A rali-világbajnokságot utolsó kétkerékhajtással megnyerő autó volt a Lancia Rally 037, amelyet már nem fejlesztettek tovább, helyette az egyedi térvázra felépített Delta S4-est készítették el, amely a B-csoport végét okozta. Azonban a Kimera Automobili nem gondolkozik a váltásban, inkább a saját EVO37-es modelljüket fejlesztik tovább, az eredmény az EVO38-as.
A legfontosabb újítást az összkerékhajtás bevezetése jelenti, a turbófeltöltőt a motor oldaláról a motor tetejére helyezték át és megnövelték annak a méretét, a kipufogórendszert ezzel párhuzamosan kisebb ellenállásúra cserélték, és hangosabb is lett az autó. Több aerodinamikai módosítással javítanak a viselkedésen és a hűtésen, az utastérben az ergonómián csiszoltak egy keveset, az érintőképernyőn van lehetőség a nyomatékelosztás-befolyásolására.
A Kimera Automobili majd később közöl pontos adatokat az EVO38-asról, addig csak azt tudjuk biztosan, hogy gyorsabb lesz a hátsókerekes EVO37-esnél.
Ebből a továbbfejlesztett változatból 38 példányt készítenek, a vételár nem ismert, de az előddel szerzett tapasztalatok alapján nem okoz majd gondot az értékesítés.