Ugyanúgy a világbajnokságot vezető Lewis Hamilton futotta meg a legjobb köridőt a Magyar Nagydíj második edzésén, mint a délelőtti elsőn, ám ezúttal meglepetésre nem csapattársa, hanem a két Red Bull követte a rangsorban.
Hamilton egyedüliként jegyzett 1:23-as időt a lágy gumikon, és legalább 3,5 tizedet vert mindenki másra. Nico Rosberg hátránya több mint kétszer ekkora volt hozzá képest; a Mercedes másik pilótáját Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo is megelőzte. A Red Bull örömét ugyanakkor beárnyékolja, hogy Ricciardo autója elfüstölt az edzés második felében, a hosszú etapos felkészülés során – igaz, az ausztrál így is vigyorogva adott interjút a garázs felé sétálva.
A leparkolt Red Bull elszállítása miatt a délutáni tréningre is jutott egy piros zászlós megszakítás.
Az istállóra érdemes figyelni, mert pilótáik a keményebb gumikeveréken is közel kerültek a Mercedeshez.
Műszaki hiba sújtotta még Max Verstappen Toro Rossóját (elektronika) és Marcus Ericsson Sauberjét (fék) is.
Nem ment a németeknek
Rosberg mellett a másik német sztárnak, Sebastian Vettelnek sem jött ki a lépés: kétszer is megpördült – egyszer a 12-es, egyszer az 1-es kanyarnál –, és Kimi Räikkönen mögött végzett a tabellán úgy, hogy kettejük közé beékelődött Carlos Sainz. A harmadik német, Nico Hülkenberg pedig pályára sem hajtott, miután a Force India alapos vizsgálatnak vetette alá az autókat Sergio Pérez délelőtti bukását követően, amit a futómű sérülése okozhatott.
A csapat részéről leszögezték, hogy kizárólag abban az esetben engedik ki Hülkenberget, ha teljes mértékben meggyőződtek az autó biztonságáról.
Úgy látszik, ez nem történt meg.
A McLaren a mostani hétvégétől erősebb fokozatra kapcsolja a hibrid rendszerét, és egyelőre bíztatóan szerepelnek: Fernando Alonso 8. lett, megelőzve az ilyenkor rendszerint altató Williamseket, míg a 12. Jenson Button a Lotusok legyőzésének örülhet.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözlünk mindenkit! Bővelkedett a látványos jelenetekben a 30. Magyar Nagydíj első edzése, amelyen elterelte a Mercedes gyorsaságáról a figyelmet Pérez felborulása és Räikkönen első szárnyának leszakadása. Meglátjuk, hogy a 14 órakor kezdődő második gyakorlás is ennyire eseménydús lesz-e.
Twitteren megköszönte a jókívánságokat, és azt írta, "volt egy kis probléma az autó hátuljával, de készen állunk a hétvége további részére." A balesete után Hülkenberg sem hajtott már pályára, mert a gyanú szerint a futómű sérülése okozta Pérez kicsúszását. A BBC azonban úgy értesült, hogy a mexikói legközelebb holnap hajt pályára, annyira megsérült az autója.
A Hungaroring jobban feküdhet nekik, mint az előző helyszínek, és a kanyargós aszfaltcsíkon Ricciardónak és Kvjatnak délelőtt sikerült beférkőznie a Ferrarik közé a 4-5. helyekre.
Andy Stevenson, a Force India csapatmenedzsere a Sky Sportsnak elmondta, hogy még ellenőrzik a német autóját. "Első a biztonság" - jelentette ki. "Csak akkor engedjük ki, ha mindent teljesen átnéztünk."
Többek közt erről is mesélt az Origo GPhíreknek adott tegnap esti interjújában. Emellett azt is megtudhatja cikkünkből, hogy a címvédő szeretne-e visszavonulása után is a Forma-1-ben maradni.
54 fokosnak mérik (a levegő 31 fokos), szóval kemény menet vár a gumikra. A pilótáknak azért különösen nehéz vezetni ilyen hőségben nálunk, mert a célegyenesen kívül sehol sem szusszanhatnak pár pillanatra, a kanyarok szüntelenül követik egymást.
A bokszutcát egy próbarajttal hagyta el, Merhi és Button követi őt.
Az előbb említett trióhoz nem csatlakoztak mások. Stevens egy lassú 1:38.685-tel nyitott.
És Rosberg, valamint Maldonado is útnak indult a közepes gumikon, mindketten végrehajtottak egy próbarajtot. Érkezik Hamilton is.
Első mért körének nekivágva lecsúszott az ívről az 1-es kanyarnál - eddig itt láthattuk a legtöbb hibát. Egyelőre a két Manor gyepálja egymást a rangsor élén, de a következő percekben folyamatos kavarodás lesz.
Három csapat, a Force India, a Red Bull és a Williams nem küldte még ki az autóit - Pérezről tudjuk, hogy valószínűleg nem fog részt venni az edzésen.
Vettel és Räikkönen birtokolta az 1. helyet néhány percig, de Hamilton az imént 1:26.132-vel odacsapott, több mint 1 másodperccel veri a Ferrarikat. Sainz, Verstappen, Maldonado, Grosjean, Alonso, Nasr, Ericsson követi őket.
2 tizedes hátránnyal sorol be Hamilton mögé. Már csak Ricciardóra és Hülkenbergre várunk, hogy feliratkozzon a tabellára.
Ugyanúgy, ahogy Alonso pár perce, kiszélesítette a pályát a domb tetején. Rosberg nem tudta megelőzni Kvjatot, egyelőre 3.
A célegyenes végén nem tudott jól elfordulni, már nem először. Ricciardo megjelent a pályán, miközben a Ferrarik és a Toro Rossók visszavonulót fújtak.
Az Alesinél szélesen, az aszfaltozott bukótérben fordult el, az eredmény: 2. hely, ráadásul a második szektor végén még Hamiltonnál is jobb részidővel állt.
Hármat leszámítva mindegyik csapatnál egymás mögött tanyáznak a pilóták. A kivételek: a Mercedes és a Red Bull sormintában foglalja el az első 4 helyet, a Williamseket pedig a Toro Rossók választják szét.
A többiek leparkoltak, vélhetően mindjárt eljön a lágy gumis sprintek ideje. Nem valószínű, hogy ebben a melegben több gyors kör is belefér.
A Hungaroringen e pillanatban nem Toldi, hanem Räikkönen az illető, aki a lágy gumikon gördült ki.
1:25.134-et préselt ki a puhább gumikból - Hamilton a közepeseken futott gyakorlatilag ugyanilyen időt délelőtt. Ericsson a 6. helyre ugrott előre, legalábbis átmenetileg.
Räikkönen megpróbált javítani az etalonján, de a második kísérlete 2 tizeddel lassabb lett az elsőnél, miközben hamarosan kiderül, mit tudnak a Mercedesek. Grosjean most 7., a Sauberek közé jött be.
Szélesre vette a 4-es kanyart, aztán lelassít, hogy próbálkozzon még egyszer. A Force Indiák továbbra is a garázsban várakoznak.
Most is gyorsabb Rosbergnél (1:23.949), nem is kevéssel, 7 tizeddel. Aztán kettejük közé bevág Kvjat (1:24.300) - feltámadt a Red Bull?
Jelentős hátrányt szedett össze a pálya első kétharmadán, aztán a 12-es kanyart is elrontotta, irány a boksz. A második kísérlete sem volt jó a lágy gumikon.
A 12-es kanyarnál forgott meg, alighanem túl agresszíven adott gázt. Verstappen autóját szétszedték a szerelők, a holland csak 16.
Feljött a 7. helyre, de Räikkönen és Sainz is megelőzi, miközben az első 4 helyen a Mercedesek és a Red Bullok állnak. Ricciardo a 3. helyet foglalta el, vagyis Kjathoz hasonlóan jobb időt futott Rosbergnél a lágy Pirelliken.
A csapatok az edzés második felében a versenyre készülnek majd, hosszabb etapokat fognak teljesíteni. Ehhez most állítják át az autókat. Vettel még pályán van, bizonyára vizsgál valamit.
A Mansellnél két irányba is ki akart törni az autó fara, de a spanyol újonc szépen visszanyerte az uralmat felette. Megkezdődtek a hosszú etapok, Räikkönen a közepes gumikon tért vissza.
Bottas és Grosjean szintén, Massának ellenben a közepes gumit adta a Williams, tehát ott megosztják a programot.
A német bent ül bakra emelt autójában, miközben a szerelők dolgoznak rajta. Rosberg, Alonso, Verstappen, továbbá a Manorok és a Force Indiák nincsenek a pályán.
Räikkönennek előrébb kellett gurulnia a bokszutca végén, mert az eredetileg választott helyén túl sok gumi volt már a próbarajthoz.
A francia megpördült a 13-as kanyarnál, amikor ráhúzta a kormányt a balos hajtűre. Először úgy gondolta, gyorsan visszafordítja Lotusát menetirányba, de nem jól sült el a manőver, és hosszabb kerülőre kényszerült.
Egyformán a lágy gumikat használják, de neki még frissebbek. Este jelentkezünk szokásos elemzésünkkel is, amelyben alaposabban megvizsgáljuk a köridőket.
Mielőtt eluralkodhatott volna az öröm a csapatnál az eredményeket látva, Ricciardónak félre kellett állnia hirtelen elfüstőlő autójával. Piros zászlóval megszakították az edzést.
Elektronikai hibából kifolyólag vesztett edzésidőt, derítette ki a Sky Sports. A tréning mindjárt folytatódhat.
Negyedórája maradt a csapatoknak a felkészülésre, Rosberg vezetésével folytatódik a körözés. A megszakítás nem jött jól a hosszú etapos eredmények értékeléséhez.
Azt hitték, az elfüstölő motor kedvét szegi? Dehogy! Vigyorogva adott interjút, ahogy sétált vissza a garázshoz.
Az 1-es kanyar féktávján a német bemutatott egy újabb piruettet, majd tovább ment a közepes gumikon.
Az utolsó percekben a keményebb típust használja. Ericsson edzése véget, mert a fékjei nem működtek rendesen.
Nem erre figyel a világ, de érdemes megjegyezni, hogy a mezőny végén szoros az állás: Merhi legjobb ideje 2 ezreddel jobb Stevensénél.
Legalábbis a Forma-1 mezőnyének. Utolsó gyakorlásként a csapatok végrehajtanak még egy kerékcserét a bokszba érkező autókon. Az élen tehát Hamilton végzett, Kvjatot, Ricciardót és Rosberget megelőzve. Köszönjük figyelmüket, hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval.