Elkészült a Dacia tízmilliomodik autója, ki nem találná, mi fog történni vele
![dacia 10 millió](https://cdn.origo.hu/2023/12/N3ShMIZ1yD76RUyHEe0US430YwBrABGg3_DiX5ZbyDI/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzIyMDJhNGMxODg5ZjRkYTRhMTZmZjczNzM1ODU3MGQ1.webp)
A jubileumi modell egy "éjféli szürke" Duster SL Extreme hobbiterepjáró lett, amely egyébként az 54 éves román márka eddigi legdrágább autója.
A tízmilliomodik autót nem értékesítik, hanem egyből múzeumba, a cég járműtörténeti emlékei közé kerül.
Az első Dacia személyautó 1968. augusztus 20-án gördült ki a mioveni autógyár szerelőcsarnokából. A kommunizmus idején alapított román autógyár kezdetben a Renault 8, illetve 12-es licence alapján gyártotta a Dacia 1100-as és Dacia 1300-as modelleket.
A rendszerváltás után, 1995-ben a mioveni autógyár először egy saját fejlesztésű járműcsaláddal, a Dacia Novával próbálkozott.
1999-ben új fejezet nyílt a román autógyártás történetében, amikor a francia Renault vette meg a dél-romániai üzemet,
és alsó-középkategóriás modellek egész sorozatát vezette be.
Míg az első ötmillió jármű értékesítéséhez 46 évre volt szükség, a következő ötmillió autót a 2014 óta eltelt nyolc évben gyártották le.
A Renault immár marokkói és kínai üzemeiben is gyárt Daciát. A legtöbbet - 2,6 milliót - a Sandero és Sandero Stepway modellből adták el, de a 2010-ben bevezetett SUV-nak, a 2,1 millió példányban eladott Dusternek is jó esélye van arra, hogy beelőzze a Dacia "legendás" 1300-as modelljét.
A Dacia 44 ország autópiacán van jelen, a legtöbb járművet pedig Európában (Franciaországban, Németországban és Olaszországban) értékesíti.