Utódot kapott Magyarország legnépszerűbb kínai autója, letaszíthatja a trónról a Vitarát és a Dustert

Vágólapra másolva!
Megérkezett az MG ZS második generációja, amely közel 200 lóerős, de csak 5 litert fogyaszt.
Vágólapra másolva!
Tetszetős a dizájn, de a dupla kipufogó csak imitált
Fotó: MG Motor

Hivatalosan is leleplezte az MG Motor a második generációs ZS-t, a Magyarországon is népszerű kompakt (4,3 méteres) SUV utódát, amely öntöltő hibrid hajtáslánccal érkezik idén ősszel a márkakereskedésekbe. A szintén új MG3 kisautóból ismert, elsőkerék-meghajtású Hybrid+ rendszer egy 102 lóerős szívó 1,5 literes benzinesből, egy háromfokozatú váltóból, egy 136 lóerős villanymotorból, egy 61 lóerős generátorból és egy 1,83 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból áll. A 195 lóerős rendszerteljesítmény szokatlanul magas érték a kompakt SUV kategóriában, nem csoda, hogy a

 

 8,7 másodperces gyorsulás

 (0-100 km/h) kereken 2 másodperccel jobb, mint a 132 lóerős, szintén öntöltő hibrid Toyota Yaris Crossé, viszont az 5,1 literes átlagfogyasztásuk megegyezik.

MG ZS
Az orr-rész az új HS-t utánozza
Fotó: MG Motor

Természetesen a külső is átalakult, a modern és tetszetős formanyelv a nagy testvér HS-ről lehet ismerős, a ZS hasonló frontrészt, széles hűtőrácsot, keskeny LED fényszórókat és első MG feliratot kapott. Vélhetően a karosszéria hossza, a tengelytáv és a kerekek átmérője is megnőtt, de ezekről még nincs pontos információ, csak azt tudjuk, hogy a csomagtartó 443 literes, ami 5 literrel kisebb, mint a benzines elődé. Viszont lehajtott ülésekkel már 1457 litert is be lehet pakolni, ami 82 literrel több, mint korábban.

Jóval nagyobbak az üvegfelületek, mint például az új Dacia Dusteren
Fotó: MG Motor

A Suzuki Vitara mellett a régi MG ZS az egyik legelérhetőbb árú SUV hazánkban a 6,5 millió forintos induló árával (1,5-ös szívómotorral), de az öntöltő hibrid utód ennél többe fog kerülni. Jó fogódzó lehet, hogy Nagy-Britanniában 22 ezer fontba kerül az alapverzió, ami 10,3 millió forintnak felel meg. Már ebben is benne van a 12,3 colos érintőképernyő okostelefon-tükrözéssel és navigációval, a 17 colos alufelni, a 7 colos digitális műszerfal, az automata légkondicionáló, az esőérzékelős ablaktörlő, a tolatókamera, a hátsó tolatóradar és a kulcs nélküli bejutás.

2025 elejétől benzines változatban is elérhető lesz, kedvezőbb áron
Fotó: MG Motor

Az MG Pilot csomag, amely a biztonsági és vezetéstámogató technológiák átfogó választékát tartalmazza, szintén az alapszéria része. Ez tartalmazza az adaptív sebességtartó automatikát, az aktív vészfékezést gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel, a sávtartó asszisztenst, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszert, a holttérfigyelőt, az előremenő ütközésre figyelmeztető rendszert és a forgalmi dugó asszisztenst.

Büszkén viseli az angol márkanevet, de valójában kínai autóról van szó
Fotó: MG Motor

Az új MG ZS Hybrid+ három felszereltségi szinttel – Comfort, Comfort+ és Luxury változatban – lesz elérhető Magyarországon, mindhez jár a 7 év háromszoros gondoskodás csomag, amibe 

7 év gyári garancia,

 7 év országúti segélyszolgálat és 7 év ingyenes állapotfelmérés tartozik. A 2021-ben bemutatott elektromos verzió, a ZS EV nem kap közvetlen utódot, de az MG már fejleszt egy kompakt villany SUV-ot az MG4 villanyautó műszaki alapjaira.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!