Räikkönen volt a leggyorsabb, a McLaren rémálma visszatért
2016. február 25. 08:54
A Ferrari visszatért az élre, míg a Mercedes továbbra is a középmezőnyben bujkált a Forma-1 2016-os első teszthetének zárónapján, amelyen a csapatok nem tudtak olyan sok kört menni, mint kedden és szerdán. Csütörtökön
az ultralágy gumikkal elért ideje révén Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb,
pedig a délután jelentős részét is ő is elvesztegette egy műszaki hiba miatt, és gondjai akadtak a Williamsnek is, a legrosszabbul azonban a McLaren járt.
Miután az idei előszezonjuk sokkal jobban indult a tavalyinál, az első két napon meg tudtak tenni 203 kört, a programjuk tegnap délután elakadt, és Fernando Alonso a mai napot lényegében elvesztegette. Reggel töltött ugyan a pályán 3 ellenőrző kört, de a csapat közben felfedezte, hogy
szivárog a hűtővíz, és a hibát nem tudták orvosolni: az MP4-31 végig a garázsban vesztegelt.
A McLaren főmérnöke, Matt Morris ennek ellenére bizakodó volt, és úgy vélte, a csapat sokkal jobb alapra építkezhet, mint egy évvel ezelőtt.
„Sajnos a ma felfedezett szivárgás nagyon trükkös helyen volt,
ezért a szokásosnál tovább tartott lokalizálni és elhárítani" – mondta. „Mindig bosszantó, amikor egy apróság tesz tönkre majdnem egy egész napot, de szerencsére viszonylag jelentéktelen problémáról volt szó. Máris elkezdhetünk készülni a jövő kedden kezdődő második tesztre."
A Ferrari hasonló problémával küszködött. Nekik a hűtőt kellett kicserélniük az SF16-H-ban, amire ráment a délután első pár órája, de Räikkönen utána újra kimehetett a pályára, és viszonylag tisztességes számú, 80 körrel a háta mögött vette le a sisakját. A vezetést még délelőtt, az új ultralágy gumikon szerezte meg,
1:23.477-es ideje azonban 6 tizeddel elmaradt a hét legjobbjától,
amit csapattársa, Sebastian Vettel ugyanezen a keveréken állított be kedden. Sőt Nico Hülkenberg szerdán még az egy fokozattal keményebb szuperlágy Pirelliken is gyorsabb volt, bár a pálya ma eleve lassabbnak tűnt kissé.
A Ferrari csak durván feleannyi, 1643 km-t teljesített a teszt négy napja alatt, mint a Mercedes, ám Räikkönen kijelentette, hogy emiatt nem aggódik, mert az összes csapat a saját programját követi. „Az autónk nagyon kellemes, bár még sokmindent ki kell próbálnunk vele" – tette hozzá.
A tavalyihoz képest egyértelműen előrelépés,
de hogy ez elég lesz-e? Az majd csak a szezon végén fog kiderülni."
A 2. helyen, szintén az ultralágy gumik segítségével, Danyiil Kvjat végzett a Red Bull-lal. Az istálló vezető versenymérnöke, Guillaume Rocquelin elárulta, hogy tegnap óta sikerült megoldaniuk azt a műszaki problémát, amely kedden és szerdán is korán a garázsba kényszerítette őket, így ma Kvjatot semmi nem akadályozta. Ezúttal a rövid etapokra koncentrált, ez az oka annak, hogy csak 96 kört tett meg.
„Azt hiszem, az egész héttel elégedettek vagyunk
– mondta Rocquelin. „Az első teszten mindig az a legfőbb cél, hogy leellenőrizzük, az autónk képes-e megbízhatóan üzemelni, és feltérképezzük, illetve elhárítsuk a felmerülő problémákat. Ezt mind kipipáltuk ezen a héten, és úgy gondolom, ott tartunk, ahol szerettünk volna."
A Force India csütörtökön is folytatta a szárnyalását.
A köridőket nézve a héten ők voltak a második legerősebb csapat a Ferrari után,
és most sem okoztak csalódást: alig 19 éves tesztpilótájuk, Alfonso Celis a szuperlágy gumikon a 3. helyet szerezte meg, jóllehet, Hülkenberg szerdai idejétől 1,7 másodperccel elmaradt. A VJM09 ismét megbízhatóan ment, és a Force India Celis teljesítményével is elégedett volt. „Ez egy újabb mozgalmas nap volt, rengeteg aerodinamikai munkát végeztünk, és foglalkoztunk a különféle procedúrákkal is" – mondta a fiatal versenyző. „Minden nap rengeteget tanulok, etapról etapra otthonosabban érzem magam az autóban."
A Renault-nak a tegnapihoz hasonlóan megint eredményes napja volt, noha az autójuk éppúgy, mint akkor, megállt a délután végéhez közeledve – csak most nem a 100, hanem a 150 körös határon túl.
Kevin Magnussen szinte egész nap a pályán volt, a héten csak a Mercedes pilótái teljesítettek több kört, mint ő.
Csapattársa, Jolyon Palmer sokkal balszerencsésebb volt, Magnussenhez képest alig harmadannyi kilométert vezethetett az első két napon, pedig újoncként minél többre lenne szüksége. A dán versenyző elismerte, hogy a Renault még nem dobogóesélyes, de úgy érzi, stabil alapokra építkezhetnek.
Az 5. helyen Max Verstappen végzett a Toro Rossóval. A csapat autójáról Carlos Sainz tegnap azt állította, vegyesen vannak benne idei és tavalyi alkatrészek is, de a technikai igazgató, James Key ma határozottan cáfolta ezt, mondván,
„egyértelműen 2016-os specifikációban" használják,
és csupán két darabja származik a 2015-os modellből. „A karosszéria-borítás nagyon szűk. Ez a tavalyi koncepciónk továbbgondolása, az autó többi része azonban teljesen más" – jelentette ki. „Az első futómű és az orr egészen megváltozott. Az első keréktengelyen is átvezettük a levegőt, akárcsak a Red Bull, a Ferrari és a McLaren."
A Saubernek ez volt az utolsó tesztnapja a tavalyi C34-gyel, mielőtt a jövő kedden kezdődő második tesztciklusra elkészítik az új autójukat. Felipe Nasr 2,5 másodperces hátránnyal a 6. helyen végzett.
A Mercedes az óriási futásteljesítményre való tekintettel ismét megosztotta a munkát a versenyzői között: ezúttal Lewis Hamilton vezetett délelőtt, és Nico Rosberg délután. Ketten együtt elképesztően sok, 185 kört tettek meg, ami kis híján három versenytávnak felel meg;
a Mercedes a héten 3142 km-t teljesített az új W07-tel,
másfélszer annyit, mint kilométerlista 2. helyén végző Toro Rosso.
