A Mercedes elsőségével zárult a Forma-1 tesztidőszaka

Események

Forma-1, Mercedes, Nico Rosberg
Vágólapra másolva!
Nico Rosberg még Lewis Hamilton szombati idejét is überelte az utolsó tesztnapon, a puszta végeredmény alapján a Mercedes várja legjobb formában az idényt, megelőzve a Ferrarit. A Red Bull és a McLaren azonban továbbra sem teregette ki a kártyáit, míg a Lotus elvesztegette a délelőttöt egy váltóhiba miatt. 
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül91 bejegyzés
09:40
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Az utolsó tesztnap következik

Köszöntjük kedves olvasóinkat! Az előszezon utolsó tesztnapja következik Barcelonában, mielőtt két hét múlva kezdetét veszi a 2013-as idény Ausztráliában. A csütörtök óta zajló teszt első két napján az időjárás nehezítette a csapatok dolgát, szombaton azonban száraz pályán próbálhatták ki fejlesztéseiket. A napot Lewis Hamilton uralta, a Mercedes versenyzője 7 tizeddel gyorsabb volt legközelebbi riválisánál, Felipe Massánál is. A teljes eredménylistát és a napi összefoglalónkat itt találják.

09:45
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Ma is jó idő várható

Bár ma is nagyon hűvös van, az ég tiszta, és a nap további részére sem jósolnak csapadékot. Az istállók fellélegezhetnek, hiszen az újítások szempontjából nagyon fontos, hogy száraz körülmények között gyakorolhassanak.

09:50
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen újra autóba ülhet

A finn ételmérgezés miatt kénytelen volt kihagyni a tegnapi napot, de minden jel arra mutat, hogy az utolsó napon ő vezetheti a Lotust.

09:58
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Ők tesztelnek az utolsó napon

A tegnapihoz képest szinte teljesen kicserélődött a mezőny, íme a csapatok mai felállása:

Red Bull: Vettel
Ferrari: Alonso
McLaren: Button
Lotus: Räikkönen
Mercedes: Rosberg
Sauber: Hülkenberg
Force India: Di Resta
Williams: Maldonado/Bottas
Toro Rosso: Ricciardo
Caterham: Pic
Marussia: Bianchi

10:02
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Elkezdődött a teszt

Rosberg, Bianchi és Räikkönen azonnal a pályára hajt, majd szinte az összes versenyző követi őket, hogy megtegyék kötelező ellenőrző körüket.

10:06
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Furcsa szenzort szereltek Rosberg autójára

Az eszközt a Mercedes oldaldobozának bal oldalára tették fel. Mért kört még senki nem tett meg, de a mezőny nagy része már járt a pályán.

10:10
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Csak 4 fok van

Ez nyilvánvalóan nem teljesen ideális a gumik tesztelésére, hiszen a májusi Spanyol Nagydíjon ennél körülbelül 20 fokkal melegebb időre lehet számítani. De legalább a pálya száraz.

10:13
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Máris megvan az első mért kör

Di Resta nem várt sokat, a szokásosnál korábban megtett egy teljes kört. Ideje 1:28.643. Közben Hülkenberg neve is felkerült az eredménylistára, de lassabb a skótnál. Mindketten a közepes gumikon köröznek.

10:16
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Hülkenberg került az élre

Következő körében majdnem egy másodperccel megelőzte Di Restát, 1:27.651-et futott. Most csendes a pálya, mindenki visszatért a bokszba.

10:25
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Bianchi is mért kört futott

1:31.9-es körével azonban jelentősen elmarad Di Restától is. A többiek még nem kezdték meg a körözést, megint üres a pálya.

10:32
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Hamilton hisz a győzelemben

A brit bár szombati előnyének nem tulajdonít nagy jelentőséget, hisz benne, hogy a Mercedes idén is képes lesz futamgyőzelmet aratni. "Biztos vagyok benne, hogy az idény során valamikor képesek leszünk futamot nyerni" - nyilatkozta tegnap. "Legalábbis remélem, de ki tudja, mikor kerül sor a győzelemre?" Bár tegnap 7 tizedes előnnyel végzett az élen, szerinte ebből nem lehet komoly következtetéseket levonni. "Mindenki a saját programját futotta különböző üzemanyag-mennyiségekkel. Ez is csak egy olyan tesztnap volt, mint a többi."

10:36
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Horner is Barcelonában van

A Red Bull csapatfőnöke a héten most először tette tiszteletét a paddockban. Vettel még nem teljesített mért kört, egyelőre a kemény gumikon próbálgatja az RB9-est.

10:39
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Rosbergé a legjobb köridő

A közepes gumikon hajtott a pályára, 1:22.825-ös köridővel vette át a vezetést. Ez több mint 2 másodperccel lassabb, mint Hamilton tegnapi ideje.

10:42
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg javított, Alonso a második

A német legutóbbi ideje 1:22.381, a ferraris pedig 1:25.986-os idővel jött fel a második helyre a lágy gumikon.

10:47
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Hülkenberg gyorsult

1:24.867-es körével befért Rosberg és Alonso közé. A Sauber délelőttre rövid etapokat tervez a lágyabb keverékeken, délután pedig versenyszimuláció szerepel a programjukban.

10:49
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A legtöbben közepes gumikon köröznek

Köztük Button is, aki 1:24.255-ös idővel megelőzte Hülkenberget, és a második helyre jött fel. Már csak Vettelnek és Räikkönennek nincs mért köre.

10:57
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso a második

A közepes gumikon 1:22.988-as kört futott, így 6 tizeddel marad el Rosbergtől. Vettel most a szuperlágy gumikon hajtott ki a pályára, mért köre továbbra sincs.

11:08
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

Egy óra tesztelés után így néz ki a tabella:

1. Rosberg (Mercedes W04) 1:22.381 - 20 kör
2. Alonso (Ferrari F138) 1:22.988 - 12 kör
3. Button (McLaren MP4-28) 1:24.255 - 12 kör
4. Maldonado (Williams FW35) 1:24.489 - 11 kör
5. Hülkenberg (Sauber C32) 1:24.867 - 11 kör
6. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:26.967 - 9 kör
7. Di Resta (Force India VJM06) 1:27.001 - 7 kör
8. Pic (Caterham CT03) 1:27.821 - 14 kör
9. Bianchi (Marussia MR02) 1:29.169 -  20 kör

11:11
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg tovább gyorsult

Több mint egy másodpercet javított saját idején, már 1:21.277-tel vezet. Jelöletlen gumikon köröz, de a köridőből ítélve a lágy gumikon lehet kint.

11:15
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen még csak egyszer járt a pályán

Vettel már nyolcszor, de mért köre neki sincs. Rosberg már 20 körnél jár, eddig ő a legszorgalmasabb.

11:23
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Többen javítottak

Ricciardo a 6., Di Resta a 4. helyre jött fel a közepes gumikon. Alonso újabb 1:22.9-es kört futott, 7 ezreddel maradt el saját legjobbjától.

11:30
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Váltóproblémák a Lotusnál?

Az Auto Motor und Sport szerint Räikkönen a váltó meghibásodása miatt nem hajtott ki a pályára az első ellenőrző köre óta. Ez igazán bosszantó lehet a finn számára, hiszen a héten még egyetlen napot sem tesztelhetett, és korábban is előfordult, hogy műszaki problémák hátráltatták a munkáját.

11:38
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso 8 tizedet javít

1:21.739-et fut, így már csak fél másodperc a lemaradása Rosberg mögött.

11:41
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel mért kört futott

Első köridejével rögtön a 3. helyre jön fel, 1:22.844-et futott. A lágy gumikat használta, csakúgy, mint az előbb Alonso.

11:44
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A hőmérséklet elérte a 10 fokot

Továbbra is süt a nap, így délután még melegebb lehet. Az aszfalt hőmérséklete 15 fok.

11:48
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Valóban gondok vannak a Lotus váltójával

Ezt már a csapat is elismerte a Twitteren, de szerintük csak kisebb problémát kell megoldaniuk. Räikkönen kihasználja a kényszerpihenőt, és szundít egyet.

11:53
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Csak Ricciardo fut rendes köridőket

A többiek vagy a bokszban várakoznak, vagy több másodperccel elmaradnak a versenyképes köridőktől. A ausztrál 1:24-es köröket fut a közepes gumikon.

12:04
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

Két óra elteltével így fest az eredménylista:

1. Rosberg (Mercedes W04) 1:21.277 - 20 kör
2. Alonso (Ferrari F138) 1:21.739 - 23 kör
3. Vettel (Red Bull RB9) 1:22.844 - 16 kör
4. Button (McLaren MP4-28) 1:23.533 - 21 kör
5. Hülkenberg (Sauber C32) 1:23.778 - 22 kör
6. Maldonado (Williams FW35) 1:23.986 - 17 kör
7. Di Resta (Force India VJM06) 1:24.284 - 16 kör
8. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:24.840 - 25 kör
9. Pic (Caterham CT03) 1:27.821 - 25 kör
10. Bianchi (Marussia MR02) 1:29.169 -  36 kör

12:05
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso az élre ugrott

A lágy gumikon 1:21.024-et futott, ez a második legjobb köridő a héten. Hamilton szombaton fél másodperccel volt gyorsabb.

12:10
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg visszavágott

Három tizeddel gyorsabb kört futott Alonsónál, 1:20.723-mal vette vissza a vezetést a lágy Pirelliken. Közben Vettel is javított, 1:22.514-es körével azonban maradt a harmadik helyen.

12:18
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Bianchi a bokszkiállásokat gyakorolja

Rajta kívül csak Ricciardo aktív, a többiek a garázsban dolgoznak az autójukon.

12:23
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A Force India a tökéletes balanszot keresi

Ezért számos változtatást hajtanak végre az autón. Fontosnak tartják, hogy a barcelonai pályán megtalálják a helyes beállításokat, hiszen ez több versenyhelyszínen is segítséget jelenthet.

12:26
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso javított

A lágy gumikon 1:20.809-et futott, már csak 86 ezreddel marad el Rosberg idejétől. Majdnem fél másodperccel volt gyorsabb, mint tegnap Massa. Button a kemény gumikon tudott javítani, de az 5. helyről nem tud elmozdulni.

12:33
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Áramlásjelző festék a Red Bullon

A padlólemez hátsó részére raktak fel nagy mennyiségű nyomjelző festéket. A Red Bull egyelőre ma sem a körrekord megdöntésére hajt, Vettel jelenleg 1,7 másodperccel marad el Rosbergtől.

12:38
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg megint gyors

Legutóbbi körében csak 7 századdal maradt el saját legjobbjától, miközben újra a lágy gumikon köröz. Pic pedig az 5. helyre hozta fel a Caterhamet 1:23.638-as idővel a lágy abroncsokon.

12:46
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Szinte üres a pálya

Eddig csak Maldonado körözött, most Alonso is csatlakozik hozzá. A venezuelai közben javított, 1:22.767-es körével átvette a 4. helyet Buttontól.

12:51
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen autóját továbbra is szerelik

Úgy tűnik, mégsem olyan kicsi a váltóprobléma. A peches finn még egyetlen mért kört sem tehetett meg az előszezon utolsó, legfontosabb tesztjén.

12:53
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso nem tud javítani

Pedig a legutóbbi körében csak 1 tizeddel maradt el saját legjobbjától. Az első szektorban abszolút leggyorsabb időt futott, a másodikban egyéni legjobbat, a harmadikban viszont lelassult.

12:57
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Ki kell cserélni a Lotus váltóját

A Lotus azonban a Twitteren a pozitívumot emelte ki: az alkatrészt legalább nem Párizsból kell a pályára rendelni, mint tegnap délelőtt Grosjeant.

12:59
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Hülkenberg a harmadik

1:21.541-es kört futott, 8 tizeddel lassabbat, mint Rosberg. Bianchi is javított, de az utolsó helyről nem tudott elmozdulni.

13:06
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

A tabella az első három óra után:

1. Rosberg (Mercedes W04) 1:20.723 - 28 kör
2. Alonso (Ferrari F138) 1:20.809- 41 kör
3. Hülkenberg (Sauber C32) 1:21.541 - 32 kör
4. Vettel (Red Bull RB9)1:22.514 - 32 kör
5. Maldonado (Williams FW35) 1:22-767 - 26 kör
6. Button (McLaren MP4-28) 1:23.101 - 34 kör
7. Pic (Caterham CT03) 1:23.115 - 36 kör
8. Di Resta (Force India VJM06) 1:23-739 - 23 kör
9. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:24.664 - 37 kör
10. Bianchi (Marussia MR02) 1:25.603 -  49 kör

13:08
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg megdöntötte Hamilton idejét

A német rövid időre lekerült a tabella éléről, mert Alonso 1:20.606-os körével átvette a vezetést, Rosberg azonban hamar válaszolni tudott: 1:20.130-at futott, ami a hét eddigi legjobb körideje, még Hamilton tegnapi eredményénél is 4 tizeddel gyorsabb.

13:13
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso javít

De nem eleget, 1:20.494-es körével még mindig több mint 3 tized a lemaradása. Nehéz feladatra vállalkozik, aki le akarja szorítani Rosberget az eredménylista éléről.

