lökhárító különbözteti meg az elektromos Taigót az 1,2-es benzinmotorral szerelt, 2,86 millió forintnak megfelelő indiai rúpiába kerülő benzines verziótól. Mivel az akkumulátort a hátsó ülések alá rejtették el, a 240 literes csomagtartó csak 2 literrel kisebb, mint a benzinesben.