A Mercedes csütörtökön bevetette az eredetileg szerdára beharangozott új, lapos, S-csatornát és fűrészes alsó légterelőt tartalmazó orrkúpot, és Rosberg azt mondta, a pilótafülkéből is érzi a fejlesztések hatását. „Az autónk gyors, és imádom, ahogy kinéz. Komoly innovációk vannak rajta, ez lenyűgöző" – nyilatkozta a német, hozzátéve, hogy bár ezen a héten csak a közepes gumikon köröztek,
a stratégák számításainak köszönhetően elég pontosan tudják, hol állnak az erősorrendben.
Ma a 7-8. helyen végeztek a tabellán, de Felipe Massa figyelmeztetett rá, hogy a Mercedes által megtett kilométerek a többiek számára is intő jelként szolgálnak. A Williams ezúttal csak 54 kört tudott teljesíteni egy ebédidőben felfedezett ERS-probléma miatt, így Massa szerint a délelőtt végzett aerodinamikai korrelációs tesztek ellenére sem volt túl hasznos napjuk. A vezető tesztmérnökük, Rod Nelson viszont azt mondta, már ismerik a megoldást a problémára.
A 10. helyen Esteban Gutiérrez zárta a napot a Haas autójával. Meglepő módon
az új amerikai csapat volt az első, amely lebonyolított egy rendes versenyszimulációt
a kerékcserékkel együtt, de a napjuknak korán vége szakadt, amikor a VF-16 egy órával a leintés előtt lerobbant a 4-es kanyarnál, előcsalva a piros zászlókat.
A tabella alján zsinórban másodszor is a Manor indonéz újonca, Rio Haryanto végzett, aki tizedre ugyanolyan időt ért el, mint szerdán, és ugyanúgy az 5-ös kanyarban csúszott ki egyszer, a védőfalnak ütközve ezúttal megrongálva az autója hátulját is. Csapattársa, Pascal Wehrlein kedden 2,3 másodperccel gyorsabb volt.
A csapatok erre a hétre befejezték a tesztelést Barcelonában. Az előszezon ugyanitt folytatódik jövő kedden, egy újabb négynapos ciklussal.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat az eheti F1-es tesztek zárónapján! A mezőny továbbra is Barcelonában dolgozik, a környék enyhén felhős, a levegő hőmérséklete 6, a pályáé 7 fok.
Íme a csapatok mai beosztása. Csütörtökre már nem maradt versenyző, aki ma ül először autóba, több-kevesebb lehetőséget mindenki kapott már a tesztek során. A Sauber pilótái vannak csupán lépéshátrányban, ők továbbra is a 2016-os autó (alig) módosított változatát használják, mert a svájciak csak a jövő hétre készülnek el a C35-tel.
Mercedes: Lewis Hamilton, Nico Rosberg
Ferrari: Kimi Räikkönen
Williams: Felipe Massa
Red Bull: Danyiil Kvjat
Force India: Alfonso Celis
Renault: Kevin Magnussen
Toro Rosso: Max Verstappen
Sauber: Felipe Nasr*
McLaren: Fernando Alonso
Manor: Rio Haryanto**
Haas: Esteban Gutiérrez
*: A tavalyi autó módosított változatával tesztelnek
**: Versenyzőként az idén fog bemutatkozni
Az új Haas csapat stratégája, Ruth Buscombe még sötétben érkezett ma a pályára. Az amerikai istálló 2,5 órával a 9 órás kezdés előtt munkához látott Barcelonában.
Buscombe egyébként a Twitter csatornáján látható képek szerint a Ferraritól érkezett az új istállóhoz, ami tegnap már meglepően jól szerepelt, még akkor is, ha Romain Grosjean szerint a harmadik napra kitűzött távot végül nem tudták teljesíteni.
Az első két napon a Ferrari volt a leggyorsabb Barcelonában, de a Mercedes köridői arra engedtek következtetni, hogy még mindig ők képesek a legjobb tempóra, a becslések szerint előnyük 0,8 másodperc körül lehet körönként. Az Ezüstnyíl eddig golyóállónak bizonyult, minden nap a W07 tette meg a legtöbb kört a pályán, és a szerdán műszaki hibával küszködő Ferrarival ellentétben még nem romlott el.
A mezőny egyébként jól szerepel a teszteken, apróbb hibáktól eltekintve zavartalan a körözés, mindenki sokkal felkészültebbnek tűnik a tavalyi állapothoz képest. Ez igaz az új Haas csapatra is, az amerikai istálló egyelőre nem újoncok benyomását kelti.
Érdemes a gumi deformálódását figyelni, miközben az új Mercedes falja a kilométereket.
Már tegnap is pletykálták, hogy új orrkúp kerülhet a Mercedesre, de az Auto Motor und Sport információi szerint csütörtökön megérkezik az új alkatrész, ráadásul "hamarosan" látható is lesz.
Fernando Alonso az első, aki pályára lépett a McLaren-Hondával. A többiek egyelőre a bokszban várakoznak, illetve Esteban Gutiérrez, Danyiil Kvjat és Kimi Räikkönen is útnak indul közben.
A Mercedes pilótái ma is osztoznak a W07-es ülésén, a délelőtt folyamán Lewis Hamilton ül autóba, aki máris kihajtott a pályára. Valószínűleg csak egy installációs kört teljesít, de nem lepődnénk meg, ha az ebédszünetig 60-70 körig jutna.
Bár az F1-es pilóták nagyon fittek, napi 100-150 kör, azaz akár 2,5 versenytáv megtétele még őket is keményen igénybe veszi. Lewis Hamilton is elismerte, hogy az első nap után fájt a nyaka, és a Mercedes úgy döntött, az extrém futásteljesítmény miatt csak fél napokra ülteti autóba a pilótáit.
Max Verstappen is keményen készült a mai munkanapjára, edzőjével gyakorlatokat is végzett.
A világbajnoki címvédő egy 1.39-es, majd egy 1:31.353-as idővel nyitotta a barcelonai zárónapot, a következő fordulóban pedig 1:29.204-re szorította le a limitet.
Bár az elmúlt három nap során nyilvánvalóvá vált, hogy a csapatokat kevésbé érdekli az abszolút legjobb köridő elérése a barcelonai teszten, érdemes megemlíteni, hogy a tavalyi negyedik nap során Romain Grosjean volt a leggyorsabb a Lotus-Mercedesszel. A Haas jelenlegi pilótája 1:24.067-et futott.
Gene Haas csapata, a NASCAR-ban szereplő Stewart-Haas Racing tegnap nagy meglepetést okozott, amikor bejelentették, hogy jövőre a Ford motorjaival állnak rajthoz. Az F1-ben a Ferrari technikai támogatását élvezik, de valószínűleg nemsokára találgatások indulnak, hogy a Le Mans-ba visszatérő Ford vajon 2004-es távozása után az F1-es szereplésen is elgondolkodik-e.
(Utóbbinak kicsi az esélye.)
Csalódni fog, aki forradalmi látványt várt, de a részletek terén valóban fontos újításról van szó. A Mercedes a korábbinál is rövidebb, és apró felfogatással ellátott szárnyat szerelt fel, amelynek igazi jelentősége a rajtszám fölött megbújó S-csatorna megvalósításában rejlik. Ez a törésteszten nagy kihívás lehetett.
Hamilton egy ötkörös etap után a bokszba hajtott, Räikkönen viszont 1:28.325-tel átvette a vezetést, Gutiérrez pedig 1:30.259-cel egyelőre a 3. helyen áll a három versenyző közül, akik eddig köröket futottak.
A finn pilóta 1:27.709-re javított, továbbra is közepes keveréken autózik, de dán ellenfele is hasonló időre volt képes, Magnussen jelenleg a 2. helyen áll 1:27.749-cel. Gutiérrez is javítani tudott 1:29.295-re, de még mindig a 4. helyen tartózkodik.
A Renault pilótája 1:27.234-re faragta az eddigi legjobb időt. Tegnap elmondta, nem okozott számára különösebb problémát, hogy hosszú kihagyás, majdnem egy év után ült újra F1-es autóba, ráadásul jóval nagyobb távot megtehetett, mint csapattársa, Jolyon Palmer.
Az orosz pilóta tegnapi napja Räikkönenéhez hasonlóan pocsékul indult, de a délután mindkettejük számára jobban alakult. Most korán munkához láttak, a Ferrari pilótája egyelőre a 2., a Red Bullé a 3. helyen jár 1:28.884-gyel.
Alfonso Celis szuperlágy gumikon és aerodinamikai mérőeszközökkel felvértezve lépett pályára, de egy kör után vissza is tért a bokszba. Ezek nem igazán passzolnak egymáshoz, valószínűleg használt abroncsot kapott.
A csapat Twitter csatornája szerint Bruce-nak hívják az új alkatrészt, ami az S-csatorna miatt utalás a Cápa című filmhez épített, "hatalmas, mechanikus műcápára."
Különböző szögekből készült fényképek alapján egyre jobban látszik, hogy szokatlanul lapos lett a Mercedes új orrkúpja, és az S-csatorna miatt aerodinamikai szempontból különösen nagy befolyással járhat az autó viselkedésével és teljesítményével kapcsolatban.
Eddig a Toro Rosso az egyik legproblémásabb autó, ezért jó hír, hogy a holland pilóta is munkához láthatott, kérdés, hogy ma mennyi kilométert tesz majd meg. Egyelőre tapogatózó idővel a 6. helyen áll.
Magnussen és Räikkönen közben már 13-14 körnél tartanak, mindketten hosszabb etapot futnak a közepes keveréken. A finn pilótára rá is fér a körözés, tegnap gyakorlatilag az egész délelőttöt kénytelen volt kihagyni.
A dán pilóta visszatért a Renault bokszába, ahogy Kimi Räikkönen is felfüggesztette a vezetést, és a 2. helyről kiállt a szerelőkhöz.
Tegnap Sainz, ma Verstappen a soros. Remélhetőleg ma nem marad le az egyik kerékanya, mint szerdán, ami az első piros zászlót okozó megállást eredményezte.
A brit világbajnok tegnapi látványos entrée-ja még ma is újra felbukkan a Twitteren. Nem lepődnénk meg, ha legközelebb Roscoe-nak is jutna hoverboard...
1. Magnussen (Renault RS16), 1:27.234 (17 kör)
2. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:27.709 (14 kör)
3. Kvjat (Red Bull RB12), 1:28.053 (14 kör)
4. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:27.079 (13 kör)
5. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:29.088 (15 kör)
6. Hamilton (Mercedes W07), 1:29.204 (13 kör)
7. Haryanto (Manor MRT05), 1:32.541 (5 kör)
8. Massa (Williams FW38), 1:49.531 (11 kör)
9. Celis (Force India VJM09), idő nélkül (6 kör)
10. Alonso (McLaren MP4-31), idő nélkül (3 kör)
11. Nasr (Sauber C34), idő nélkül (1 kör)
12. Rosberg (Mercedes W07, idő nélkül (0 kör)
A Mercedes "cápás" orra és tweetje után a Renault stílusosan reagált. Van ok a félelemre, hiszen bár jelenleg Magnussen vezet a Renault-val, kétség sem fér hozzá, hogy a Mercedes az igazi nagy hal a mezőnyben.
A Renault lágy gumival próbál meglógni, Magnussen 1:25.263-ra faragta a mai legjobb köridőt, Räikkönen továbbra is a közepes keverékkel javított 1:25.614-re. Hamilton is pályán van, vélhetően az új orrkúppal, de egyelőre meg sem próbál gyors köröket futni, továbbra is az előző órában futott idejével szerepel a listán. Massa is csak körözget a pályán, egyenletes sebességgel. Celis és Alonso még nem teljesített mért kört.
Érdekes, hogy bár Toto Wolff innovatívnak nevezte a Mercedes új orrkúpját, annak legfontosabb részlete, az S-csatorna valójában egyáltalán nem új fejlesztés, hiszen több istálló is használta már korábban.
A megoldás lényege, hogy az autó orra alatt beavatkozik a légáramlásba, a levegő egy részét átvezeti az orrkúpon, így leszorítóerőt képez az autó elején. Az Ezüstnyílon az a meglepő, hogy ezt még talán a korábbiaknál is apróbb szárny-felfogatásokkal egészítették ki. Már a W06-on is "a levegőben lógott" az első szárny lapjának felfüggesztése, de a W07 új elemei is igen kis felületen csatlakoznak egymáshoz.
Tegnap mutatkozott be a Manor versenyzőjeként, de Rio Haryanto menedzsere a Reutersnek máris kénytelen volt cáfolni, hogy az indonéz versenyző nem tölti ki az egész szezont a brit kis csapatnál. A hírügynökség szerint a pilóta legalább 5 millió eurót fizet a Manornak, de ez jóval kevesebb lehet, mint amennyiről korábban szó volt. "Volt némi spekuláció, de most már minden rendben. Az egész szezonra van szerződése" - nyilatkozta Piers Hunnisett, Haryanto menedzsere.
