Mercedes' British driver Lewis Hamilton competes ahead of Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen during the Monaco Formula 1 Grand Prix at the Monaco street circuit on May 26, 2019 in Monaco. (Photo by Boris HORVAT / AFP)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamiltont a Mercedes által elkövetett taktikai baklövés és Max Verstappen vakmerő előzési kísérlete sem tudta megfosztani attól, hogy megnyerje a Monacói Nagydíjat. A Red Bull hollandja büntetés miatt a dobogóról is lecsúszott, Sebastian Vettel végzett a második, Valtteri Bottas a harmadik helyen.
Ahogyan a hét korábbi részében, közvetlenül a 2019-es Monacói Nagydíj előtt is minden a május 20-án elhunyt háromszoros világbajnok Niki Laudára való emlékezésről szólt, a versenyzői parádén a pilóták egyaránt piros sapkában feszítettek, ahogy a Mercedes szerelői is abban ügyködtek a piros glóriával felvértezett W10-esek körül a rajtrácson. Lewis Hamilton a versenyre lekoppintotta Sebastian Vettelt, és szintén Lauda egyik korábbi sisakfestésével indult csatába harmadik győzelméért a hercegségben.
A rajtot mindkét Ezüstnyíl jól kapta el, a második helyről elrugaszkodó Valtteri Bottas nem volt veszélyes csapattársára, a harmadik helyről támadó Max Verstappen rá viszont annál inkább, nem sokon múlt, hogy a Red Bull első szárnya elcsípje a finn Mercedesének hátulját. A mezőny rendben eljött, mindössze Kimi Räikkönennek akadt gondja hátrébb, a pálya leglassabb kanyarjában összekoccant Lance Stroll-lal.
Galéria: Hamilton nagy védekezése képekben
1/80
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 26: Daniil Kvyat of Scuderia Toro Rosso and Russia and Alex Albon of Scuderia Toro Rosso and Thailand join the F1 drivers along with Chase Carey of UNITED STATES F1 GRAND PRIX, AUSTIN 19TH-21ST OCTOBER 2018 and Liberty Media, Jean Todt of France and the FIA in a tribute to Niki Lauda during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 26, 2019 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZEYZTTUD2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Az élen a Hamilton-Bottas-Verstappen-Vettel négyes fogat hamar meglépett az üldözőktől, akiket a nagyot rajtoló Daniel Ricciardo vezetett. Az izgalmakat hátrébb az elbaltázott időmérő után csak a 15. helyről rajtoló Charles Leclerc szolgáltatta, rögtön javított egy pozíciót, majd a Grand Horel hajtűben elment Lando Norris mellett. Ezután azonban beragadt Romain Grosjean Haas-Ferrarija mögé, többször benézett a francia mellé a Rascasse-ban, majd a 7. körben egy bravúros előzéssel elment mellette ugyanitt. Leclerc azt hitte, hogy megtalálta azt a helyet a pályán, amelyen sorban levadászhatja az ellenfeleket, de már a soron következőbe, Nico Hülkenbergbe beletörött a bicskája.
A Renault pilótáját is a Rascasse-ban próbálta megelőzni, azonban túl szűken fordult, elcsípte a belső falat, amitől defektet kapott.
Ez volt az a momentum, ami alaposan megbolygatta a versenyt, Leclerc ugyanis egy teljes kört ment defektes kerékkel, eközben teleszórva a pályát törmelékkel. Az autója olyan mértékben sérült, hogy nem sokkal később feladta a futamot.
Leclerc defektje szétszedte az autó padlólemezét, ami a monacói pilóta kieséséhez vezetett
A versenyirányításnak nem volt más választása, be kellett küldeni a biztonsági autót. Az élmezőny azonnal a bokszba hajtott, a vezető Hamilton és Bottas közepes, mögötte Verstappen és Vettel kemény gumit kapott. A Mercedes kénytelen volt dupla kerékcserét végrehajtani, ami ezúttal is jól ment,
a Red Bull azonban így is gyorsabb volt, ráengedte Verstappent Bottasra, a két autó össze is ért a bokszutcában, amelynek végéhez a holland ért el előbb.
Még a Safety Car alatt a harmadik helyre visszaeső Bottas lassú defekt miatt újra kereket cserélt, a közepes helyett keményet kapott, de csak egy újabb pozíciót bukott Vettellel szemben.
Az újraindítás után nem sokkal érkezett is a felügyelők döntése,
Verstappen 5 másodperces büntetést kapott veszélyes kiengedésért, amelyet vagy a következő kerékcseréjénél tölthet le, vagy a verseny végén hozzáadhatják az idejéhez.
Normális esetben utóbbi lett volna a helyzet, az élmezőny egy cserével kalkulált, egy dolog zavarhatott csak be, az eső, amelyet 90%-os valószínűséggel jósoltak a versenyre, és többször el is kezdett cseperegni, végül azonban soha nem érkezett meg.
Verstappen ezért kapta a büntetést, a Red Bull veszélyesen engedte ki, majd összekoccant Bottasszal
A folytatásban a legnagyobb kérdés az volt, hogy végig bírják-e Hamilton gumijai a versenyt, hamar nyilvánvalóvá vált ugyanis, hogy
a Mercedes elrontotta a keverékválasztást, amikor a hátralevő 69 körre a kemény helyett a közepes keveréket adták az ötszörös világbajnoknak.
Hamilton időről időre jelentkezett a csapatrádión, folyamatosan azon aggódva, hogy nem fog tudni végigmenni, egy idő után pedig
már-már hisztérikusan szólt a versenymérnökének, Peter Bonningtonnak, közölve, hogy „csoda kell” ahhoz, hogy ne veszítsék el a versenyt.
A Mercedes pilótája nagyon óvta a gumikat, a verseny nagy részében olyan tempót diktált, amelynél még a mezőny hátsó részében levők is jobbra voltak képesek.
Galéria: Hamilton nagy védekezése képekben
1/80
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 26: Daniil Kvyat of Scuderia Toro Rosso and Russia and Alex Albon of Scuderia Toro Rosso and Thailand join the F1 drivers along with Chase Carey of UNITED STATES F1 GRAND PRIX, AUSTIN 19TH-21ST OCTOBER 2018 and Liberty Media, Jean Todt of France and the FIA in a tribute to Niki Lauda during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 26, 2019 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZEYZTTUD2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Verstappen a büntetése miatt nehéz helyzetben volt, árnyékként követte őt Vettel és Bottas, ezért mindenképpen meg kellett előzze Hamiltont, ha egyáltalán a dobogóra fel akart férni. Ehhez egyszer, a 78 körös futam 76. körében került igazán közel – noha a Grand Hotel hajtűben már be-benézett az ötszörös világbajnok mellé – ekkor az alagút utáni sikánnál szánta el magát, és bevetődött a Mercedes mellé. Hamilton az utolsó pillanatban vette őt észre, az ütközést azonban már egyikük sem tudta elkerülni,
Verstappen autójának első szárnya hozzáért a W10-es bal hátsó kerekéhez, óriási szerencse volt, hogy mindketten megúszták, egyikük autója sem sérült.
Noha a holland az utolsó előtti körben ismét ott loholt a Mercedes sarkában, többet nem kísérletezett, bejött a második helyen, az öt másodperces büntetéssel azonban visszaesett a negyedikre. Nyugodtan kijelenthető, hogy
a Mercedes elrontott taktikája szinte bármelyik másik helyszínen végzetesnek bizonyult volna, a monacói pálya sajátosságai miatt Hamilton azonban meg tudta tartani az első helyet.
Tavaly Daniel Ricciardónak úgy is sikerült mindez, hogy 160 lóeróvel kevesebb állt a rendelkezésére, az egyik leghíresebb védekezést pedig Ayrton mutatta be Monacóban 1992-ben, a nála körönként másodpercekkel jobb tempóra képes Nigel Mansell támadásait verve vissza a célig.
Verstappen kockáztatott, amivel saját és Hamilton futamának is véget vethetett volna a 76. körben
„Talán ez volt az eddigi legnehezebb versenyem” – mondta Hamilton, mielőtt ismét megemlékezett Niki Laudáról.
A gumijaim teljesen elfogytak, olyan volt, mint 2007-ben Sanghajban, amikor a McLaren nevetségesen sokáig kint tartott. Nagyszerű volt a közönség, mint mindig, remélem, nem volt unalmas.
Noha Hamilton a rádióban számtalanszor mondta, hogy nem fogja kibírni a versenyt, utólag már úgy nyilatkozott, nem akart kijönni ő sem a bokszba. „Nagyon feszült volt, kizárt volt, hogy kijöjjek [még egy kerékcserére].
Megtanultam a leckét, pár évvel ezelőtt kijöttem a bokszba, és elvesztettem a versenyt, úgy voltam vele, vagy összetöröm, vagy célba hozom az autót.
Tényleg, már szinte semmi futófelület nem volt a gumikon, nagyon alulkormányzott volt. Végül is ez rossz gumiválasztás volt, össze is koccantunk a sikánnál, de ettől függetlenül a csapat hihetetlen munkát végzett, emlékezetes, amit elértünk az első hat verseny során. Nagyon büszke vagyok, hogy ennek a tagja lehetek.”
Galéria: Hamilton nagy védekezése képekben
1/80
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 26: Daniil Kvyat of Scuderia Toro Rosso and Russia and Alex Albon of Scuderia Toro Rosso and Thailand join the F1 drivers along with Chase Carey of UNITED STATES F1 GRAND PRIX, AUSTIN 19TH-21ST OCTOBER 2018 and Liberty Media, Jean Todt of France and the FIA in a tribute to Niki Lauda during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 26, 2019 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZEYZTTUD2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Noha a csata Verstappen és Hamilton között zajlott, valójában a holland büntetésének tényétől kezdve Vettel érezhette magát a dobogó második fokán. „Nehezen kezelhető verseny volt, de Monacóban mindig történhet valami, és ma így is alakult. Max kiállása hihetetlenül jól sikerülhetett, láttam is, ahogy ő és Bottas összeérnek a bokszutcában. Ez jó esélyt adott nekünk, hogy kihasználjuk Valtteri defektjét. Onnantól próbáltunk nyomást helyezni Maxra a büntetése után, és lőtávolban maradni.
A vége felé kissé küszködtem a gumikkal, de szerintem Max és Lewis volt a legnehezebb helyzetben. Trükkös verseny volt, de remek eredményt értünk el, nagyon sok munka vár ránk,
mert nem vagyunk elég gyorsak ezekkel a srácokkal szemben.”
Bottas már szombaton, a pole pozíció elvesztése után is csalódott volt, a harmadik hely pedig ha lehet, még ennél is nagyobb érvágás volt a világbajnoki címre hajtó finnek. „Elkeserítően alakult a hétvégém, szerintem megvolt a tempóm, és jól is éreztem magam az autóban. Tegnap apró különbségek döntöttek, és ezek ma megnehezítették a napot. Max elém került a bokszutcában, nem hagyott helyet nekem, ezért defektet kaptam, aztán beragadtam. Olyan volt, mint egy vasárnap délutáni kocsikázás.”
Galéria: Hamilton nagy védekezése képekben
1/80
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 26: Daniil Kvyat of Scuderia Toro Rosso and Russia and Alex Albon of Scuderia Toro Rosso and Thailand join the F1 drivers along with Chase Carey of UNITED STATES F1 GRAND PRIX, AUSTIN 19TH-21ST OCTOBER 2018 and Liberty Media, Jean Todt of France and the FIA in a tribute to Niki Lauda during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 26, 2019 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZEYZTTUD2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
A mezőny hátsóbb régióiban jóval eseménydúsabb verseny zajlott, még a futam elején, Leclerc balul sikerült előzési kísérlete után
Antonio Giovinazzi forgatta meg Robert Kubicát a Rascasse-ban, ezzel a Forma-2-es futamon látotthoz hasonló, annál jóval rövidebb ideig tartó dugót okozva
(Hülkenberg, Russell és Leclerc is kénytelen volt megállni a pályán). Giovinazzi 10 másodperces büntetést kapott az esetért. A folytatásban Räikkönen újra összekoccant Stroll-lal a hajtűben, a 40. kör után pedig Sergio Pérez és Kevin Magnussen alagút utáni csörtéje borzolta a kedélyeket, a mexikói hiába előzött a sikánnál, a dán levágta a kanyart, amiért később nem büntették meg.
Giovinazzi és az ő saját készítésű forgalmi dugója
A leggyorsabb körért járó pontot az ötödik helyen végző Pierre Gasly zsebelte be, aki a biztonsági autós fázis alatt nem jött ki kerékcserére, helyette később váltott közepes gumira, majd a hajrára pozícióveszteség nélkül feltehetett egy lágy szettet, amivel nem volt ellenfele az extra pontért vívott csatában.
A verseny egyik legnagyobb nyertese ezúttal a Toro Rosso lett, kettős pontszerzést könyvelhetett el a bikások fiókcsapata, a lágy gumikat 32, illetve 40 körig pátyolgató Danyiil Kvjat és Alex Albon a hetedik és a nyolcadik helyen zárt.
A kilencedik helyre a hétvégi tempója alapján ennél jóval többre hivatott Haasszal Romain Grosjean fért be, míg az utolsó pontszerző hely a nagyot rajtoló, a Safety Carral annál nagyobbat veszítő Daniel Ricciardóé lett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Aktuális futam
2024.07.19. - 13:30Hungarian Grand Prix - 1st Practice
2024.07.19. - 17:00Hungarian Grand Prix - 2nd Practice
2024.07.20. - 12:30Hungarian Grand Prix - Last Practice
2024.07.20. - 16:00Hungarian Grand Prix - Qualification
2024.07.21. - 15:00Hungarian Grand Prix - Race
Versenynaptár (2024)
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix
15:55
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
Jön a szezon egyik legkeményebb versenye
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Monacói Nagydíj élő közvetítésében! Ez a szezon egyik, hanem a legnehezebb versenyen, előzni szinte lehetetlen, ma viszont több pilótának is javítania kellene majd a rajtpozícióján.
Megbüntették Gaslyt és Giovinazzit a Monacói Nagydíjrahttp://www.gphirek.hu/f1/20190525-f1-megbuntettek-antonio-giovinazzit-a-monacoi-nagydijra.htmlHamilton nehezen győzte le Bottast, a Ferrari elgáncsolta Leclerc-thttp://www.gphirek.hu/f1/percrolpercre/20190525-f1-a-monacoi-nagydij-idomeroje-eloben.html
15:57
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
Hogyan készülnek a csapatok Monacóra?
Erről és más érdekes témákról is szó esik az Egyforma vlog e heti adásában.
16:06
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
Egy kerékcserére számítanak az F1-nél
Monacói Nagydíj stratégiai ízelítő Forrás: FOM
Jelmagyarázat:
Várható gumistratégiák (zölddel a bokszkiállások várható intervallumai) Gumikeverékek várható teljesítménye Rendelkezésre álló gumiszettek (a halvány a használtat jelöli)
Időjárás-előrejelzés Bokszkiálláshoz szükséges idő zöld zászló és VSC/SC-fázis esetén VSC/SC-fázis valószínűsége 2007 óta
16:13
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
Ideális esetben egy kerékcsere a leggyorsabb
Here are the potential ?? strategies for the #MonacoGP street fight. ????
A Ferrari pilótája már az első szabadedzés óta Niki Lauda színeivel díszített sisakban versenyez Monacóban, vasárnapra Lewis Hamilton is újított, ő azt a mintát választotta, amit a korábbi háromszoros világbajnok a McLarennél használt.
A Mercedes emellett három helyen is jelképeket helyezett el Lauda tiszteletére: a kis piros csillag "örökké" az autón marad, a Danke Niki felirat és a pirosra festett glória elvileg csak Monacóban.
16:48
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
Piros sapkában tisztelgett a mezőny Lauda előtt
Nemsokára egyperces néma tiszteletadás is lesz.
Everyone donned special "Niki" caps for the drivers' parade earlier today ??
Join the F1 community in honouring Niki during the in-lap in Monaco - grab a red cap, hold a banner, stand and applaud, or pay your own tribute.#ForNiki#F1pic.twitter.com/eCeSl2Jpwx
Még Toto Wolff is elismeri, hogy a Mercedes az esélyes
A Mercedes csapatfőnöke híresen aggodalmaskodó a nyilvános megszólalásai során, most a Sky Sportsnak ő is elismerte, hogy ha az autói túljutnak az első néhány száz méteren, akkor a Mercedes a verseny esélyese.
16:54
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
Új mérföldkő a Honda visszatérése óta
A 2006-os Kínai Nagydíj óta ez az első alkalom, hogy Honda-motorral hajtott autó az első 3 rajtkocka egyikéről indul.
Felpezsdítheti a futam alakulását, ha eső érkezik Monacóba a verseny idején, erre a hivatalos előrejelzés szerint 90% az esély.
17:00
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
Verstappent nem zavarja a fennforgás
Monacóban lépni sem lehet a rajtrácson, ez Nico Rosberg szerint nehezen kezelhető a versenyzők számára, a Sky Sportsnak elmondta, ő zenével és meditációval próbálta kizárni a külvilágot. Max Verstappen szerint ez a játék része az F1-es Monacói Nagydíjon.
A Ferrari pilótája a csapat által elbaltázott tegnapi időmérő eredményeként csak a 15. helyről indulhat, neki mindenképpen előre kellene jönnie, de ez szinte lehetetlen. Tavaly Kevin Magnussen nagyot rajtolt itt, most az 5. helyről támadhatja Sebastian Vettelt.
17:09
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
Akár 15 perc múlva eshet
Az előrejelzés egyelőre enyhe szemerkélést jelez, Hamiltonnak már azt mondta a mérnöke, hogy intermediate gumikra is szükség lehet.
17:10
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
Elindult a felvezető kör
Úgy tűnik, mindenki el tudta hagyni a rajtrácsot, a szerelők sietve igyekeznek levonulni a pályáról.
17:12
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
15 kilométerre van az eső
A Sky Sports riportere, Karun Chandhok szerint a tenger felől érkezik a város felé az eső.
17:13
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
Rajt: Hamilton vezet, Leclerc javított
Verstappen majdnem elkapta Bottat, de a finn pilóta nem hagyta magát. Leclerc egy helyet javított, és a 14. helyen halad. Verstappen, Vettel, Ricciardo, Magnussen, Gasly, Sainz, Kvjat, Albon a pontszerzők sorrendje.
A brit pilóta 1:17.129-cel az élen áll, 1 másodperc az előnye, már lehet használni a DRS-t is. Leclerc levágta a rajtnál az 1-es kanyart, de a sportfelügyelők nem is vizsgálják az esetet.
17:17
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
3. kör: Újabb leggyorsabb kör Hamiltontól
A Mercedes pilótája 1:16.720-szal diktálja a tempót, közben Leclerc próbál tapadni Grosjeanra, de vele nem lesz olyan könnyű dolga, mint Norris ellen.
17:19
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
4. kör: Bottas igyekszik Hamilton után
A különbség 1,4 másodperc, de Bottasé a leggyorsabb kör 1:16.339-cel.
A visszajátszás szerint Leclerc a rajtnál megelőzte Grosjeant a pálya levágásával, de korrekt módon visszaengedte maga elé a francia pilótát, akit azóta is próbál megelőzni.
