Hat henger és sok D-vitamin - Mercedes-Benz CLE Cabriolet menetpróba

Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Fotó: Mercedes-Benz
Vágólapra másolva!
Mi lehet nagyobb nyári élmény annál, mint egy kényelmes, nagyteljesítményű Mercedes kabrióban suhanni? A CLE Cabriolet a nyugodt és kifinomult vászontetősök mintapéldánya. Öt pontban foglaljuk össze legérdekesebb tulajdonságait.
Vágólapra másolva!

Bár sokunknak az lehet az érzése, hogy a Mercedesnél az elektromos (EQ) modellekről szól minden, a kisebb kategóriákat sem engedik el, amelyekben hosszú évtizedek óta meghatározók egyes modelljeik. Merthogy a stuttgarti gyártó mindig is a kabriózás egyik élenjárója volt, és egyedülállóan széles kínálattal büszkélkedhettek. Most két legyet üt egy csapásra a Mercedes, hiszen a korábbi C- és E-osztályos kabriók közös utódjának tekinthető a vadonatúj CLE Cabriolet. A jövevény kimondottan szűk szegmensbe érkezik, ellenfeleinek a BMW 4-es és az Audi A5 Cabriolet tekinthető. 

Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Nyúlánk a forma, a tengelytáv 2,86 méteres. A két alapverzió hátul hajt, a többiben széria a 4Matic
Fotó: Mercedes-Benz / Mercedes-Benz

1. Csak Avantgarde és AMG Line kivitelek léteznek

4,85 méteres hosszával kifejezetten termetes autó a CLE Cabriolet, amelynél nincs hagyományos értelemben vett alapváltozat, a Mercedes csak Avantgarde és AMG Line csomaggal kínálja a típust. A gyártónál cápaorrnak nevezett frontkialakítás nem csak a gyalogosvédelmi előírásoknak kedvez, élőben roppant látványos és jó ízléssel tervezett modellé teszi, 

miközben a motorháztetőn lévő domborulatokkal igyekeznek némi sportosságot is csempészni az összképbe.

A CLE sorozat kapcsán büszkeséggel tölthet el minket, hogy a külső dizájnért egy honfitársunk, Filczer Balázs volt a felelős, aki a budapesti MOME formatervezőjeként végzett, mielőtt Sindelfingenben megkezdte csillagos karrierjét. 

Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
385 literes a csomagtartó, a tank pedig 66 literes – erős önuralom kell a 7,9 l/100 km-es gyári átlagfogyasztás megközelítéséhez
Fotó: Mercedes-Benz / Mercedes-Benz

2. Nincs elegánsabb egy klasszikus vászontetőnél

Bár egy időben nagy divat volt a keménytető, és a Mercedes is előszeretettel alkalmazta, a hagyományőrzés jegyében a CLE Cabriolet vászontetőt kap. Nem lehet azt mondani, hogy a Mercedes óvatos lenne a színválasztékkal, ugyanis a szürke és fekete verziókon kívül vörös is rendelkezésre áll, ami érdekes kontrasztot ad például a matt fekete fényezéssel. A vászontető minden esetben akusztikus, vagyis többrétegű hangszigetelést alkalmaznak, hogy a kupéhoz hasonló csend honoljon az utastérben. A nyitás-zárás természetesen gombnyomásra történik (20 másodperc alatt), akár 60 km/órás tempó mellett.

Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Hat hengerrel (CLE 450) 4,7 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, a végsebessége 250 km/h. Széria a 48 voltos lágy hibrid rendszer
Fotó: Mercedes-Benz / Mercedes-Benz

3. Egy kis kényeztetés nem árt

Mivel egy viszonylag testes kabrióról van szó, nem meglepő, hogy elöl bőséges a helykínálat, de az már sokkal inkább elismerésre méltó, hogy hátul sem kell kuporogni. Az ülések az első sorban olyanok, mint a legjobb fotelek, és közben látszik, hogy a konstruktőrök a legapróbb részletekre is odafigyeltek. Még közvetlen konkurenseihez képest is szembetűnő a felhasznált anyagok minősége, ez az autó egyszerűen egy míves termék benyomását kelti.

Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Nem 2+2, hanem négyüléses. Elöl van nyakfűtés, a hátsó fejtámlák mögött gombnyomásra szélfogó háló emelkedik fel
Fotó: Mercedes-Benz / Mercedes-Benz

A 710 wattos, 17 hangszórós (!) Burmester audiorendszer az iparág abszolút csúcsát képviseli, de említhetjük a központi kijelzőt, amelynek állítható a dőlésszöge, hogy a legnagyobb napsütésben is jól leolvasható legyen. A menetpróba alapján a kedvenc funkció azonban nálam egyértelműen az Airscarf. 

