A kínai okostelefon- és autógyártó Xiaomi bemutatta az SU7 Ultrát, a Porsche Taycan Turbo GT riválisát, amelyet a brit Prodrive segítségével fejlesztettek ki. A hárommotoros hajtásláncot használó, négykerék-meghajtású villanyautó
hivatalosan is a leggyorsabb négyajtós kocsi, ami megjárta a Nürburgring Nordschleife versenypályát.
Az SU7 Ultra az első autó, amibe bekerült a Xiaomi HyperEngine V8S nevű új villanymotorja, amelyet azért neveztek el így, mert úgy tervezték, hogy egy modern V8-as benzinmotorhoz hasonló teljesítményt nyújtson. A hátul elhelyezett, 27200-as fordulatszámra képes V8S motorok mindegyike 578 lóerős, míg az elöl elhelyezett V6S motor 392 lóerős teljesítményt képes leadni. Így
az SU7 Ultra kombinált teljesítménye 1548 lóerő,
ami 875 lóerős növekedést jelent a szintén négykerék-meghajtású normál SU7-hez képest (az 1770 Nm-es nyomaték is több mint a duplája). Az elektromos kínai hiperszedán 1,98 mp alatt gyorsul 0-100 km/h-ra és 5,86 mp alatt 0-200 km/h-ra, a végsebessége 350 km/óra (az 1108 lóerős Taycan Turbo GT adatai: 2,3 mp, 6,6 mp, 290 km/h).
A Xiaomi SU7 Ultra a gyártó Modena EV platformján és 800V-os elektromos architektúráján alapul, a 93,7 kWh energiakapacitású, 1330 kW maximális teljesítmény leadására képes CATL Qilin 2.0 akkumulátor 620 km hatótávot biztosít a kínai CLTC mérési ciklus szerint. Az akkumulátor 10-80 százalékra való töltése mindössze 11 percet vesz igénybe.
A gyengébb SU7-től eltérően az SU7 Ultra fejlett Bilstein Evo T1 lengéscsillapítókat és egyéb, a Prodrive-val közösen kifejlesztett futóműalkatrészeket kap, és a futóműhangolást is a brit motorsport és autóipari tervezőcég végezte. Az SU7 Ultra kiváló lassulási képességét (100-0 km/h: 30,8 méter) az AP Racing karbon-kerámia fékrendszere biztosítja.
Ezek a világ legnagyobb kerámiatárcsái
(elöl 430 mm, hátul 410 mm-es átmérővel), hatdugattyús első és úszó hátsó féknyergek tartoznak hozzájuk, a tárcsák maximális hőmérséklete eléri az 1300 Celsius fokot.
A Prodrive által felkészített sárga prototípus változat, amely többek között szénszálas karosszériával rendelkezik, nemrég hivatalos körrekordot állított fel a négyajtós szedánok között a Nürburgringen:
6:46,874 másodperces időt repesztett a 20,8 km hosszú körön
David Pittard brit versenyzővel a volánnál. Ez az idő a villanyautók között csak egy másodperccel rosszabb a Nio EP9 pályaautó körénél, de kb. mint 20 másodperccel jobb a Rimac Nevera és a Porsche Taycan Turbo GT idejénél és 40-nel a Tesla Model S Plaid idejénél. Természetesen a SU7 Ultra szériaváltozata a mért körös prototípusnál kevésbé extravagáns aerodinamikai és hűtési csomaggal rendelkezik majd, kisebb első szplitterrel, módosított motorháztetővel és diszkrétebb hátsó szárnnyal, és egy aktív diffúzorral szerelik fel, amely 16 fokos szögben dönthető.
A márciusban prototípus formájában már bemutatott SU7 Ultra előértékesítése 2024 vége előtt kezdődik Kínában, az autó alapára 814 900 jüan, ami
42,9 millió magyar forintnak felel meg.
A Xiaomi 10 perccel az élőben közvetített világpremier esemény vége után rögtön 3680 előrendelést kapott az SU7 Ultrára. Az első példányok 2025 márciusában kerülnek a tulajdonosokhoz, az export nincs kizárva, bár az újonnan bevezetett védővámok miatt az Ultra sokkal többe kerülne Európában.