13:18
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Button is kipróbálja a lágy gumikat

A brit eddig csak a közepes és a kemény keveréken körözött. Hülkenberg is a lágy Pirelliket teszteli, de nem tud javítani.

13:23
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Button a negyedik

1:21.664-et futott. Rosberg közben ismét pályára hajtott - vajon az első, 1:20 alatti köridő következik?

13:31
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Többen is szuperlágy gumikon

Maldonado és Hülkenberg is a legpuhább keveréket próbálgatja, de egyikük sem tud előrelépni. Rosberg megint a lágyakon fut mért köröket: az előbb abszolút legjobb időt ért el az első szektorban, de végül nem tudott javítani.

13:38
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg közepes gumikon

Első mért körében 1:26-os időt futott. Rajta kívül csak Alonso van a pályán, ő a szuperlágy abroncsokat próbálja ki, 1:21.2-es köridőre volt képes.

13:44
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Bianchi elmozdult az utolsó helyről

1:23.167-es idejével megelőzte Ricciardót. Rosberg közben egy hosszabb etapot teljesít a közepes gumikon, 1:27-es köröket fut.

13:51
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Di Resta egyre gyorsabb

Tíz perccel az ebédszünet előtt feljött az 5. helyre, 1:21.664-es idővel. Rosberg még mindig a közepes gumikon köröz.

13:54
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A Sauber befejezte a délelőtti programját

Hülkenberg az ebédszünet előtt már nem hajt ki a pályára. Maldonadót viszont kiküldték, hogy utolsó köreit teljesítse, mielőtt délután átadja az autóját Valtteri Bottasnak.

13:57
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen megtette első mért köreit

A váltócsere után pályára küldte őt a Lotus az ebédszünet előtti utolsó percekre. A lágy gumikon 1:24.396-os kört fut, ezzel az utolsó helyen áll.

14:09
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Megkezdődött az ebédszünet

A mai tesztnap délelőtti részét egyértelműen Nico Rosberg uralta: bár néhány percre Alonso is az élre tudott kerülni, a német mindig visszavette a vezetést, ráadásul 4 tizeddel gyorsabb kört futott, mint a szombati tesztet az élen záró Hamilton. A többiek nem tudtak beleszólni az első helyek sorsába, Vettel szokásához híven nem is törekedett erre. Tegnapi betegsége után Räikkönen megint pórul járt, ezúttal váltócsere miatt kellett várakoznia, az utolsó percekben sikerült két mért kört futnia. 14 órakor folytatódik a teszt.

A sorrend az ebédszünet előtt:

1. Rosberg (Mercedes W04) 1:20.130 - 53 kör
2. Alonso (Ferrari F138) 1:20.494 - 64 kör
3. Button (McLaren MP4-28) 1:21.444 - 44 kör
4. Hülkenberg (Sauber C32) 1:21.541 - 46 kör
5. Di Resta (Force India VJM06) 1:21.664 - 38 kör
6. Maldonado (Williams FW35) 1:22.415 - 42 kör
7. Vettel (Red Bull RB9) 1:22.514 - 59 kör
8. Pic (Caterham CT03) 1:23.115 - 53 kör
9. Bianchi (Marussia MR02) 1:23.167 - 62 kör
10. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:23.628 - 46 kör
11. Räikkönen (Lotus E21) 1:24.396 - 7 kör

15:01
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Indul a tesztidőszak utolsó három órája

Ennyi ideje maradt a csapatoknak, hogy kipróbálják fejlesztéseiket az Ausztrál GP előtt.

15:04
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A Red Bull nem csinál versenyszimulációt

Legalábbis az Auto Motor und Sport szerint erre utal, hogy a bokszutcai irányítóközpontnál nem helyezték el a versenyeken használatos felszerelést. Lehet, hogy a Ferrari sem hajt végre versenyszimulációt, már amennyiben Alonso követi Felipe Massa programját - a brazil tegnap délután is rövid etapokat teljesített kevés benzinnel. A csapat csütörtökön és pénteken, kevésbé jó időjárási viszonyok között már végrehajtott versenyszimulációt a pilótákkal.

15:06
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen javított

1:23.890, de még két és fél tized a hátránya az utolsó előtti helyen álló Ricciardo mögött.

15:09
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Chilton megkezdte a munkát

Átvette a Marussia volánját Bianchitól, 1:32.028-cal iratkozott fel a tabellára. A kemény gumikon köröz jelenleg. A Williamsnél Bottas váltja majd Maldonadót.

15:17
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg és Button autóját alaposan megtankolták

Mindketten a közepes keménységű gumikon köröznek, bőven 1:25 fölötti időket jegyezve, vagyis sok benzinnel vizsgálják csapataik a gumikopást.

15:24
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Elindult a Force India versenyszimulációja

Di Resta az imént kezdte el a virtuális futamot. Közben Rosberg még mindig a pályán a Mercedesszel, elég hosszúra nyúlik az etapja, szóval akár ő is egy teljes versenyszimuláción lehet. Hamiltonnal tegnap nem végzett ilyet a csapat.

Forrás: Force India

15:28
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso megjelenik a pályán

Negyedórája kiment integetni a szurkolóknak, és most folytatja a munkát az autóban. A lágy gumikon hajtott pályára. Pic is megkezdett egy versenyszimulációt a Caterhammel, másolva csapattársa, Giedo van der Garde tegnapi programját.

15:31
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg visszatért a bokszba

Az etapja közepén 1:29-1:30-ra lassult, de utána képes volt 1:28 környékére gyorsulni a 21 körös menet során. Most ismét a garázsban van, ellentétben Buttonnal, aki még köröz, igaz, az előbb csak 1:32-es kört futott.

15:37
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Áramlásjelző a Ferrari kipufogója mögött

Alonso a lágy gumikon van kint, de nyilván jobban megtankolva, ugyanis 1:25-nél nem tud jobbat elérni. Az F138 kipufogója mögött nyomjelző festékkel kenték be a padlólemezt.

15:40
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Di Resta első bokszkiállása

Csakúgy, mint tegnap Sutil, 7 mért kör után áll ki kerékcserére. Csapattársával ellentétben ő a kemény keveréken folytatja. (Adrian Sutil a lágy Pirelliken maradt.) Közben Hülkenberg is elindult egy futam szimulációjára a Sauberrel, di Restához hasonlóan a lágy gumikat használja az első etapban. Ez érthető, hiszen a valódi versenyeken néhány kivétellel általában a lágyabb keverékkel rajtolnak el a versenyzők.

15:42
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Button és Alonso megpihen

Button bokszba viszi McLarenjét, Rosberg pedig újabb etapnak vág neki a közepes keménységű gumikkal. Alonso visszatért a depóba, a normális tempó mellett egyenletes sebeséggel is ment, hogy adatokat gyűjtsön az aerodinamikáról. Nyilván ehhez is kellett az áramlásjelző festék az autó hátuljára.

15:50
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A Sauberen erősebb a gumikopás

Hülkenberg egy körrel hamarabb állt ki első kerékcseréjére, mint di Resta, és a köridői is látványosabban romlottak, holott a Sauber közismerten jól szokott bánni a gumikkal. Bár a levegő 16, az aszfalt 24 fokos, lehet, hogy még túl hűvös van ahhoz, hogy ideálisan használja ki a csapat az abroncsokat. Hülkenberg szintén a kemény Pirelliken folytatja a szimulációt.

15:53
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen kicsit gyorsult

A közepes keménységű gumikon 1:23.762-es egyéni legjobbat ér el, ám továbbra sem tudja megelőzni Ricciardót. Räikkönen csak azért nem utolsó, mert a marussiás Chilton nem jutott előrébb 1:30.080-nál.

15:57
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Bottas első köre

1:24.882, Räikkönen és Chilton közé ékelődött be a 12. helyre.

Forrás: Williams

16:02
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

Így állunk délután három órakor:

1. Rosberg (Mercedes W04) 1:20.130 - 86 kör
2. Alonso (Ferrari F138) 1:20.494 - 77 kör
3. Button (McLaren MP4-28) 1:21.444 - 62 kör
4. Hülkenberg (Sauber C32) 1:21.541 - 71 kör
5. Di Resta (Force India VJM06) 1:21.664 - 66 kör
6. Maldonado (Williams FW35) 1:22.415 - 42 kör
7. Vettel (Red Bull RB9) 1:22.514 - 59 kör
8. Pic (Caterham CT03) 1:23.115 - 84 kör
9. Bianchi (Marussia MR02) 1:23.167 - 62 kör
10. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:23.628 - 46 kör
11. Räikkönen (Lotus E21) 1:24.396 - 29 kör
12. Bottas (Williams FW35) 1:24.882 - 5 kör
13. Chilton (Marussia MR02) 1:30.080 - 21 kör

16:05
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg is visszafogottságra int

Hamiltonhoz hasonlóan óvatosságra int a Mercedes látszólag bombaerős formájának megítéléséhez. "Nagyon óvatosnak kell lenni a tempót illetően. Ténynek veszem, hogy egyes vetélytársaink megközelítőleg sem mutatták azt, amire valójában képesek. Melbourne-ben többet fogunk tudni" - mondta. "Annyi biztos, hogy csapatként egyértelműen fejlődtünk tavaly óta."

16:09
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A kemény gumik sem bírták sokáig

Di Resta és Hülkenberg is 13 kört húzott le velük. Előbbi 1:32-es, utóbbi 1:33-as körökre lassult le a második etapja végére. A Force Indiára ismét kemény, a Sauberre viszont közepes keménységű gumikat raktak fel - a Sauber próbálkozása nyilván nem lenne kivitelezhető egy valódi futamon, hiszen ott csak kétféle száraz pályás abroncs elérhető, márpedig ők már a harmadik fajtát használják délután.

16:12
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso megint a lágy gumikon

És az előző etapjához hasonlóan sok benzint cipel az autójában, valamint végrehajt egy állandó sebességű aerodinamikai mérést a célegyenesben. Rosberg egy újabb hosszú, 17 körös etapot fejezett be az előbb.

16:17
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel is pályára hajt

A délután folyamán először. Button visszatért a garázsba egy kemény gumis menetet követően.

16:28
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Csal a Force India is

A Sauberhez hasonlóan már a harmadik fajta gumikeveréket kezdik használni a versenyszimuláción, di Resta a harmadik bokszkiállásakor a közepes keménységű gumikra váltott. Hülkenberg szintén megejtette újabb kerékcseréjét, bár ezúttal jóval később, mint di Resta. Button megint kijött a kemény abroncsokon.

16:31
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Bottas fentebb kapaszkodott

A Williams finn pilótája 1:23.605-re javított, és feljött a 10. helyre, hátrébb taszítva Ricciardót és Räikkönent.

16:36
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A Caterham rövid futamot teljesített

Pic versenyszimulációja 40 körös volt, holott a Spanyol Nagydíj hivatalosan 66 körös a barcelonai pályán. A versenyző most a garázsban van, de a Caterham hamarosan kiküldi őt, hogy befejezze a kiírt programot.

Forrás: Caterham

16:40
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A Red Bull titkolja, milyen gumit használ

Vettel nem először a Pirelli jelzés nélküli abroncsain gurult pályára. Ezek nem Törökországban, hanem Romániában készültek, és vagy a lágy, vagy a kemény típushoz tartoznak.

16:46
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso megelőzte Rosberget a pályán

A tabellán nem, amire amúgy sem igazán lehetett számítani, hiszen mindkettejük autója jobban meg van tankolva, mint délelőtt. Alonso 1:29 környéki, Rosberg 1:30 fölötti köridőket fut. Vettel is lehagyta a Mercedest az előbb.

16:53
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Hülkenberg kiesett

47 kör után betolták az autóját a garázsba, valószínűleg műszaki hiba szakította meg a képzeletbeli versenyét. Tegnap Esteban Gutiérrez vízszivárgás miatt kényszerült a kelleténél korábban visszatérni a depóba. Di Resta ugyanakkor közben letudta negyedik bokszkiállását, és hamarosan célba érhet a közepes gumikon. Sutilnak is négy bokszkiállásra volt szüksége tegnap.

16:59
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Bottas újabb pozíciójavítása

Picet és Bianchit utasította maga mögé, 1:22.721, a 8. helyre jött fel a lágy gumikkal.

17:07
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Di Resta célba ért

Teljesítette a versenyszimulációt, az utolsó, 17 körös etapjában 1:30 alatti köröket jegyzett a közepes gumikon. A levegő hőmérséklete most egyébként 16, az aszfalté 19 Celsius fok.

17:11
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel gyors a kemény gumin

Button konstans 1:29 végi időket jegyzett velük, Vettel azonban 1:23-ra is képes volt, tehát szinte biztos, hogy a Red Bullba kevesebb benzint töltöttek.

17:14
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen új beállításokkal megy

A Lotus sokat változtatott az autóján, meg is van az eredménye: a finn 1:23.399-et futott a közepes keménységű abronccsal, így megelőzte Ricciardót a tabellán. Bottas is javított két tizedet, de maradt nyolcadik, bár egy századmásodpercre megközelítette Vettelt. Maldonadónál egyelőre egy tizeddel lassabb.

