Szokatlan, hogy a világpremier előtt két évvel, már 2022 nyarán prezentálták a Terramar szabadidő-autót, amelyet aztán decemberében a győri munkásoknak is megmutattak – ezzel üdvözölték őket a törzsben, ahogy a gyáriak hivatkoznak a Cupra-családra. Nemsokára indul az új modell sorozatgyártása az Audi Hungaria üzemében, és
még 2024 vége előtt az ügyfelekhez kerülnek az első autók.
A sorozatgyártású verzió leleplezésére természetesen a márka hazai pályáján, Barcelonában került sor, kihasználva, hogy egy rangos vitorlásverseny 37. fordulóját onnan indítják. Az America’s Cup stratégiai partnere lett a Cupra, és ennek örömére 1300 darabot készítenek a piaci bevezetéskor választható America’s Cup Limited Edition változatból.
A Terramaron a spanyol márka legújabb arculatának megfelelően cápaorrt alakítottak ki, oldalanként három darab háromszögbe rendezett mátrix LED-es fényszóróval, hátul pedig a márkajelzés és a márkanév is megvilágított. A kilencféle karosszériaszín között két matt felületű is lesz (Century Bronze Matt és Enceladus Grey Matt), illetve
a DarkRebel tanulmányról veszik át a Dark Void nevű, színjátszós fényezést.
Igazi ceremóniát csinálnak az üdvözlésből, ugyanis nem csak az autó mellé vetítik a márkajelzést, de a kocsi elé vagy a falra is.
Alapfelszerelés a duplakuplungos automatikus váltó, a kapcsolófülek mindig ott vannak a kormány karimája mögött, az első sorban sportülésekben lehet helyet foglalni. 12,9 colos a központi érintőképernyő, amelynek továbbfejlesztett menüvel igyekeznek megkönnyíteni a kezelését. Ez alatt ott látjuk a Tavascan szabadidő-kupénál megismert hátrafutó gerincet, az ülések közötti konzol szélén párnázott lábtámaszokat alakítottak ki,
a 15 wattos indukciós töltőhöz dedikált szellőzőnyílás szállítja a hűtőlevegőt.
Három belső hangulat (Deep Ocean, Moon Light, High Canyon) közül lehet választani, amelyekben a 100%-ban újrahasznosított forrásból származó Seaqual szövet, valamint a 73%-ban újrahasznosított forrásból származó Dinamica műbőr is szerephez jut. A valódi bőrkárpit sötétbordó színét növényi festékkel állítják elő. Minden üléskárpitnál a Cupra-logót nyomnak a fejtámlákba, az ajtókárpitra hátulról megvilágított panelek kerülnek, a díszvarrás mellett a műszerfal dekorációi is rézszínűek (ez ugyanis a Cupra márka hivatalos színe).
Akárcsak az új Volkswagen Tiguan és a Škoda Kodiaq, az MQB Evo műszaki bázist használja a Terramar is, amelynél viszont alapból 10 mm-rel csökkentették a hasmagasságot a testvérmodellekhez képest a sportosabb hangolás érdekében. Belépő motorként 150 lóerős, 1,5-ös lágy-hibrid turbót adnak, a következő lépcsőfok a lágy hibrid rendszer nélküli kétliteres turbómotor, amely elsőkerék-meghajtással 204, összkerékhajtással pedig már 265 lóerős. Amelyik Terramarba az utóbbi kerül, kiérdemli a VZ (Veloz) jelzést, ami a legerősebb Cuprák sajátja. A csúcsot az eHybrid nevű plug-in hibrid hajtás jelenti, amely 204 vagy 272 lóerővel választható – utóbbi szintén VZ modell. A plug-in modellek nettó 19,7 kWh kapacitású akkumulátora akár 100 km-t meghaladó elektromos hatótávolságot biztosít, a fedélzeti töltő 11 kW-os, villámtöltésre 50 kW-tal van lehetőség.
A futóműhangolás (nagyobb első kerékdőlés, feszes gátlók és rugók, stb.) mellett a kormányzást és a fékrendszert is a Cupra-márka elvárásaihoz igazították a mérnökök, opciós a két vezérelt szelepet használó, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás, amely 15-féle beállításra ad lehetőséget. Minden esetben Sport fokozatba kapcsolható a menetstabilizáló, a VZ modelleknél azonban teljesen ki is iktatható.