Hunnisett korábban Narain Karthikeyan pályafutását is segítette, és elárulta, igen nehéz volt Ázsiában összeszedni a szükséges pénzt Haryanto versenyzéséhez, de arra számít, hogy Malajziában és Szingapúrban is megjelenik majd az indonéz pilóta egyébként számottevő rajongótábora.
"Rengeteget dolgoztunk, mert a motorsport világa nagyon kicsi, és a reklámokra fordítható költségvetés Indiához hasonlóan itt is csekély az Európában megszokottakhoz képest" - mondta. "A Forma-1-ben megszokott összegek hatalmasak ezeknek az országoknak. Mindenki azt kérdezi, hány kórházat lehetne ebből építeni? Végül aztán meglátják a Forma-1-ben rejlő globális előnyöket, és azt, hogy így tényleg feltehetik az országukat a térképre."
Úgy tűnik, minden napra jut egy csapat, ami a többieknél több problémával küszködik. Hétfőn a Haas, kedden a Renault, szerdán a Ferrari rostokolt rengeteget a bokszban, ma pedig Alonso várakozik, hogy folytathassa a körözést. Illetve, valójában elkezdhess, mert eddig csupán három kört tett meg.
Az FIA tegnap bejelentette, hogy a közönség minden futam alkalmával megszavazhatja, hogy melyik versenyző nyújtotta az adott versenyen a legjobb teljesítményt, és az elismerést elnyerő pilótát már a leintés után jutalmazni fogják. Játsszunk el a gondolattal, Ön szerint ki volt a tegnapi nap legjobbja?
---- separator ----voting-content-type:dd5c8380-3089-4144-9aa8-5754ac64dec4---- separator ----Nincs nagy forgalom, és a köridők sem dőlnek meg egymás után, de Max Verstappen szép csendben előrelépett a 3. helyre 1:26.318-cal, és az autójával néha szikrákat vető Rio Haryanto is javított, de még mindig csak a 12. helyezett. Alonso továbbra sem került elő.
Az Auto Motor und Sport fotósa kapta le az Ezüstnyilat eddig még nem látott szögből.
Rövid etapokat terveznek, és lágy gumikat szerelnek Felipe Nasr autójára, aki így jó eséllyel elmozdulhat az 5. helyről. Igaz, ehhez több, mint 1,3 másodpercet kellene javítania eddigi eredményén.
1. Magnussen (Renault RS16), 1:25.263 (38 kör)
2. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:25.393 (36 kör)
3. Kvjat (Red Bull RB12), 1:25.900 (24 kör)
4. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:26.154 (37 kör)
5. Nasr (Sauber C34), 1:27.457 (20 kör)
6. Celis (Force India VJM09), 1:27.780 (18 kör)
7. Hamilton (Mercedes W07), 1:28.329 (52 kör)
8. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:29.088 (20 kör)
9. Haryanto (Manor MRT05), 1:29.878 (19 kör)
10. Massa (Williams FW38), 1:38.216 (19 kör)
11. Alonso (McLaren MP4-31), idő nélkül (3 kör)
12. Rosberg (Mercedes W07, idő nélkül (0 kör)
A 2-3. helyen állnak, a finn pilóta közepes keverékű gumival is 0,13 másodpercre megközelítette Magnussen lágy gumis legjobb körét. Az eredmények persze messze vannak az eddigi legjobbaktól.
A tavalyi Saubert vezető brazil rögtön több, mint 1 másodpercet javított, és felzárkózott a szintén tavalyi Ferrari motorral szerelt Toro Rosso és Max Verstappen mögé. Nasr 1:26.309-et ért el, és 15 század a lemaradása a holland ellenfele mögött.
A helyszíni tudósítók szerint a bokszban vesztegelő McLarenre nincsenek felszerelve a kerekek és az orrkúp sem, így nehéz lesz mostanában pályára lépni.
Igaz, ő nem a pályán, hanem a barcelonai tengerparton teszi ezt autó helyett futócipőjével, mielőtt délután visszatér a csapathoz, hogy megnézze, mi újság a szezon előkészületeivel.
Szűkszavú bejegyzésben közölte a Honda, hogy Fernando Alonso a nap későbbi szakaszában ül vissza az MP4-31 volánja mögé. Az is valami...
Még másfél óra hátra van az ebédszünetig rendelkezésre álló négyből, és a világbajnoki címvédő már 70 körnél, azaz több, mint egy teljes versenytávnál tart. Reggel óta szinte megállás nélkül megy, és nemrég 1:27.417-re javította legjobb idejét, ami a mai mezőnyben sem kiemelkedő, de az ő programját figyelembe véve mindenképpen figyelemre méltó.
François Cevert viszont sajnos már nem lehet velünk. A francia pilóta 1944. február 25-én született Párizsban, és 1971-ben megnyerte az USA Nagydíjat. Az F1-ben a Tyrrell színeiben vett részt, összesen 47 versenyre nevezett, '71-ben az összetett 3. helyét is elérte. Cevert 1973. október 6-án vesztette életét, amikor Watkins Glenben az időmérőn Ronnie Peterson idejét próbálta felülmúlni, és autóját megdobta a kerékvető, majd a falnak ütközött.
"A víznyomással kapcsolatos adatok" aggasztják a wokingi csapatot, értesült a Sky Sports. Alonso ezért kénytelen várakozni a bokszban, amíg a szerelők megoldják a problémát. Hamilton közben 76 körig jutott a Mercedesszel, és ő is megpihent, így Magnussen és Celis osztozik a pályán.
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója szerint "továbbra is alázatosak" maradnak, és "két lábbal a földön" állnak, valamint "minden lehetséges területet" fejlesztenek az autón.
Hamilton mai 76 köre nem csupán meggyőző, az Auto Motor und Sport szerint a bit nagyon következetes köridőket ért el. "Az ellenfelek most biztosan megijedtek" - írta Andreas Haupt a Twitteren.
Mindketten 1:25.393-mal állnak, de Verstappent rangsorolja az időmérés a 2. helyre, így elképzelhető, hogy egy kicsivel mégis ő volt a gyorsabb. Közepes keverékkel szerepeltek mindketten, de a finn hamarabb érte el az eredményt, így a protokoll szerint neki kellene előkelőbb helyen állnia, de ez egy teszten természetesen teljesen mindegy.
Bokszkiállásra készültek a Mercedes szerelői, Hamilton viszont az utolsó pillanatban meggondolta magát, és tovább ment. Ilyet futamon szinte biztosan nem fogunk látni.
