A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Szintetikus üzemanyaggal 2035 után is velünk maradnak a belső égésű motoros autók

szintetikus üzemanyag
Vágólapra másolva!
Szinte kizárólag károsanyag-kibocsátástól mentes új autókat lehet majd forgalomba helyezni, de ez nem jelenti a tisztán elektromos hajtás egyeduralmát.
Vágólapra másolva!
A szintetikus üzemanyag-fejlesztés élharcosa a Porsche Forrás: Porsche

Az Autós Nagykoalíció üdvözli az Európai Unióban létrejött megállapodást, mely október 27-én jött létre a hagyományos benzin- és dízelmotorral hajtott autók 2035-ös kivezetéséről és ennek ütemezéséről. A megállapodás értelmében 2030-ig a 2021-es szinthez képest az új személyautók esetében 55%-kal, az új kihaszonjárművek esetében pedig 50%-kal kell csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást.

Az EU-tagországok és az Európai Parlament tárgyalói, valamint az Európai Bizottság döntést hoztak arról is, hogy az autógyártók túlnyomó többségének 2035-ig 100%-kal kell csökkenteniük új autóik szén-dioxid-kibocsátását. Mindez ugyanakkor közel sem jelenti a belső égésű motorok eltűnését a kínálatból 2035 után, ugyanis szintetikus üzemanyaggal hajtva maradhatnak.

A létrejött megállapodás keretein belül felkérték az Európai Bizottságot, hogy készítsen elő egy javaslatot a szintetikus, szén-dioxid-semleges üzemanyagok szerepéről a jövő autógyártásában.

Ezek a környezetbarát üzemanyagok lehetővé teszik, hogy a technológiai sokszínűség elvét szem előtt tartva továbbra is számos lehetőség álljon majd a vásárlók rendelkezésére, amikor hajtásláncot választanak új autójukhoz.

A technológiai sokszínűséget lehetővé tevő szintetikus üzemanyagok révén sok munkahely menekülhet meg a kontinensen és Magyarországon is (ennek oka, hogy az elektromos autók gyártása jóval egyszerűbb és kevésbé munkaigényes, mint a belső égésű motoros autóké a kevesebb alkatrész miatt).

A 2030-as „időközi" cél alól felmentést kaptak az évente kevesebb mint 10 ezer személyautót vagy kevesebb mint 22 ezer kishaszongépjárművet gyártó vállalatok. Az úgynevezett „Ferrari-kiegészítés" ezen felül egy év haladékot biztosít ezen kis gyártók számára, nekik 2036-ra kell elérniük a szén-dioxid-mentességet (ironikus módon a Ferrari már nem is esik ebbe a kategóriába, mert már tavaly is több mint 11 ezer autót értékesített). Mindemellett az 1000 darabnál kevesebb autót gyártó márkáknak egyik célt sem kell teljesíteniük, őket nem érinti az új szabályozás.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!