Kétféle kupétól az egyterűig széles kínálattal ostromolják a müncheniek a kompakt kategóriát, persze a SUV-duó, az X1 és a sportos X2 a legnépszerűbb. Utóbbiból korlátozott praktikuma dacára eddig 390 ezer talált gazdára, az új generáció pedig ezt jó eséllyel túl fogja szárnyalni. Annál is inkább, mert az újratervezett karosszéria alatt megmaradt a széles hajtásválaszték, három- vagy négyhengeres benzinesekkel, izmos M35i modellel (300 lóerő), hosszú utakra ideális dízelekkel. A zöld rendszám azonban mostantól nem plug-in hibridet, hanem villanyautót takar iX2 néven, 204-303 lóerővel.
Ezúttal is a Minivel, méghozzá az új Countrymannel közös műszaki alapokra épül az X2, de többé már nem tűnik felfújt kompakt ferdehátúnak, hanem valódi SUV-kupét faragtak belőle. Ennek jegyében ívelt tetőt, lapos hátsó szélvédőt, masszív vállakat és magas, különleges lámpákkal tagolt hátfalat kapott, hatszögletű hűtőmaszkjával és szigorú tekintetével az orra sem szokványos, főleg az M Sport csomagos lökhárítóval. Tény, hogy megosztó jelenség, és a jókora, 19 centis hossznövekedés miatt nem is apró plázajáró, ugyanakkor kellett a méretnövekedés ahhoz, hogy működjön a kupés dizájn.
Szerencsére akad más hozadéka is annak, hogy nőtt az alapterület: érezhetően tágasabb az utastér, mint az elődben. Elöl kényelmes, tág határok között ülésekben lehet helyet foglalni, és
végre a hátsó traktus sem no-go zóna felnőtteknek: 1,9 méteres testmagassággal egész jól el lehet férni.
Efölött már a kárpit lelapíthatja a frizurát, hiába, a magas tetővonal a hagyományos SUV-építésű X1 kiváltsága csakúgy, mint a sínen tologatható pad. Csomagtérméret terén fordul a kocka, a belső égésű motoros X2-ben az alsó rekesszel együtt 560 literes, vagyis bőséges a tér; és macerás roló helyett ezt is kalaptartó fedi.
Jókora, a műszeregységet és a multimédia kezelőfelületét is magába foglaló ívelt kijelző, kevés gomb, vaskos kormány, középen lent praktikus telefontároló indukciós töltővel: modern a beltér, és bizony minimalista, de nem annyira, mint a Tesla Model3-ban vagy a Volvo EX30-ban, minőség terén pedig több mint korrekt. Azért elmorzsoltunk egy könnycseppet a klímapanelért és az iDrive forgótárcsáért, viszont komoly tudású az új, androidos logikával működő és személyre szabható Operating 9 fedélzeti rendszer. Remek a kartámasz elejére helyezett fokozatválasztó kar, akárcsak a feláras head-up kijelző.
Pont kínálat két végletét vittük próbaútra (az M-modellhez nem volt szerencsénk), a fronthajtású 18d-t és a kétmotoros, tehát összkerekes csúcs iX2-t. Előbbi, tehát a 150 lóerős dízel nem tépte fel az aszfaltot, de a gombbal aktiválható boost funkcióval azért futotta pár hegyes előzésre, szerény, 5,8 literes fogyasztás mellett. Több mint kétszer ekkora teljesítmény és
494 Nm nyomaték mellett nyilván jóval fürgébben mozgott az elektromos tesztautó,
de némasága mellett azért sem tűnt túl sportosnak, mert kevés visszajelzést ad a kormánya, a futóműve pedig 20-as kerekekkel is inkább komfortorientált.
Bár új, kompakt SUV-kupé felépítésével nem kihívó nélküli az X2 (hiszen ott van a győri Audi Q3 Sportback), érdekes alternatíva, és komoly használati értéket nyújt. Legolcsóbb, háromhengeres benzines változata 16,12 millió forintba kerül (csak 130 ezerrel kérnek többet az alapdízelért), míg a vad M35i XDrive ára 22,29 millió. Ami az elektromos iX2 modelleket illeti, 19,02-23,65 millió közötti árakkal lehet számolni, amihez a céges ügyfelek akár 4 milliós állami támogatást igényelhetnek. Persze nem olcsók az extrák, de összeségében így is aprópénz a hosszmotoros X4-hez és főleg X6-hoz képest.
Idén egy új belépőmodell is megjelent a márkánál – igaz, két keréken, a BMW Motorrad kínálatában. Az extravagáns fazonú, választhatóan 4 vagy 11 kW teljesítményű (AM vagy A1 jogsival vezethető) CE 02 elektromos robogó alapváltozata 2,36 millió forinttól kapható.