17:18
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso gyorsabb Vettelnél

Az utóbbi percekben jobb köridőket futott Vettelnél, akivel egyforma típusú (kemény) gumikat használnak. Buttonnál mindketten gyorsabbak. Rosberg jön egy újabb etapra a közepes gumikon.

17:24
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Visszaküldték Hülkenberget a pályára

A Sauber folytatja a programját, valószínűleg próbálják befejezni a versenyszimulációt. Alonso, Button és Vettel visszatért a garázsba.

17:29
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen beleerősít

Megkapta a lágy gumikat, és 1:21.866-ot repesztett velük. Ezzel a 6. helyre jött előre, ám nem árt megjegyezni, hogy a körülmények most már nem teljesen ugyanolyanok, mint késő délelőtt, amikor a mezőny zöme a legjobb idejét futotta. Az aszfalt hűvösebb lett, bár elvileg javult az állapota a több rárakódott gumi miatt.

17:36
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Bottasnak sem vált be a szuperlágy gumi

Megpróbálkozott egy sprinttel a legpuhább keveréken, de három tizeddel elmaradt saját legjobb körétől. Tegnap Massának sikerült a tesztnap utolsó órájában javítani a szuperlágy abroncsokon, másoknak azonban nem.

17:42
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen már ötödik

1:21.658, ismét a lágy gumikon, ezzel Räikkönen di Restát megelőzve feljött az 5. helyre.

17:44
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

A Red Bullnál elégedetlenek a balansszal

Az Auto Motor und Sport úgy értesült, hogy a címvédő csapatnak az RB9 balansza nem kielégítő.

17:55
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Az utolsó lehetőség a gyakorlásra

Öt perc van hátra a tesztidőszakból, több csapat megpróbálja még kihasználni. Vettel és a Red Bull a bokszkiállást gyakorolta.

17:58
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Csak a Caterham maradt a bokszban

Az összes többi autó kijött még némi adatot gyűjteni, amiből sosincs elég.

18:04
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Ennyi volt, két hét múlva indul a szezon

Befejeződött a Forma-1-es mezőny előszezoni felkészülése, köszönjük, hogy velünk tartottak élő közvetítéseink során. Két hét múlva várjuk Önöket az Ausztrál Nagydíjon, de addig természetesen több cikkel is jelentkezünk, melyekben összefoglaljuk a tesztidőszak tanulságait és a csapatok esélyeit. A mai események összefoglalásával és a végeredménnyel pedig hamarosan bővítjük a cikket.

18:23
március 03, 2013
Vágólapra másolva!

Az eredmények

A Forma-1-es csapatoknak ma nyílt utoljára lehetősége arra, hogy versenypályán vizsgálják autóikat és a hozzájuk készített fejlesztéseket, mielőtt elutaznak a két hét múlva esedékes Ausztrál Nagydíj helyszínére. Barcelonában újra szép idő fogadta őket, ráadásul kivételes módon egyetlen egyszer sem kellett megszakítani a tréninget kicsúszás vagy műszaki hiba miatt.

A Mercedes megtartotta jó formáját az utolsó napra, és Nico Rosberg még Lewis Hamilton idei körrekordjára is rátett egy lapáttal, több mint négy tizedmásodpercet javítva 1:20.130-ra emelte a lécet. Autója újfent megbízhatóan üzemelt, 131 kört tett meg vele, miközben a beállításokat hasonlította össze rövidebb és hosszabb - 20 kör környéki - etapokon. "Elégedett vagyok az előszezoni tesztprogramunkkal. Sok kilométert menünk, és érzem, hogy jó az autó balansza. Összességében úgy érzem, kedvezőbb helyzetben vagyunk, mint az előző év második felében, noha ez természetesen csak tesztelés volt, és nem verseny" - mondta Rosberg.

Forrás: Mercedes

Hamiltonhoz hasonlóan ugyanakkor óva intett attól, hogy bárki messzemenő következtetéseket vonjon le a tesztek eredményeiből. "Nagyon óvatosnak kell lenni a tempót illetően. Ténynek veszem, hogy egyes vetélytársaink megközelítőleg sem mutatták azt, amire valójában képesek. Melbourne-ben többet fogunk tudni" - fogalmazott. "Annyi biztos, hogy csapatként egyértelműen fejlődtünk tavaly óta." Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke szerint a csapat fejlődött, és elérték a tesztidőszakra kitűzött célokat.