Az Auto Motor und Sport közben összehasonlította a Mercedes korábbi, és legújabb első szárnyát, jól látható a fotón, a légterelő felfüggesztéseinek eltérései, és az is, hogy a szárny maga is változott.
1. Magnussen (Renault RS16), 1:25.263 (59 kör)
2. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.393 (47 kör)
3. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:25.393 (45 kör)
4. Kvjat (Red Bull RB12), 1:25.900 (29 kör)
5. Nasr (Sauber C34), 1:26.053 (40 kör)
6. Celis (Force India VJM09), 1:26.875 (26 kör)
7. Hamilton (Mercedes W07), 1:27.417 (76 kör)
8. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:29.088 (26 kör)
9. Haryanto (Manor MRT05), 1:29.878 (27 kör)
10. Massa (Williams FW38), 1:38.216 (28 kör)
11. Alonso (McLaren MP4-31), idő nélkül (3 kör)
12. Rosberg (Mercedes W07, idő nélkül (0 kör)
...mi arra lennénk kíváncsiak, hogy Ön szerint ki volt a tegnapi nap legjobbja? Az idei szezontól már a versenyek során is meg lehet majd szavazni az adott futam legjobbját, aki külön díjat kap rögtön a leintés után. Tegnap ki érdemelte volna meg a leginkább?
---- separator ----voting-content-type:dd5c8380-3089-4144-9aa8-5754ac64dec4---- separator ----Massa messze a leglassabb ma azok között, akik ma mért kört is teljesítettek, de a Williams mérnökeit valószínűleg jobban foglalkoztatják az adatok, amelyeket az autó aerodinamikai jellemzőiről gyűjtöttek.
Közben Kvjat a Red Bull szerint az ebéd előtti utolsó etapját teljesíti a közepes gumikkal, és Celis is nemrég indult útnak hasonló céllal.
A pályán van még Verstappen, Nasr (lágy gumival), és - meglepetésre! - Hamilton is.
Át is vette a vezetést Kevin Magnussentől. 1:24.460-as ideje 0,803 másodperccel gyorsabb a szintén lágy gumival próbálkozó dán pilótánál, aki most éppen a bokszban várakozik. Nincs más a pályán jelenleg lágy gumival.
35 perc van hátra ebédidőig, ez még pont elég idő lenne ahhoz, hogy azok a pilóták is kipróbálják az ultralágy abroncsokat, akik eddig ezt nem tették meg. Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo is pont a 2. napon, közvetlenül az ebéd előtt kapta meg a közepes keveréknél körönként 1,8-2,3 másodperccel gyorsabb, új fejlesztésű gumikat.
Massa közben elmozdult az utolsó helyek egyikről, és feljött a 8. pozícióba egy 1:28.684-es körrel. Ez szerény eredmény, de ma a Williams adatgyűjtéssel foglalkozott. Magnussen megtett egy felvezető kört lágy gumival, majd visszatért a bokszba, de most ismét a pályán van Kvjathoz, a szintén lágy gumis Nasrhoz, Hamiltonhoz és Haryantóhoz hasonlóan.
A csapat újabb szponzori szerződés meghosszabbítását jelentett be. Mióta kiderült, hogy a tavalyi ijesztgetés ellenére nem szállnak ki az F1-ből, egymás után adják ki a közleményeket új partnerek csatlakozásáról vagy a meglévők további részvételéről.
A McLaren közben csak a Richard Mille óramárkát tudta leigazolni a bikákhoz távozó TAG Heuer helyére, igaz, manapság szokatlanul hosszú időre, 10 évre magukhoz láncolták új szponzorukat.
Rögtön javított is az idején, és mostantól az 1:23.477 a mai mérce. Ez egyelőre 0,667 másodperccel lassabb az 1:22.810-nél, amire Vettel képes volt a 2. nap során.
Räikkönen egy gyors kör után visszatért a bokszba. Az ultralágy gumival megszilárdította a vezetést, de az eddigi legjobb időtől messze elmarad.
A teljes hátsó felfüggesztést leszerelték az autóról, igen nagy munkába fogtak a csapat szerelői. Az mondjuk jó jel, hogy nem kezdtek el inkább csomagolni.
"Ausztráliában a Q2-be jutás lesz a célunk, és ha lehetséges, egy pontot is hazavinnénk, de mindenképpen a legjobb 15-ben szeretnénk zárni. A lehető legjobban szerepelnénk" - mondta Günther Steiner az Autosportnak. "Tisztességes eredményt akarunk elérni. Ha (a konstruktőri pontverseny) 7. helyét elérnénk, az fantasztikus lenne."
Az Autosport megtudta, hogy a Haas egyelőre nem kötött kereskedelmi szerződést Bernie Ecclestone-nal, így nem jogosult arra, hogy részesüljenek a TV-s jogdíjakból, és egyéb bevételekből. A Toro Rosso korábbi 7. helyéért járó kifizetés alapján a lap becslése szerint 40 millió fontot kereshetne a Haas az F1-ben, ami a költségvetésük körülbelül felét teszi ki.
Kimi Räikkönen csaknem egy versenytávot megtett már a délelőtt folyamán, és Kevin Magnussennel felváltva uralta az időtáblázat tetejét. A finn pilóta nem sokkal az ebéd előtt megszilárdította a vezetést először lágy, majd ultralágy gumikkal futott köreivel, de hiába vezet jelentős előnnyel a renault-s Magnussen előtt, Sebastian Vettel tegnapelőtti köridejétől még alaposan elmarad.
Lewis Hamilton közben szinte meg sem állt, majd' 100 körig jutott a délelőtt során az új orrkúpot villantó Mercedesszel. Mivel piros zászló nem hátráltatta a csapatokat, mindenki zavartalanul körözhetett, kivéve Fernando Alonsót, aki mindössze három kört tett meg, mielőtt autójából szivárogni kezdett a hűtővíz. Délután az eheti tesztek utolsó fél napja során folytatódik a munka.
1. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:23.477 (58 kör)
2. Magnussen (Renault RS16), 1:25.263 (67 kör)
3. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.393 (75 kör)
4. Kvjat (Red Bull RB12), 1:25.900 (57 kör)
5. Nasr (Sauber C34), 1:26.053 (50 kör)
6. Hamilton (Mercedes W07), 1:26.295 (99 kör)
7. Celis (Force India VJM09), 1:26.875 (36 kör)
8. Haryanto (Manor MRT05), 1:28.266 (43 kör)
9. Massa (Williams FW38), 1:28.684 (33 kör)
10. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:29.088 (26 kör)
11. Alonso (McLaren MP4-31), idő nélkül (3 kör)
12. Rosberg (Mercedes W07, idő nélkül (0 kör)
A pilóták a virtuális Safety Car fázist gyakorolták a leintés előtti pillanatokban.
Az első tesztnap során azt mondták, napi 6-800 kilométert szeretnének megtenni az új Ezüstnyíllal. Ez olyan jól sikerül, hogy tegnap óta már inkább csak fél napokra vetik be a pilótákat, mert egyben még ők sem bírnának ki napi 150-200 kör közötti futásteljesítményt.
Napi 800 kilométer azt jelenti, hogy a Mercedes minden egyes tesztnap során annyit megy, mint az egyik autójuk egy teljes versenyhétvége során. Ha ez így megy tovább, a 8 tesztnap alatt összesen a lehetséges 42 versenyhétvége becsült távjának 19%-át teljesítik csak a gyári csapat autójával, és ehhez még hozzájárul a szintén Mercedes motort használó Williams, Force India és Manor is.
A versenyzők szerint a régi is jó volt, felesleges volt hozzányúlni. Nem bánják az újat sem, de szerintük nem hoz drámai változást. A véleményüket itt foglaltuk össze.
A Volkswagen tegnap nyíltan kizárta, hogy a közeljövőben belépjen az F1-be, és képviselőjük azt is kijelentette, hogy a bizonytalan üzleti környezet, és a szabályokkal kapcsolatos stratégia hiánya miatt maradnak távol a világbajnokságtól.
Felmerül a kérdés, hogy mi késztette a bajban lévő autógyártót egy ilyen nyílt állásfoglalásra? Egyesek szerint a brit Autocar portálján megjelent interjúrészlet időzítése arra utalhat, hogy a Volkswagen üzenni akart az F1 döntéshozóinak, akik a napokban éppen a sorozat jövőbeli szabályait próbálják eldönteni, több-kevesebb sikerrel.
Stefano Domenicalit nevezték ki a Lamborghini autógyár ügyvezető igazgatójának. A VW csoporthoz tartozó márka az Auditól örökölte meg az olasz szakembert, aki a Ferraritól érkezett, miután 2014 elején lemondott a Scuderia vezetéséről. Domenicalit még Luca di Montezemolo nevezte ki Jean Todt utódjaként, de pályafutása során a Ferrari egyre lejjebb csúszott az F1-es ranglétrán. Távozása nyitotta meg az utat az olasz sportautógyár menedzsmentjének teljes átszervezése felé. Domenicali kinevezése, és a korábbinál is nagyobb feladatköre új életet lehel az olasz szakember pályafutásába.
Megkezdődött a délutáni műszak, a pályát megnyitották, de egyelőre senki nem jelent meg a pályán. Amely egyébként kicsit melegebb, mint tegnap ilyenkor: 33 fokos, pedig esőtől is tartottak.
Hamar kipihenték az ebédszünetet: Gutiérrez és Rosberg is kimerészkedett a garázsból. A német versenyző a délelőtt 99 kört teljesítő Hamiltont váltja a Mercedes volánjánál.
Mondjuk érthető: a Renault-nak megint egész jó napja van, délelőtt 67 kört töltött a pályán. Itt épp a mérnökével és a trénerével mulat valamin.
Az első, 1:27.660-as köre a 8. helyre elég. A Mercedesnél tegnap este megmondták, hogy nem fognak a közepesnél lágyabb gumit a héten, vagyis nem teregetik ki a lapjaikat, és hűek is ehhez: Rosberg ismét a közepeseken van kint. Magnussen is pályára vitte a Renault-t, de ő a lágy Pirelliken.
Miután a nap első négy órájában megint hihetetlenül sok, 99 kört húzott le, szinte eksztázisban szállt ki a Mercedesből. Már hétfőn azt mondta, ilyen jó nyitónapja még sohasem volt, és a lelkesedése azóta sem csökkent. „Ezek nagyon izgalmas idők számunkra" – mondta a Sky-nak.
Még nem volt részem ilyen első teszthétben,
amikor az autó szinte meg sem állt. Ez fizikailag komoly kihívást jelentett. Hihetetlen. Borzasztóan büszke vagyok a srácokra. Két sikeres év után könnyű lett volna hátradőlni, de mindenki még keményebben igyekezett, mint eddig. Azt hittem, ez lehetetlen."
Hamilton egyébként nem tagadta, hogy amikor a téli szünet után először visszaült az autóba, a hosszas körözéstől megfájdult a nyaka és a háta, ez azonban normális. A Mercedes mindenesetre ijesztően megbízható: az ellenfelek kezdhetnek aggódni...
Ő a kemény gumikon van kint. Magnussen a lágyakon szintén hosszú etapot mehet, mert csak 1:33-as köröket fut. Rövid időre Verstappen is kidugta az orrát a garázsból, de már vissza is menekült.
A Motorsport.com úgy tudja, ki kellett cserélni a hajtásláncot a víznyomással kapcsolatos hiba miatt. Alonso egész nap csak 3 kört tett meg, reggel óta nem láttuk. Közben Magnussen bement a bokszba, Nasr és Rosberg viszont megjelent a pályán.
Immár 1:26.212-es időt ért el, amivel felkapaszkodott a 6. helyre, 8 századdal megelőzve Hamiltont. Magnussen etapja a lágy gumikon így nézett ki: 1:26.4, 1:33.0, 1:28.0, 1:28.5, 1:28.2, 1:28.9.
Gutiérrez folytatja a versenyszimulációját, miközben Nasr is felbukkant.
Ez még feltehetően délelőtt volt, de attól még ínycsiklandó így pár héttel a szezonkezdet előtt:
Magnussen, Verstappen, Kvjat, Nasr, Rosberg és a versenyszimulációt teljesítő Gutiérrez is a pályán van. Azt talán mondanunk sem kell, hogy a 100 körös határt eddig egyetlen csapat lépte túl: a Mercedes.
Ez van az új orr alatt. Alapvetően az a rendeltetése, hogy az új S-csatornával együttműködve minél több levegőt "húzzon le" az első vezetőszárnyról, és azt a megfelelő módon irányítsa a splitter, a padlólemez eleje és a sarkai felé. Nagyon kifinomult.
Alfonso Celis is megtett egy kört, de aztán rögtön be is ment a bokszba. Gutiérrez folytatja a versenyszimulációját, a kemény gumikon teljesített első etap után a közepesekre váltott. A Haastól nagy bravúr, hogy új csapat létére máris neki mert vágni egy teljes versenyszimulációnak.
Kicsit toldozott-foldozott, de azért látványos GIF-et hoztak össze étvágygerjesztőnek 2016-hoz. Legyen igazuk!
Már 92 körnél jár, rajta kívül Nasr és Gutiérrez "kocsikázgat" - utóbbi épp most állt be a bokszba, vélhetően másodszor is kereket cserélni. Igen, mert rögtön folytatta is a körözést. A McLarennek továbbra sincs nyoma, sőt délután még a Ferrarit sem láttuk.
Így állunk öt órányi tesztelés után:
1. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:23.477 (58 kör)
2. Magnussen (Renault RS16), 1:25.263 (95 kör)
3. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.393 (87 kör)
4. Kvjat (Red Bull RB12), 1:25.900 (63 kör)
5. Nasr (Sauber C34), 1:26.053 (69 kör)
6. Rosberg (Mercedes W07, 1:26.212 (25 kör)
7. Hamilton (Mercedes W07), 1:26.295 (99 kör)
8. Celis (Force India VJM09), 1:26.875 (39 kör)
9. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:27.802 (65 kör)
10. Haryanto (Manor MRT05), 1:28.266 (43 kör)
11. Massa (Williams FW38), 1:28.684 (33 kör)
12. Alonso (McLaren MP4-31), idő nélkül (3 kör)
Ezt már felvezettük a lenti táblázatba: 1:27.802-es körével megelőzte Massát és Haryantót. Ha minden igaz, a közepes Pirellik vannak a Haason, de az üzemanyagszint a versenyszimuláció végéhez közeledve csökken.
A Mercedes után a Renault a második csapat, amely ma eljut a határig. Tegnap pont utána robbant le az RS16, bár Magnussen azt mondta, csak elővigyázatosságból állították le. Neki mindenesetre nagyobb mázlija van, mint Jolyon Palmernek, aki újonc létére összesen 79 körig jutott az első két napon. Közben Haryanto is beszállt a buliba a Manorral.
A Ferrarinak arra is van ideje, hogy felköszöntse a Twitteren egykori főnökét, a ma 70 éves Jean Todtot, aki jelenleg az FIA elnöke. Ezúton csatlakozunk a gratulálókhoz mi is.
"Szép munka volt a beállítások módosításával, srácok. Igaz, hogy a Ferrari 13 perc alatt végzett volna, de a 15 is rendben van" - viccelődik a Mercedes szerint. Meglesz még ennek a böjtje... Némi szünet után meg is jelent a pályán, és nekivágott mai 26. körének. Délelőtt Hamilton ült az autóban.
Jó is, hogy Rosberg említi: a Motorsport.com úgy tudja, Räikkönen azért nem járt a pályán délután, mert ki kell cserélni a hűtőt az SF16-H-ban. Akár még egy órába is telhet, mire végeznek. A finn tényleg peches, Vettelnek nem volt ennyi gondja az első két napon.
Magnussen, Kvjat, Nasr, Rosberg, Gutiérrez és Haryanto. Egyébként a Williamsnek is órák óta nem láttuk nyomát, Massa a 11. helyen árválkodik.
Ezúttal nem a Renault a felelős. A Manor beleállt a védőfalba az 5-ös kanyarnál, ott, ahol tegnap is lesodródott a pályáról. Haryanto épségben kiszállt.
A Manor háttal ment neki a gumifalnak, remélhetőleg nem rongálódott meg túlzottan. A kis csapatoknak ilyenkor még problematikusabb az alkatrészellátásuk, mint a nagyoknak.
Bár tegnap elégedett volt az új Ferrarival, különösen azzal, ahogy az eleje tapad - az alulkormányzottságot közismerten rühelli -, ma délután egyelőre nem tudott kimenni a pályára. Állítólag a hűtőt cserélik az SF16-H-ban. Ezen a képen az adatokat elemzi a mérnökökkel, a Ferrari azt ígéri, "később" visszatérhet a pályára.
Habár tegnap is volt egy kisebb kicsúszása ugyanitt egy „apró hiba" miatt, a Manor indonéz újonca este azt mondta, elégedett az eddigi teljesítményével. „Még a tanulási fázisban vagyok, holnap remélhetőleg még jobb lesz" – jelentette ki akkor a GP2 négyszeres futamgyőztese.
Sokan figyelték, amit csinálok,
elég nagy a különbség az előző kategóriához képest, ahol versenyeztem. Más érzés, rengetegen dolgoznak körülöttünk. Hálás vagyok, hogy jó munkát végeztek."
Ez a megpördülés aligha volt benne a tervben...
Rosberg és Celis az első fecskék a pályán.
A 8. helyről felugrik a 4.-re, a lágy gumikon 1:25.874-es időt érve el.
Megkapta ezt a jól tapadó keveréket, de 1,338 másodperccel elmaradt Räikkönen délelőtti, ultralágyakon elért idejétől. Magnussent mindenesetre így is hátrébb szorította. Kettejükön kívül még Nasr és Rosberg köröz.
A Twitteren megerősítették, hogy a hűtő szivárgása miatt nem tudtak kimenni ma a pályára, és még dolgoznak a hiba elhárításán. Motorcserét nem említettek. Ez mindenesetre azt jelenti, hogy Alonso lényegében elvesztett egyet a négy előszezoni tesztnapjából. Persze tavaly még rosszabbul járt, amikor a falnak ütközött, és az agyrázkódása miatt még az idénynyitót is ki kellett hagynia.
Még szűk két óra van hátra a teszthétből, íme a tabella. Kvjat ismét a szuperlágy gumikon újabb egy tizedet faragott az idejéből az imént.
1. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:23.477 (58 kör)
2. Kvjat (Red Bull RB12), 1:24.764 (72 kör)
3. Magnussen (Renault RS16), 1:25.263 (130 kör)
4. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.393 (87 kör)
5. Celis (Force India VJM09), 1:25.874 (59 kör)
6. Nasr (Sauber C34), 1:26.053 (84 kör)
7. Rosberg (Mercedes W07, 1:26.212 (48 kör)
8. Hamilton (Mercedes W07), 1:26.295 (99 kör)
9. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:27.802 (82 kör)
10. Haryanto (Manor MRT05), 1:28.266 (51 kör)
11. Massa (Williams FW38), 1:28.684 (33 kör)
12. Alonso (McLaren MP4-31), idő nélkül (3 kör)
Egy jó kis videó, amelyen a W07 bejáratását láthatjuk, illetve a Mercedes motorprogramjának főnöke, Andy Cowell lerajzolja az új kipufogószabályt:
Másfél óra után Verstappen újra megjelent a Toro Rossóval. Rajta kívül még Kvjat és Magnussen van kint, de a Ferrarinak, a McLarennek és a Williamsnek továbbra sincs nyoma. Délután a Mercedes sem tölt annyi időt a pályán, mint délelőtt.
