Január 5-én kezdődött a hidrogénbusz tesztjárata Debrecenben. A hidrogénbusz az év folyamán több magyar városban is kipróbálható lesz, Debrecent követően Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen és Győrben lehet majd felszállni rá, minden városban kétszer négy hét a tesztidőszak.
Debrecenben az utasok díjmentesen próbálhatják ki a buszt. A 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú Solaris Urbino 12 electric H2 február 1-ig közlekedik a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. menetrend szerinti vonalain. A jármű hidrogén üzemanyagcellája elektromos áramot termel, amely a jármű villanymotorját hajtja. A busz csupán vízpárát bocsát ki, ami az üzemanyagcellában lezajló hidrogén-oxigén reakció végterméke. A teszt során 200 km-es napi futásra alakították ki az ellátási rendszert.
A tesztelés segíthet eldönteni, hogy az akkumulátoros hajtásrendszer, vagy az üzemanyagcellás a jobban használható a gyakorlatban. Mindkét technológiának vannak előnyei és hátrányai. A hidrogénhajtás esetén a hidrogén hatékony és olcsó előállítása jelent komoly technikai feladatot, továbbá a hidrogénhajtás elemei és alkatrészei is költségesebbek, mint az akkumulátoros elektromos hajtás esetén.
Ugyanakkor járműtömegben, hatótávban, az akkumulátorok jelentette nyersanyagigényben és környezetterhelésben az akkus elektromos járművek hátrányban vannak a hidrogénesekhez képest.