Hat különleges autó restaurálásán dolgozik a Közlekedési Múzeum

Vágólapra másolva!
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban jelenleg is számos jármű restaurálása zajlik, illetve jelentős beszerzések vannak folyamatban.
Vágólapra másolva!

A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum alapvető célkitűzései közé tartozik a magyar közlekedéstörténeti emlékek megőrzése, amely számos részfeladatra oszlik a műtárgyak felkutatásától, beszerzésétől, szállításától, állapotmegőrzésétől kezdve a megfelelő tárolásig, restaurálásig és kiállításig.

Többek között két ikonikus villamos restaurálása is folyamatban van. Az 1000-es sorozatú, 1061-es pályaszámú és az UV3 típusú, 3414-es pályaszámú villamos motorkocsik vázszerkezetének bontása elkészült, jelenleg a szemcseszórást végzik a szakemberek. Hamarosan megkezdődik a kocsiszekrények külső burkolatának restaurálása és a tetőszerkezetek javítása. Ezután következik az utastér és a vezetőállások restaurálása.

Fotó: Közlekedési Múzeum

A múzeum jelenleg hat különleges autó restaurálását végzi:

  • egy 1902-es Oldsmobile, amely az első sorozatgyártásban készített gépjármű, és amelynek működését Galamb József - a Ford T-modell megalkotója - is adaptálta;
  • Jobbágy Károly kétszeres József Attila-díjas költő Adler Trumpf gépjárműve, amelyet a költő saját igényei szerint alakított és amelyről verset is írt;
Fotó: Közlekedési Múzeum
  • Opel Olympia - az első önhordó járművek egy korai típusa;
  • Csonka János igen ritka egyhengeres személyautója szintén az 1900-as évek elejéről;
  • egy BMW Isetta, az 1950-es évek népszerű törpeautója;
  • az egyetlen fennmaradt jármű Weiss Manfréd gyárából, amely feltehetően betegszállítóként szolgált.

    A múzeum Ikarus-flottája is folyamatosan bővül és újul. Az Ikarus 280-as, a világszerte ismert és használt városi-elővárosi csuklós autóbusz esetében napokon belül megkezdődik a gyártáskori állapot rekonstruálása, az Ikarus 405-ös midibusz esetében szintén rövid időn belül megindulhat az utolsó üzemállapot restaurálása. A múzeum jelenleg 20 darab autóbuszt őriz az Ikarus örökségből, amelyek többségével a nagyközönség még idén találkozhat. 
Fotó: Közlekedési Múzeum

Két további jármű restaurálása is rövid időn belül megkezdődik: a Csepel D-450 teherautó restaurálása üzemképes állapotra, illetve a MÁVAG LO 3500 teherautó esetében is hamarosan kezdődik a munka. A múzeum legújabb műtárgyai közé tartozik egy ritka Warszawa vágánygépkocsi, egy Pink Floyd különkiadású Volkswagen Golf III-as, egy Ikarus 405-ös és egy Ikarus 260 CNG-autóbusz.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről