Talán még sosem volt ilyen sportos az E-osztály kombijának megjelenése, mint a legújabb, S214-es nemzedéké. A korábbi hasáb forma helyett
kupészerűen ível a tetővonal
és az oldalablakok összessége, utóbbi a korábbi CLS Shooting Brake vonalait juttathatja eszünkbe.
A hossz 5, a szélesség 28, a tengelytáv pedig 22 milliméterrel hosszabb, mint az előző T modellé, így az új modell tágasabb lett belül. A méretek: 4949/1880/1469 mm (h/sz/m). Felárért látványos, megvilágított hűtőrács is rendelhető, amelyben két optikai szál található a krómcsíkok mögött.
A szedánénál 75 literrel nagyobb a kombi csomagtartja, a
615 literes térfogat
azonban 25 literrel elmarad az előző E-osztályos kombiánál. Lehajtott ülésekkel 1830 literesre bővül a tér, ami már 10 literrel felülmúlja az előd csomagtartóját. A plug-in hibridekben azonban a hátra beépített akkumulátor miatt csak 460 literes a csomagtartó, ami lehajtott ülésekkel 1675 literesre nő.
Az AMG-változatok érkezésééig a leggyengébb E-osztály (E220d) 197, a legerősebb (E400e) 381 lóerős lesz. Szerencsére a C-osztállyal ellentétben nem tűnnek el a hathengeres motorok a kínálatból. Széria a kilencfokozatú automatikus váltó és a 48 voltos lágy hibrid rendszer, amelynek váltóba integrált villanymotorja ideiglenesen 23 lóerővel és 205 Nm-rel képes növelni a „tolóerőt".
Az európai piaci bevezetéskor elérhető modellek fele konnektoros hibrid, amelyekben a 24,1 kWh-s akkumulátor akár 115 km elektromos WLTP hatótávot biztosít.
A plug-inek villanymotorja önmagában 129 lóerős és 440 Nm-t képes leadni,
tehát elektromos üzemmódban sem kell cammogni. A E300e plug-in hibrid összesen 313, az E400e pedig 381 lóerős szabadít a hátsó kerekekre a kétliteres benzin- és a villanymotor által. Előbbi kivitel 6,5, utóbbi 5,3 mp alatt gyorsul százra.
Alapáras a kombihoz a szintszabályzós hátsó légrugózás, felárért összkerék-kormányzás, elektromosan vezérelhető adaptív lengéscsillapítás (ADS+) és teljes légrugózás (Airmatic) is kérhető. A 4-es szintű önvezetés lehetővé teszi a megfelelő infrastruktúrájú parkolóházakban, hogy a vezető kiszálljon a bejáratnál, és az autó egyedül keressen helyet és beálljon oda. Ez Európában még kevés országban használható a jogi szabályozás miatt, de Németországban már működnek ilyen parkolóházak.
A beltéri képernyők (egy 12,3 colos a vezető előtt, egy 14,4 colos középen, és egy feláras, 12,3 colos az utas előtt) grafikája személyre szabható. Újdonság, hogy az ülésfoglaltságot felismerő rendszer regisztrálja, hogy a vezető melletti ülés foglalt-e. Ha igen, a jobb oldali kijelző érintőfelülete az első utasülésről használható, akár videojátékok (pl. Angry Birds) futtatására is. A beépített kamerával akár online Zoom vagy Webex videókonferencián is részt lehet venni, de szelfizni is lehet. A TikTok is a beépített alkalmazások közé tartozik.