Gombnyomásra ággyá alakul át a középkategóriás Smart belseje

Fotó: Smart
Vágólapra másolva!
Ausztráliában leplezték le a Mercedes-Benz által tervezett Smart#5 villanyautót, amely a márka eddigi legnagyobb modellje.
Vágólapra másolva!
Fotó: Smart

Amióta a Geely irányítása alatt van a Smart márka, az folyamatosan építi ki a kínálatát, a Smart #5 bemutatásával például megérkeztek a középkategóriába. Ausztráliában, Byron Bay városában leplezték le a Mercedes-Benz formatervezői által megrajzolt szabadidő-autót. A karosszéria 4705 mm hosszú és ezt a #1 és #3 modellekhez hasonlóan a Geely SEA műszaki alapjára építették fel. Olyan részletekkel tűnik ki testvérei közül, mint a keréktárcsa közepén csapágyazott rögzítésű, azaz haladás közben is függőlegesen álló márkajelzés, vagy az Adventurers' Collection nevű kiegészítő-csomag.

Fotó: Smart

Utóbbi expedíciós terepjárókra jellemző megjelenéssel ruházza fel az autót, hiszen nagy méretű tetőcsomagtartót, annak elején fényrudat, oldalsó létrát, tárolódobozt, elektromosan kihajtható vonóhorgot és alsó védőlemezeket tartalmaz. Utóbbival arra az eshetőségre készülnek, ha netán valaki tényleg terepre vinné a 2900 mm tengelytávolságú Smart #5-öst. Megtartották a tanulmányautónál mutatott projektort, amivel falfelületre tud például filmeket kivetíteni az autó, a 21 hangszórós Sennheiser hifi egyik hangszórója kivehető és hordozható – ilyenkor az autón kívül teszi ha nem is élvezhetővé, de hallhatóvá a műsort.

Fotó: Smart

Villanyautóról lévén szó olyan dolgokkal próbálják kellemessé tenni a töltés során várakozást, mint a 121°-os szögben dönthető első üléstámla a pihenéshez – ilyenkor a hátsó ülés nem igazán használható –, a második sorban is állítható a támla dőlésszöge. Utóbbi is kell ahhoz, hogy az utastérből 2 személynek használható ágyat lehessen készíteni, és ehhez elég egy gombnyomás. A 800 voltos feszültségű, 100 kWh kapacitású akkumulátor megfelelő töltőoszlopon 15 perc alatt tudja a 10-80%-os töltést, a szabványos hatótávolság elérheti a 740 km-t. A kocsi orrában lévő csomagtartó 72 literes és ideális a töltőkábel(ek) tárolására, a hátsó részben támladöntés után 1530 literes a raktér, utóbbiban van 220 voltos konnektor, amivel különféle elektromos eszközök használhatók akár tartósan.

Fotó: Smart

Csupa monitorból áll a műszerfal, a kormány mögött egy 10,3 colos képátlójú kijelző informál, a központi és az anyósülés előtti érintőképernyő 13 colos képátlójú. Fejlett hangfelismerést ígérnek – várhatóan világnyelveken –, aminek a segítségével minden funkció vezérelhető, Leo névre hallgat az a virtuális segéd, amely a képernyőn keresztüli kezeléshez nyújt segítséget. A fedélzeti rendszer az AMD V2000-es chipet használja, ami gyors reakciókat és finom átmeneteket biztosít. Érdekes módon a Smart #5 műszaki részleteit nem közölték a világpremier alkalmából, de néhány hónapon belül azokkal is tisztában leszünk, hiszen már 2025 elején megérkeznek Európába az első példányok.
 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!