Hűvös időben, gombnyomásra a fejtámlákból meleg levegő áramlik a nyakunkra, 

ami remek élmény a hőkomfort szempontjából. Hogy az opcionális bőrülések nyáron ne melegedjenek fel túlságosan, olyan speciális bevonatot kaptak, amely visszaveri a nap infravörös sugarait. Ennek eredményeként a bőr közvetlen napfényben akár 12 fokkal is hűvösebb maradhat.

4. Sok lóerő, de nyugodt karakter

A villanymotoros rásegítéssel együtt 404 lóerős, 3,0 literes sorhatossal ugyan lehetne sportos is a CLE, de ez az autó nagyon másról szól. Persze padlógázra sebzett vadként indul meg, ám a kormányzás és a futómű, no meg a 2080 kg-os tömeg miatt az újdonság inkább egy hamisítatlan túrakabrió, amelynek egyszerűen jobban áll a méltóságteljes vonulás. Megvan benne a nagy, hosszmotoros Mercedesek jellegzetes, magabiztos mozgása, miközben a kilencfokozatú váltó vajpuhán, szédületesen alacsony fordulaton feljebb kapcsolgat. Érdekes, hogy a motornak szinte semmi hangja sincs, ebben az értelemben a showműsor elmarad, viszont a blokk távolinak tűnő duruzsolása tökéletesen passzol a komfortra hangolt kormányzáshoz és rugózáshoz.

Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Óriási éritőképernyő utalja a középkonzolt. A CLE Coupéhoz képest mintegy 3,5 millió forint a Cabriolet felára - e páros helye a Mercedes-Benz palettáján leginkább a régi CLK-hoz áll közel 
Fotó: Mercedes-Benz / Mercedes-Benz

5. A választás szabadsága

Ahhoz képest, hogy egy kabrió eleve rétegmodell, a Mercedes roppant széles motorválasztékkal kínálja a CLE kabriót. Az egységesen, 23 lóerős villanymotorral támogatott motorok közül a 2,0 literes, négyhengeres turbós benzines három különböző teljesítménnyel kapható (170+23 LE, 204+23 LE, 258+23 LE), illetve nem hiányozhat a sorból a szintén 2,0 literes, 197+23 lóerős dízel sem. Aki pedig mindenképp sorhatost szeretne, annak nem csak a 450-es verzió áll rendelkezésre, hanem elérhető az AMG 53-as kivitel is.

Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Tekintélyes, 500 Nm-es nyomatékot mozgósít már 2000-es fordulatnál a CLE 450 4Matic, amire a képen látható AMG 53 rátesz még egy lapáttal
Fotó: Mercedes-Benz / Mercedes-Benz

A blokk alapjai azonosak, ám a perifériában több különbség is akad,

a 449+23 lóerős egységnél a turbófeltöltő elektromos, illetve ez az egyetlen CLE Cabriolet, melyhez négykerékkormányzás is elérhető. Hogy az AMG verzió valóban a sportosságról szól, azt alátámasztja az eltérő 4x4-es hajtás, ugyanis ennél a modellnél a nyomatékot alapvetően a hátsó kerekekre juttatja a vezérlés. Persze luxuscikkhez illően megkérik az árát, a négyhengeres alapmodellek 24,3, míg a kipróbált 450-esek 31 millió forintról indulnak – a határ pedig a csillagos ég. 

Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,

 

Akad egy még legkülönlegesebb Mercedes kabrió

 

Mostantól kezdve már kézzelfogható valóság a Mercedes-Benz Mythos, amely a márka exkluzív, limitált szériás modelljeit kínáló sorozata lesz. Elsőként a Mercedes-AMG SL alapján megvalósított, 250 példányban gyártásba kerülő PureSpeed-et leplezték le, méghozzá Monacóban. Nem csak a régmúlt legendás versenyautóit idézték meg a formatervezők, de a mai F-1-es versenyautókon látható karbon glória is vigyáz az utasokra. Elhagyták a szélvédőt és a tetőt is, időjárás elleni védelemről a ruházat, illetve a PureSpeed aerodinamikai csomagjához igazított speciális sisakok gondoskodnak. Az utastérben időjárásálló anyagokat és az IWC Schaffhausen által gyártott kronográfot találjuk. Egyelőre titokban tartják műszaki részleteket, miként a várhatóan igencsak borsos árat is.

 

Mercedes, CLE, Cabrio, menetpróba,  MercedesCLECabrio, nyitott, autó,
Formula-1 stílusban építették át az SL-t, szélvédője sincs - illik majd megfelelő ruházatban és bukósisakban vezetni
Fotó: Mercedes-Benz / Mercedes-Benz

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről