Sikerült megbízhatóbbá tenni a Toyota GR Supra versenyautót

Fotó: Toyota / Maurice Volmeyer
Vágólapra másolva!
A 2025-ös szezonban már a Toyota GR Supra GT4 EVO2-es versenyautóval állhatnak rajthoz a csapatok, a megbízhatóságon javítottak sokat a mérnökök.
Vágólapra másolva!
Fotó: Toyota / Maurice Volmeyer

A Toyota Gazoo Racing 2020-ban dobta piacra a GR Supra GT4-es versenyautót, azóta több mint 120 példányt értékesítettek, amelyekkel 11 országban több 500 dobogós helyezést autóztak össze a pilóták. A 2023-as szezonra készítették el az EVO változatot javított fékekkel, kezelhetőséggel. A Gazoo Racing mérnökei ezt követően világszerte a versenyeken érdeklődtek a használóknál, hogy mik a tapasztalataik, és ezt felhasználva készítették el a 2025-ös szezonra az EVO2-es változatot.

Fotó: Toyota

Újraprogramozták az ABS-térképet, amely jobban alkalmazkodik a gumikopáshoz, a visszakapcsolási időt lerövidítették a fordulatszám-szinkronizálás optimalizálásával – ez a két változás sokkal jobb kanyarbemeneteli tulajdonságokat eredményez. Nem csak a motor, hajtáslánc és fékek hűtésén javítottak, de az utastér hőháztartását is fejlesztették, extrém hőségben sokkal kellemesebb már a klíma. Ezekkel a változtatásokkal a Toyota GR Supra GT4 EVO2 nem csak a profik, de az amatőr pilóták számára is stabilabb köridőkkel vezethető lett. Az autó először 2025 januárjában, a Daytona-i 24 óráson áll rajthoz.

Fotó: Toyota / Maurice Volmeyer

A 3,0 literes turbómotor maximális nyomatéka 660 Nm, a maximális teljesítményt az egyes bajnokságok szabályzatai állapítják meg, a saját tömeg 1360 kg – ami a Balance of Performance szabályok alapján plusz súlyokkal emelkedhet. Az új autó vételára adók nélkül 202 000 euró, a Toyota GR Supra GT4 és GT4 EVO autók tulajdonosai számára adott a lehetőség a legújabb fejlesztések megvásárlására.
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!