Hat henger és sok D-vitamin - Mercedes-Benz CLE Cabriolet menetpróba
![Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba, MercedesCLECabrio, nyitott, autó,](https://cdn.origo.hu/2024/07/eBWWhTQHeLAuVvpEvuw5xE64_UQlEPxHG0ZhCVNDbWo/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzhmY2VmNzU3NWM2NTRkZTY4NjI3MjJjMDIxYjlmZTYw.webp)
Bár sokunknak az lehet az érzése, hogy a Mercedesnél az elektromos (EQ) modellekről szól minden, a kisebb kategóriákat sem engedik el, amelyekben hosszú évtizedek óta meghatározók egyes modelljeik. Merthogy a stuttgarti gyártó mindig is a kabriózás egyik élenjárója volt, és egyedülállóan széles kínálattal büszkélkedhettek. Most két legyet üt egy csapásra a Mercedes, hiszen a korábbi C- és E-osztályos kabriók közös utódjának tekinthető a vadonatúj CLE Cabriolet. A jövevény kimondottan szűk szegmensbe érkezik, ellenfeleinek a BMW 4-es és az Audi A5 Cabriolet tekinthető.
4,85 méteres hosszával kifejezetten termetes autó a CLE Cabriolet, amelynél nincs hagyományos értelemben vett alapváltozat, a Mercedes csak Avantgarde és AMG Line csomaggal kínálja a típust. A gyártónál cápaorrnak nevezett frontkialakítás nem csak a gyalogosvédelmi előírásoknak kedvez, élőben roppant látványos és jó ízléssel tervezett modellé teszi,
miközben a motorháztetőn lévő domborulatokkal igyekeznek némi sportosságot is csempészni az összképbe.
A CLE sorozat kapcsán büszkeséggel tölthet el minket, hogy a külső dizájnért egy honfitársunk, Filczer Balázs volt a felelős, aki a budapesti MOME formatervezőjeként végzett, mielőtt Sindelfingenben megkezdte csillagos karrierjét.
Bár egy időben nagy divat volt a keménytető, és a Mercedes is előszeretettel alkalmazta, a hagyományőrzés jegyében a CLE Cabriolet vászontetőt kap. Nem lehet azt mondani, hogy a Mercedes óvatos lenne a színválasztékkal, ugyanis a szürke és fekete verziókon kívül vörös is rendelkezésre áll, ami érdekes kontrasztot ad például a matt fekete fényezéssel. A vászontető minden esetben akusztikus, vagyis többrétegű hangszigetelést alkalmaznak, hogy a kupéhoz hasonló csend honoljon az utastérben. A nyitás-zárás természetesen gombnyomásra történik (20 másodperc alatt), akár 60 km/órás tempó mellett.
Mivel egy viszonylag testes kabrióról van szó, nem meglepő, hogy elöl bőséges a helykínálat, de az már sokkal inkább elismerésre méltó, hogy hátul sem kell kuporogni. Az ülések az első sorban olyanok, mint a legjobb fotelek, és közben látszik, hogy a konstruktőrök a legapróbb részletekre is odafigyeltek. Még közvetlen konkurenseihez képest is szembetűnő a felhasznált anyagok minősége, ez az autó egyszerűen egy míves termék benyomását kelti.
A 710 wattos, 17 hangszórós (!) Burmester audiorendszer az iparág abszolút csúcsát képviseli, de említhetjük a központi kijelzőt, amelynek állítható a dőlésszöge, hogy a legnagyobb napsütésben is jól leolvasható legyen. A menetpróba alapján a kedvenc funkció azonban nálam egyértelműen az Airscarf.
Hűvös időben, gombnyomásra a fejtámlákból meleg levegő áramlik a nyakunkra,
ami remek élmény a hőkomfort szempontjából. Hogy az opcionális bőrülések nyáron ne melegedjenek fel túlságosan, olyan speciális bevonatot kaptak, amely visszaveri a nap infravörös sugarait. Ennek eredményeként a bőr közvetlen napfényben akár 12 fokkal is hűvösebb maradhat.
A villanymotoros rásegítéssel együtt 404 lóerős, 3,0 literes sorhatossal ugyan lehetne sportos is a CLE, de ez az autó nagyon másról szól. Persze padlógázra sebzett vadként indul meg, ám a kormányzás és a futómű, no meg a 2080 kg-os tömeg miatt az újdonság inkább egy hamisítatlan túrakabrió, amelynek egyszerűen jobban áll a méltóságteljes vonulás. Megvan benne a nagy, hosszmotoros Mercedesek jellegzetes, magabiztos mozgása, miközben a kilencfokozatú váltó vajpuhán, szédületesen alacsony fordulaton feljebb kapcsolgat. Érdekes, hogy a motornak szinte semmi hangja sincs, ebben az értelemben a showműsor elmarad, viszont a blokk távolinak tűnő duruzsolása tökéletesen passzol a komfortra hangolt kormányzáshoz és rugózáshoz.
Ahhoz képest, hogy egy kabrió eleve rétegmodell, a Mercedes roppant széles motorválasztékkal kínálja a CLE kabriót. Az egységesen, 23 lóerős villanymotorral támogatott motorok közül a 2,0 literes, négyhengeres turbós benzines három különböző teljesítménnyel kapható (170+23 LE, 204+23 LE, 258+23 LE), illetve nem hiányozhat a sorból a szintén 2,0 literes, 197+23 lóerős dízel sem. Aki pedig mindenképp sorhatost szeretne, annak nem csak a 450-es verzió áll rendelkezésre, hanem elérhető az AMG 53-as kivitel is.
A blokk alapjai azonosak, ám a perifériában több különbség is akad,
a 449+23 lóerős egységnél a turbófeltöltő elektromos, illetve ez az egyetlen CLE Cabriolet, melyhez négykerékkormányzás is elérhető. Hogy az AMG verzió valóban a sportosságról szól, azt alátámasztja az eltérő 4x4-es hajtás, ugyanis ennél a modellnél a nyomatékot alapvetően a hátsó kerekekre juttatja a vezérlés. Persze luxuscikkhez illően megkérik az árát, a négyhengeres alapmodellek 24,3, míg a kipróbált 450-esek 31 millió forintról indulnak – a határ pedig a csillagos ég.
Akad egy még legkülönlegesebb Mercedes kabrió
Mostantól kezdve már kézzelfogható valóság a Mercedes-Benz Mythos, amely a márka exkluzív, limitált szériás modelljeit kínáló sorozata lesz. Elsőként a Mercedes-AMG SL alapján megvalósított, 250 példányban gyártásba kerülő PureSpeed-et leplezték le, méghozzá Monacóban. Nem csak a régmúlt legendás versenyautóit idézték meg a formatervezők, de a mai F-1-es versenyautókon látható karbon glória is vigyáz az utasokra. Elhagyták a szélvédőt és a tetőt is, időjárás elleni védelemről a ruházat, illetve a PureSpeed aerodinamikai csomagjához igazított speciális sisakok gondoskodnak. Az utastérben időjárásálló anyagokat és az IWC Schaffhausen által gyártott kronográfot találjuk. Egyelőre titokban tartják műszaki részleteket, miként a várhatóan igencsak borsos árat is.
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: