Rosberg visszavágott Hamiltonnak az időmérő előtt
2014. május 10. 10:52
Események
![Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes, Spanyol Nagydíj](https://cdn.origo.hu/2024/02/9NVtq08jbHFlRbxbG-cchOL49FDZgPm38vvBKiz7u40/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2JkNDNkMzJiMTM5MTQzMjY5MmJjNzAyYjI5NTViMjcz.webp)
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Spanyol Nagydíj szombat délelőtti szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! A csapatoknak szokás szerint egy órájuk lesz rá,hogy felkészüljenek a délutáni időmérőre. Főleg Sebastian Vettelnek kell majd kihasználnia ezt az időt, aki pénteken egész nap mindössze 4 kört tett meg, mert az autójában zárlatos lett a fő kábelköteg, amely annyira mélyen fut az autóban, hogy a szerelők nem tudták időben kicserélni.
Bár a többiek azt remélték, Barcelonában közelebb kerülhetnek hozzájuk, a Mercedes a szabadedzéseken megközelíthetetlennek bizonyult. Hamilton délután új magasságokba emelkedett, amikor megnyerte az edzést, valamint mindhárom szektorban, az egyenesben és a hosszú etapokon is ő volt a leggyorsabb. Exkluzív esélylatolgató elemzésünk itt olvasható.
A technikai igazgató, Mark Smith elhagyta a csapatot, és a jövőben egy bizottság fogja ellátni a feladatait. Ez nem feltétlenül működőképes megoldás, de majd kiderül.
Kicsit fátyolfelhős, de napos. A levegő 22, az aszfalt 23 fokos - ahogy tegnap láttuk, délutánra sokkal melegebb lehet. Akkor az aszfalt 44 fokosra melegedett.
Massán és Magnussenen kívül mindenki megtette az ellenőrző körét, beleértve Vettelt is. Hamilton a rádión arra panaszkodott, hogy rossz a kormányközép, kissé jobbra áll a kormánykerék az egyenesben.
Magnussen jóvoltából, aki 1:29.959 alatt teljesíti. Tavaly ilyenkor Massa volt a leggyorsabb 1:21.901-gyel. Egyelőre mindenki a kemény keverékű gumikat használja.
1:29.299 alatt teljesíti az első körét, miközben Magnussen 1:28.771-re javít. Negyedóra után még csak nekik, valamint Grosjeannak, Sutilnak, Ericssonnak és Kobajasinak van mért köre.
1:28.595-tel átveszi a vezetést Magnussentől. Alonso is kint van a pályán, a Mercedeseknek viszont nyomuk sincs. Hülkenberg és Massa sem ül az autójában.
1:27.057-es körével 1,1 másodpercet vert Alonsóra, aki átmenetileg az élen állt. Hamilton viszont vesztett egy kis időt, amíg átállították a kormányművét az ellenőrző körben tapasztalt probléma után, de már ő is kihajthatott a pályára.
Hamilton egy pillanatra az élre állt, de Rosberg visszavágott, és 1:26.534-gyel visszavágott. A sorrend félóra után: Rosberg, Hamilton, Alonso, Button, Räikkönen, Magnussen, Kvjat, Maldonado, Vettel, Grosjean. Vettel az első, aki a közepes Pirellikkel próbálkozik...
A közepes gumikon is 1,551 másodperccel maradt el Rosbergtől. Közben Button arra panaszkodott, hogy a hátsó tengelyen gyenge a tapadás - tegnap épp az alulkormányzottsággal volt baja, de most Magnussen is túlkormányzottsággal küszködik, az egyik gyors kanyarban be is sokallt. Közben Massa az első mért körével, még a kemény gumikon hátrébb szorította Vettelt.
Vettel után ő is megkapja a közepes keveréket, de 1,885 másodperces hátránnyal csak a 8. helyig jut - 2 tizeddel lassabb, mint Alonso a kemény gumikon volt. Már mindenkinek van mért köre.
"Valami nem stimmel vele, teljesen más, mint tegnap. Nem tudom, hogy a hőmérséklettel van-e probléma, de borzasztóan instabil" - mondja, és a 10-es kanyarnál el is fékezi magát. Csak a 16. helyen áll, Vergne és Gutiérrez előtt. Közben Rosberg is megjelent a pályán a közepes gumikkal.
Az első szektorban érdekes módon kissé lassabb volt, mint a kemény gumikkal - akárcsak Hamilton - de aztán 1:25.887-re faragta le az idejét, ami még 3 tizeddel lassabb Hamilton tegnap délutáni idejénél. Igaz, egyelőre hűvösebb az aszfalt, ami a gumik szempontjából sokat számít. Hamilton nem is javított a közepes Pirellikkel, így 0,869 másodpercre nőtt a hátránya. Chilton közben kicsúszott, és a kavicságyban ragadt.
Érdekes, hogy még csak négyen lőtték el a gyorsabb Pirelliket 10 perccel az edzés vége előtt. A sorrend: Rosberg, Hamilton, Massa, Vettel, Alonso, Ricciardo, Button, Räikkönen, Pérez, Bottas, Magnussen, Kvjat. Most jönnek az időmérő-szimulációk.
Rosberg a kemény, Hamilton a közepes Pirellikkel tért vissza, hogy finomhangolja az autóját. a beállításokkal résen kell lenni, mert délutánra teljesen megváltozhatnak a körülmények.
Csak hárman - Bianchi, Hamilton és Chilton - nincsenek a pályán, Magnussen és Button máris feljött a 3-4. helyre.
De a hátránya 1,3 másodperc Rosberghez képest. Massa felzárkózott mögé a 4. helyre, Grosjean pedig meglepetésre 5. lett, megelőzve Magnussent és Ricciardót.
Éppen csapattársa, Grosjean mögött haladt, de a célegyenes végén továbbsodródott a bukótérbe. Megúszta, és a 9. helyen áll: mindkét Lotus a legjobb tíz között.
Rosberg ezúttal jócskán megverte Hamiltont, aki azonban a kemény gumikkal érte el a legjobb eredményét. Mögöttük Alonso, Massa és Grosjean végzett, de délutánra megváltozhat a helyzet. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval is.
Miután pénteken kikapott tőle, Nico Rosberg a Spanyol Nagydíj harmadik szabadedzésén megelőzte csapattársát, Lewis Hamiltont, de a Mercedeseknek ismét nem ért a nyomába senki. Mögéjük Daniel Ricciardo helyett ezúttal Fernando Alonso, Felipe Massa és Romain Grosjean zárkózott fel, mivel azonban délutánra akár 15 fokkal is nőhet az aszfalt hőmérséklete, ami befolyásolja a gumik viselkedését, az erőviszonyok az időmérőre teljesen megváltozhatnak.
Rosberg ezúttal mindkét keverékű gumin gyorsabb volt Hamiltonnál. Az edzés elején, a keményekkel 2 tizedet vert rá, mivel azonban a csapattársa a közepes Pirellikkel nem tudott javítani az időeredményén, végül 0,869 másodperces előnnyel fejezte be az edzést. Most Hamilton vesztett egy kis időt, mert a futóművét át kellett állítani, az ellenőrző körében ugyanis észrevette, hogy jobbra áll a kormányközép.
Alonso hátránya a Ferrarival már 1,3 másodperc volt Rosberghez képest, a középmezőny viszont sűrűnek bizonyult, ami kiszámíthatatlan küzdelmet vetít előre az időmérőn. Massa mindössze 35 ezreddel kapott ki Alonsótól, a márkatársaik ugyanakkor nem szerepeltek túl jól: Valtteri Bottas csak a 11., a közepes gumikkal viszonylag korán próbálkozó Kimi Räikkönen pedig 14. lett.
A Lotus ellenben ismét bizonyságot tett arról, hogy fejlődik, hiszen mindkét autóját bejuttatta a legjobb tíz közé. Grosjean megszerezte az 5. helyet a gyorsabbik McLaren, Kevin Magnussené előtt, Pastor Maldonado pedig annak ellenére végzett a 9. helyen, hogy a legjobb köre után elfékezte magát a célegyenes végén. Megelőzte Sebastian Vettelt is, aki elsőként használta el a közepes gumijait, miután tegnap szinte az egész edzésidőt elvesztegette egy zárlatos kábelköteg miatt, ezért lépéshátrányból indult.
A tabella alján párosával egymás után a Force Indiák, a Sauberek, a Marussiák és a Caterhamek zárták az edzést. Max Chilton egy kicsúszás után a kavicságyban ragadt, de Jules Bianchival együtt úgy is megelőzték Kamui Kobajasit és Marcus Ericssont, hogy a kemény gumikon futották a legjobb körüket.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!