Rosberg és a ferraris Fernando Alonso délelőtt többször helyet cserélt az élen, a spanyolnak végül be kellett érnie a tabella 2. helyével. A Ferrari a különböző beállításokat és gumikeverékeket vizsgálta, valamint aerodinamikai adatgyűjtést és bokszkiállásokat is csinált. Az F138 padlólemezét többször bekenték a levegő áramlását mutató festékkel a kipufogó mögött.

Forrás: Ferrari

A Mercedes és a Ferrari mögé a McLaren zárkózott fel a lágy Pirelliken, Jenson Button egy másodpercet kapott az előtte végző riválisaitól - az MP4-28 valódi erejére azonban vélhetően ma sem derült fény. Button délután elsősorban a kemény gumikat használta a hosszú etapjaihoz, összességében 78 kört megtéve az ebédszünet után.

A Sauber és a Force India újabb nagydíjszimulációt hajtott végre. Egy mért körön a Sauber volt gyorsabb, Nico Hülkenberg több mint nyolc tizedet vert Paul di Restára, a virtuális futamon azonban rosszabbul járt, mert meg kellett szakítania a vezetést 47 kör után. A Force Indiának viszont nem volt gondja. "Ez volt az utolsó napom az autóban Melbourne előtt, és a legtöbbet hoztuk ki belőle. Délután fennakadás nélkül teljesítettem egy versenytávot" - értékelt di Resta, aki négy bokszkiállással teljesítette a távot. Összesen egyébként háromféle száraz pályás gumikeveréket használt, amire egy valódi futamon nem lenne lehetősége.

A csapat vezető versenymérnöke optimistán foglalta össze a tesztidőszakot. "Sikerült annyi kilométert megtennünk, amennyit célul megfogalmaztunk, és most már sokkal jobban értjük a gumik teljesítményét" - közölte Jakob Andreasen. "Bizakodunk, felkészültnek érezzük magunkat Melbourne-re. A megbízhatóságunk jó volt, és fejlődtünk az ütemterv követése során."

Hülkenberg és di Resta közé Kimi Räikkönen férkőzött be az utolsó percekben, 1:21.658-at futva. Eredetileg valószínűleg nem úgy tervezte a Lotus, hogy a tesztnap végén küldi ki lágy gumis sprintekre a finnt, de korábban nem volt erre lehetőségük, ugyanis szinte az egész délelőttjük kárba veszett egy elnyúló váltócsere miatt.

A Williams ismét lehetőséget adott mindkét pilótájának a vezetésre, Pastor Maldonado a szombati naphoz hasonlóan jobb időt ért el Valtteri Bottasnál. A különbség időben egy tizedmásodperc, pozícióban két hely volt közöttük, mivel Sebastian Vettel közöttük zárt.

A Red Bullnál nincs elégedettség, állítólag az autójuk balansza nem tökéletes, és Vettel kijelentette, hogy "nem végezték el az összes kijelölt feladatot." Főleg a gumik változó teljesítményét okolta, ami megnehezítette, hogy megfelelően értelmezzék a beállításokon eszközölt módosítások hatását. "Még sohasem volt annyira kusza telünk, mint a mostani" - vallotta be a Sky Sportsnak. "Összességében jól sikerült a tesztelésünk, de jobb következetességet szerettünk volna, különösen a gumik terén."

"Az utolsó két nap sem sikerült annyira jól, mint vártuk. Mindazonáltal még van egy kis időnk a szezon kezdetéig."

Forrás: Caterham

A Caterham a Force Indiához és a Sauberhez hasonlóan újabb versenyszimulációt teljesített, ezúttal Charles Pic-kel a volán mögött. "Elégedett vagyok az utolsó tesztnappal, mindent elvégeztünk, amit terveztünk" - nyilatkozta. A szimulációja ugyanakkor neki sem volt tökéletes, 40 kör után valamiért a bokszba rendelte őt a csapat. A Caterham a héten először zárt a Marussia előtt a tabellán, Pic 52 ezreddel volt gyorsabb Jules Bianchinál, aki délelőtt vezethetett, a bokszkiállásokat is gyakorolva. Délután Max Chilton vette át tőle a munkát, de a legjobb ideje egy másodperccel elmaradt Bianchiétól. Csapattársával ellentétben neki így nem sikerült megelőznie Daniel Ricciardo Toro Rossóját.

A csapatok a következő héten kiértékelik az eredményeket, tovább dolgoznak a szimulátorban, majd útra indulnak Ausztráliába.

http://static.origos.hu/s/partners/f1/html/session_2013_23_4.html
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!