Rosberg verhetetlen volt az időmérő előtt is
2012. április 21. 09:53
Események
![rosberg mercedes bahrein](https://cdn.origo.hu/2024/02/S8j0fbe7KKG0oxm7qLh21mQQerR_ye-Hjxx-CvNkPnQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2NjMTdhMTVmMzkxZDQ3NTlhOWMxMTEzNWRmNzRkY2M1.webp)
A kavargó homok miatt a péntekihez képest rosszabb látási viszonyok között, ugyanakkor változatlan melegben rendezték a Bahreini Nagydíj utolsó szabadedzését, amelyen ismét Nico Rosberg bizonyult a leggyorsabbnak. Sokáig úgy tűnt, a német ezúttal is magasan kiemelkedik a mezőnyből, mert a lágy gumikon senki sem tudta őt négy tizednél jobban megközelíteni, de az utolsó percekben Sebastian Vettel 147 ezredre csökkentette a lemaradását.
Rosberg, akinek a sisakját pénteken eltalálta egy madár, húsz perccel a leintés előtt futotta meg 1:33.254-es idejét. Vele egyszerre próbálkozott a sprinttel csapattársa, Michael Schumacher, ám a lágy abroncsokból ő csak 1:33.796-ot tudott kipréselni, az utolsó szektorban nem is javított a korábbi részidején, így Vettelen kívül Mark Webber és Lewis Hamilton is megelőzte őt.
Az elemzések szerint Bahreinben nagyon jól bánik a gumikkal a többiekhez képest a Mercedes, igaz, Ross Brawn a Sky Sportsnak azt mondta, Rosberg nem volt elégedett az autója viselkedésével a keményebb gumikon. A csapatfőnök hozzátette, az edzésen nem is voltak annyira magabiztosak, mint pénteken.
A Red Bull számára bíztató lehet Vettel 2. és Mark Webber 3. helye, hiszen mindketten a McLarenek előtt végeztek. Az viszont rossz jel, hogy Vettel autójának jobb oldali kipufogója túlmelegedett, és enyhén megégette a karosszériát. A McLarenek eltérő első szárnnyal köröztek, Hamiltonnak a régebbi változattal sikerült Jenson Button előtt zárnia.
A Ferrari ezúttal sem brillírozott, Fernando Alonso csak 10., Felipe Massa pedig 16. lett, vagyis a brazilt megint fenyegetheti a Q1-es kiesés. Valószínűleg a Force Indiákkal és a Williamsekkel kell megküzdenie a Q2-be való továbbjutásért, sőt, akár még a Caterhamet vezető Heikki Kovalainennek is lehet némi sansza a meglepetésre, ha délután ugyanúgy megközelíti a középmezőnyt, mint az edzésen.
Ahogy várható volt, a szombati tréningen a két Force India tette meg a legtöbb kört, hogy pótolják a kihagyott második pénteki edzésről hiányzó információkat.
Kellemes délelőttöt kívánunk olvasóinknak! Hamarosan zöldre vált a bokszutca végén a lámpa, hogy a csapatok kihasználják az utolsó, egyórás gyakorlási lehetőséget a bahreini időmérő előtt.
Az első edzésnapon Nico Rosberg autózta a legjobb időt, 1:32.816-ot, fél másodpercet legközelebbi üldözőire, a Red Bullokra. Michael Schumacher tempója szintén bíztató volt, amíg fel nem tartották első gyors körében a lágy gumikon.
Mert kicserélik a váltóját, mielőtt az egység teljesített volna öt egymást követő versenyt. A venezuelait öt rajthellyel hátrébb sorolják az időmérőn megszerzett pozíciójához képest.
Ahogy megszokhattuk. A Pirelli a lágy és a közepes keménységű keveréket hozta el Bahreinbe, és pénteken sokan küszködtek a kopásukkal a forró környezetben. A helyzeten javíthat, hogy folyamatosan nő a pálya tapadása, ahogy egyre több gumi rakódik rá.
A levegő hőmérséklete 28, az aszfalté 39 Celsius fok. Enyhe szél fúj a Caterham tájékoztatása szerint.
Továbbra sem történt komoly rendbontás a Forma-1 kapcsán az országban, ahol rendszeresek a tüntetések. Ennek ellenére tegnap a Force India kihagyta a második edzést, hogy az alkalmazottak még világosban hazatérhessenek a fővárosi szállodájukba. Elmondásuk szerint ez nem ártott nagyon a programjuknak, meglátjuk, valóban így van-e. Robert Fernley csapatfőnök-helyettes azt nyilatkozta a Sky Sportsnak, a szombati tréningen többet fognak körözni. A Red Bullnál egyébként egy órája az I predict a Riot című számot hallgatták a Kaiser Chiefstől a rádióban...
A hosszú etapos elemzések alapján a szakértők úgy vélik, ők a verseny esélyesei. Megfigyelések szerint a gumik jobban bírták a strapát a W03-on, mint például a Red Bullon.
Ez a jóslat a futamra. Mivel tavaly nem rendeztek nagydíjat itt, a Pirellinek nincs összehasonlítási alapja a 2012-es abroncsokhoz. A két keverék között 6 tizedes különbség van.
A levegőben szálló por miatt nem túl tiszta a kilátás. Piccel közölték, hogy a célegyenesben oldalszél, az utána következő egyenesben hátszél fúj. 16 pilóta már kijött installációs körére.
A Ferrarinál azt írják Twitteren, hogy több biztonságis van a főlelátónál, mint néző. Ez komoly kritika, pedig Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke a pénteki hivatalos sajtótájékoztatón azt mondta, tudomása szerint minden jegyet eladtak a főlelátóra.
Schumacher, Rosberg, Vettel, Hamilton és Alonso tette meg ellenőrző körét az imént. Mért köre senkinek sincs még, feltehetően azért, mert mindenki arra vár, hogy valaki elkezdje letakarítani a pályát.
Rádión azt mondta, péntekhez képest valamelyest romlott a tapadás. Érdekes lesz megfigyelni, ez befolyásolja-e az erősorrendet.
Lerövidített pénteki programjuk miatt rögtön hozzálátnak az érdemi munkához. Di Restáé az első mért kör, 1:41.356, majd Hülkenberg 1:36.481-et fut.
Mert túl sok kosz van ott, ahol beállnak az autók a bokszba. Itt egy kép róla.
A két Force Indiához és a két Marussiához csatlakozik, egyelőre természetesen a közepes keverékű gumikon.
Menetközben 1:35.384-re szorította le a lécet. Hülkenberghez hasonlóan már 6 kört tett meg. Élénkül a forgalom, jelenleg tizenkét autó tartózkodik az aszfaltcsíkon.
Räikkönen másfél tizedet vert di Restára, 1:35.239, de csapattársa, Grosjean 1:35.116-ot repeszt.
Mert az inkább alulkormányzottá teszi az autót, amivel ő elboldogul, csapattársa, Hamilton viszont nem, ezért ő visszatért a légterelő korábbi verziójához. A McLaren annyira sietett a szárny legyártásával, hogy a véglapot és a mellette található toldalékelemet nem is tudták krómszínűre festeni. Hamilton új váltót kapott a hétvégére, de ezért nem jár büntetés, mert előző, sanghaji váltócseréje után most szabadon beszerelhettek neki egy új egységet.
A két Lotus között változatlan a sorrend, de mindketten gyorsultak: Grosjean 1:34.401-re, Räikkönen 1:34.807-re. Schumacher közben elhagyta a pályát az egyik kanyarban.
373 ezredes a hátránya Grosjean mögött. Mindkét Red Bull, McLaren és Mercedes a pályán jelenleg, érkeznek a Ferrarik is.
Schumacher 151 ezredes lemaradással fellép a 2. helyre, Webber a 3-ikra. A németnek szóltak, hogy óvatosan nyomja egyszerre a gáz- és fékpedált az 1-es kanyarnál.
Az ideje 1:34.225. Tegnap azt mondta, érzése szerint nem a Red Bull a nagydíj legnagyobb esélyese.
Lesodródott az aszfaltozott bukótérbe a kemény féktávon. Alonso szintén szélesre vette az egyik jobbost.
A finn alulkormányzottságra panaszkodott, ezért a Lotus növelte az első szárny leszorítóerejét. Következő etapja első körében nem gyorsult.
A Toro Rosso pilótája az első, aki kipróbálja őket ma. Hamarosan Schumacher is követni fogja példáját. Rosberg Mercedesében kicserélték az első keresztstabilizátort.
Vergne nem teljesített gyors kört rajtuk, de többek között a két Mercedes és Hamilton is felrakta már a sárga jelzésű gumikat. Ricciardo 1:34.197-tel az élre állt.
Schumacher 1:33.796-ot ért el, de az utolsó szektorban nem javított. Rosberg 1:33.254-gyel múlta felül csapattársa idejét.
A 2. helyre, 14 ezreddel volt jobb Schumachernél. Közben kiderült a visszajátszásból, hogy Rosberg a 4-es kanyarnál kicsit le is sodródott.
Az élmezőnyből Webberhez és Buttonhoz hasonlóan későbbre tervezi gyors körét az opciós keveréken. Így az ő idejük nem lesz közvetlenül összehasonlítható a Mercedesekével és Hamiltonéval.
Nem meglepő módon Di Resta és Hülkenberg tette meg háromnegyed óra alatt a legtöbb kört: 16-ot, illetve 15-öt.
Rosbergtől 645 ezreddel maradt le a lágy gumikon, a 2. helyen álló Hamiltontól viszont csak alig egy tizeddel. Rosberg kiemelkedik a mezőnyből.
A jobb oldali kipufogónál megégett a karosszéria, a Red Bull szerelői most vizsgálják az esetet. A csapat Sanghajban vetette be kipufogója legfrissebb változatát - lehet, hogy a kialakítással van gond, és a problémára azért nem derült fény az előző hétvégén, mert ott jóval hűvösebb volt.
Miután ellenőrizték a szerelők, úgy döntöttek, nyugodtan kiengedhetik egy újabb menetre a németet, aki még nem használta ma a lágy gumikat.
Hátránya 409 ezred Rosberg mögött, egy tizedet vert a 3. helyre szoruló Hamiltonra. Vettel érkezik a lágy abroncsos sprintjére.
Csupán 147 ezreddel kapott ki, lemaradását gyakorlatilag az első szektorban szedte össze. Utána szinte ezredre azonos tempót diktált Rosberggel.
A múlt héten első F1-es pole pozícióját és győzelmét szerző pilóta megőrizte jó formáját, ő tűnik az időmérő favoritjának. Mögötte Vettel, Webber, Hamilton, Schumacher és Button végzett, majd következik Raikkönen, Ricciardo, Grosjean és Alonso. Massa csak 16. lett. Hamarosan jelentkezünk az edzés szöveges összefoglalójával.