Nem egyszerűen csak egy új modell gyártását indították el Sant’Agata Bolognese-ben 1974. márciusában, hanem a mai napig létező gyártástechnológiát is. A Lamborghini Countach volt az első autója a márkának, amelynek a karosszériáját házon belül készíttették, illetve a saját szabóműhelyben készítették a belső tér kárpitozását. Az 50. születésnap alkalmából visszavitték a legelső Countach LP400-ast arra a szerelősorra, ahonnan anno legördült, és ahol ma a Revuelto készül. Illetve pár fényképet is előástak a gyári archívumból, amelyen a korabeli gyártás látható.
1971. március 11-én debütált a Lamborghini Countach LP500 tanulmány a Genfi Autószalonon, ezt követően 3 éves fejlesztőmunkával sikerült elkészíteni a sorozatgyártású változatot, amely LP400 néven debütált. Ez idő alatt magát az üzemet is átépítették, korábban csak két sor volt, egy ahol a motorokat szerelték össze, és egy, ahol az autókat – ide külső partnerektől szállították a karosszériaelemeket. Mintegy 3500 négyzetméterrel növelték meg a gyár alapterületét ahhoz, hogy helyet csináljanak a karosszéria műhelynek, itt kézzel formázták a munkatársak a lemezeket az előttük lévő fából készített minták alapján. A kész alumíniumlemezeket aztán összehegesztették, majd ezt a még mindig fényezetlen alumínium karosszériát emelték rá a karosszériavázra, majd ebbe építették be a technikát több állomáson. Az eljárás alapvetően nem változott, de sokat finomítottak a gyártástechnológián, illetve alumínium helyett már karbonra esküsznek.
Ekkor jött létre az önálló Lamborghini Upholstery Department, korábban a külső beszállítótól érkező kárpitokat szerelték az utastérbe, a Countach esetén már házon belül szabták a bőröket és varrták a kárpitokat. Ma ez jelenti az egyedi kialakítást biztosító Ad Personam szolgáltatás egyik alappillérét, miközben a nagy sebességű futószalagon újra külső beszállítótól érkező kárpitokat szerelnek be…
Fél évszázad alatt jelentősen felgyorsult a termelés Sant’Agata Bolognese-ben, amíg 16 év alatt 1999 darab Countach készült, addig a Diablóból 11 év alatt 2903-at építettek. A 9 éves ciklusa alatt 4000 darab Murciélagot gyártottak, az Aventador 11 év alatt 11 000 példányig vitte.