A Red Bull bevetette az új, utcai pályákra szánt gumit is, 0,852 másodpercre közelítette meg vele Räikkönent, stabilizálva a 2. helyét. Viszont Vettel keddi legjobbját, amely ugyanezen a keveréken született, egyikük sem tudta megközelíteni ma. Hülkenberg tegnap a szuperlágy Pirelliken is gyorsabb volt náluk.
Ez a jelenet vélhetően délelőtt játszódhatott le. A bokszutca veszélyes hely, nagyon oda kell figyelni. A veterán technikai újságíró, Craig Scarborough azt állítja, ez a fickó már tegnap is rossz helyen állt.
Úgy látszik, elkészült a második MP4-31 is, nemrég érkezett meg a pályára. Ahol az imént Verstappen is átlépte a 100 kört.
Igaz, nem sokat, csak pár századot: 1:26.187-re, amivel maradt a 7. helyen. 36 ezreddel Kvjat is javított a korábbi időeredményén, de a pozícióján ez nem változtatott.
Hosszú órák óta nem láttuk, de Massa most megtett egy gyors ellenőrző kört. Igaz, utána vissza is tért a bokszba. A Ferrari és a McLaren problémái ismertek, azt viszont nem tudjuk, a Williams miért vesztegelt ilyen sokáig a garázsban.
Na, most ki a ludas? Hát, a Haas állt meg a 4-es kanyarnál. Kár érte, ma újonc létükre még egy versenyszimulációt is bevállaltak, Gutiérrez már 88 kört teljesített.
És visszaszállítják a bokszba. Ez a második megállásuk hétfő óta, amikor Grosjean autójáról menet közben leesett az első szárny egy rögzítési probléma miatt. Ma egyébként feltűnt a VF-16 oldaldobozának belső peremén egy új hűtőrács:
A Haast visszaszállították a bokszba, Celis az első a pályán. Ezzel megkezdődött az első teszthét utolsó órája.
Kvjattal és Massával együtt Räikkönen is felbukkant. A Ferrarinak a hűtővel volt gondja, ezért a finn délután eddig nem mehetett ki a pályára, de most megtett egy gyors ellenőrző kört. Már csak a McLarennek kellene életre kelnie, de erre egyre kisebb az esély.
"Nem látta valaki? Szükség lenne rá az autóban" - vicceskedik a csapat a Twitteren. Legalábbis reméljük, hogy csak vicc! Nasr nekivágott egy hosszú etapnak a közepes gumikon, úgyhogy most öten vannak a pályán. Massa az imént 1:26.942-re javított a lágyakon, ezzel még mindig csak a 9. helyen áll.
Ügyes fércmunka a Mercedestől :-) Közben Räikkönen megint kiment a pályára, és ezúttal kint is maradt - 2 körre.
A nagy izgalomban majdnem elfelejtettük! Háromnegyed órával a teszthét vége előtt ez a helyzet:
1. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:23.477 (61 kör)
2. Kvjat (Red Bull RB12), 1:24.293 (92 kör)
3. Magnussen (Renault RS16), 1:25.263 (142 kör)
4. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.393 (110 kör)
5. Celis (Force India VJM09), 1:25.874 (64 kör)
6. Nasr (Sauber C34), 1:26.053 (102 kör)
7. Rosberg (Mercedes W07, 1:26.187 (68 kör)
8. Hamilton (Mercedes W07), 1:26.295 (99 kör)
9. Massa (Williams FW38), 1:26.942 (41 kör)
10. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:27.802 (89 kör)
11. Haryanto (Manor MRT05), 1:28.266 (51 kör)
12. Alonso (McLaren MP4-31), idő nélkül (3 kör)
A végkifejlet bajosan nevezhető katartikusnak, már az aszfalt is visszahűlt 33-ról 27 fokra. Most Räikkönen, Magnussen, Nasr, Rosberg és Massa tartózkodik a pályán.
Bizarr sztori: egy Stuart Howatson nevű 37 éves férfit börtönbüntetésre ítéltek, mert 2014-ben azt állította, hogy ő a Mercedes F1-es csapatának operatív főnöke, és ebben az állítólagos minőségében több IT-céggel folytatott tárgyalásokat, közben ingyen szállva meg egy csomó drága hotelben. 2000 dollárt lopott is valakitől, akinek munkát ajánlott a Mercedesnél. Mint kiderült, 2010-ben már lecsukták egyszer, amikor a New York-i rendőrség vezető beosztású tagjának kiadva magát meggyőzött egy párt, hogy megvenné a spanyolországi villájukat, és erre hivatkozva ott is aludt.
Pár perccel ezelőtt fél másodpercet lefaragott az idejéből, de maradt a 9. helyen. A lágy gumikat használta, de már visszatért a bokszba. Most Räikkönen, Celis, Nasr és Rosberg van a pályán.
A szuperlágy gumikon 1:24.840-es kört futott. Ugyanezzel a keverékkel Hülkenberg tegnap 1:23.110-es eredményt ért el, de ma lassabbnak tűnik a pálya. Magnussen is megjelent, és már a 150. körében jár, de mindez semmi a Mercedeshez képest: ők 183-nál tartanak, és Rosberg még kint van a pályán. A 200 éppen nem lesz meg, pedig az tuti rekordnak számítana.
Magnussen, Verstappen és Nasr - valamint a Mercedes, amely megosztotta a munkát Rosberg és Hamilton között.
A Renault ezt a napot sem úszta meg megállás nélkül: a 3-as kanyar aszfaltozott bukóterében parkol. Pedig Magnussen már 152 körnél tartott.
Pár perc még maradt, a Force India még reménykedik, hogy Celis folytathatja az előbb megszakított etapját.
Mondjuk csak 4 perc maradt, de Räikkönen, Kvjat, Nasr és Massa gyorsan kirobogott a pályára.
De vissza is tért a bokszba, a nagy hajrá elmaradt. Még mindog nyitva van a pálya, de már csak Kvjat van kint...
A Ferrari a végén megtett még egy kört, Räikkönen szelte át utolsóként a célvonalat, és ő is végzett az élen, de a délelőtti időeredményén nem javított. Mögötte Kvjat és Celis végzett, a Mercedes azonban ma sem vetett be a közepesnél lágyabb gumikat. A teszt majd a jövő héten folytatódik. Köszönjük a figyelmet! De azért szokás szerint ne menjenek messzire, mert hamarosan jelentkezünk a teljes eredménylistával, aztán pedig a csapatok reakcóival is.