Az európai piacon 2019-ben még a Volvo-értékesítések túlnyomó részét adták a dízelmotoros változatok, ehhez képest 2024-ben már el is búcsúztatták ezt a technológiát; az elektrifikáció rohamos fejlődésével tudták végrehajtani ezt a váltást.
Most jelentették be, hogy február elején leálltak a dízelmotoros autókkal, egy csütörtöki napon gördült le az utolsó dízel V60-as a belgiumi Ghent szerelőszalagjáról, egy nappal később pedig a svédországi Torslanda üzemben is elkészült az utolsó, dízelmotoros XC90.
A legelső dízel Volvo, a 244 D6 1979-ben debütált,
a Volkswagentől (az LT teherautóban használt) vásárolták bele a 2,4 literes, soros elrendezésű szívódízelt, ezzel a világ első hathengeres dízel személyautója lett. A svéd márka csak 2001-ben mutatta be első, saját fejlesztésű dízelét, a D5-öst, amellyel versenyautókat (S60 Challenge) is hajtottak, de a Volvo Penta is készített belőle hajómotort.
2012-ben a Volvo dobta piacra az első dízelmotoros plug-in hibridet (V60 D6 Twin Engine), 2013-ban debütált a második dízelmotor-generáció, ez a kétliteres négyhengeres motorcsalád búcsúzott most. A Volvo egyébként már nem is gyárt belső égésű motorokat, 2023-ban a márkatulajdonos Geely konszern vette át a Volvo részesedését az Autobay nevű cégben, ahová ezt a tevékenységet kiszervezték.