17:22
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
7. kör: Leclerc már egy kerékcserényire Hamiltontól
A monacói pilóta beragadt Grosjean mögé, egy komolyabb előzési lehetősége volt eddig az alagút végén, de nem kockáztatott. A hátránya már 27,8 másodperc Hamilton mögött. Vettel is össeszedett már 4,7 másodperc lemaradást, pedig most az övé a leggyorsabb kör 1:26.278-cal.
17:23
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
7. kör: Monacóban nem lehet előzni? Leclerc-nek lehet
Pontos és kemény beszúrással a Rascasse-ban a Ferrari pilótája megelőzte Grosjeant és feljött a 12. helyre.
8. kör: Leclerc összeakadt Hülkenberggel, majd defektet kapott
Leclerc ugyanazt próbálta eljátszani Hülkenberggel, amit Grosjean ellen is, de megpördült, visszajött Norris elé a 13. helyre, de fél körrel később defektet kapott, és óriási hátránnyal kell visszajönnie a bokszba kemény gumikért.
A sportbírók takarítanak, közben a komplett élmezőny kijött kereket cserélni. Verstappen visszajött Bottas elé, a Mercedes pilótáját rászorította a falra, ebből büntetés is lehet.
Ez valószínűleg óvintézkedés a falhoz szorítás miatt, Bottas a 4. helyre jött vissza kemény keverékekkel. Hamilton közepessel vezet a keménnyel haladó Verstappen és Vettel előtt.
17:32
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
13. kör: Leclerc nyomhatja, de sérült az autója
A Ferrari pilótájának autója megsérült a koccanástól Hülkenberggel és a defekt után csapkodó gumicafatoktól, de a mérnöke szerint nyomhatja a pedált, ha véget ér a Safety Car-fázis.
17:34
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
15. kör: Újraindult a verseny
Monacóban sima ügy az újraindítás, természetesen meg sem próbált senki sem előzni. Hamilton 1,1 másodperccel vezet Verstappen előtt.
17:35
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
15. kör: Leclerc-t az ág is húzza
Giovinazzi kiforgatta Kubicát a Rascasse-nál, de Leclerc nem tudta kikerülni őket, kénytelen volt rostokolni, amíg Kubica arrébb nem állt az útból.
A Ferrarinál mindent megpróbálnak, ami az eszükbe jut, most talán az esőben reménykedve lágy gumikat adtak a hazai pályán versenyző pilótának, hátha fel tud zárkózni.
17:38
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
18. kör: Leclerc feladja a versenyt
A rádión azt mondta, nagyon nehezen vezethető az autója. Hazai pálya ide vagy oda, Monacóban az utolsó helyen nincs sok értelme menni egy sérült Ferrarival.
17:40
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
19. kör: Kubica és Giovinazzi esetét is vizsgálják
Az FIA nemrég vizsgálatot indított Max Verstappen bokszutcai kiengedése miatt, és most bejelentették, hogy Antonio Giovinazzi és Robert Kubica Rascasse-beli koccanását is vizsgálják.
17:41
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
20. kör: Ricciardo a Safety Car nagy vesztese
A Renault pilótája remekül rajtolt, feljött az 5. helyre, viszont az újraindítás után csak a 13. helyen halad közepes gumikkal.
17:42
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
21. kör: Hamilton menedzseli a tempót az élen
A brit pilóta valószínűleg simán le tudná rázni Verstappent, de 8-9 tizedmásodperces előnnyel megy az élen, és a rádión aggodalmaskodik, hogy bajban van-e azért, mert mögötte mindenki kemény gumikkal halad.
17:44
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
23. kör: Verstappen büntetést kapott
A holland pilóta 5 másodperces időbüntetést kapott a bokszutcai ütközés miatt, ezt akkkor kell letöltenie, ha újra kiáll a bokszba, ha pedig nem, akkor hozzáírják az eredményhez. A gond az, hogy jelenleg a 2. helyen megy, és mozgó akadályt képez Vettel előtt.
17:45
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
24. kör: Mihez kezd most Verstappen?
Hamiltonnak spórolnia kell az autóján lévő közepes gumikkal, Verstappennek viszont meg kellene őt előznie ahhoz, hogy előnyt autózhasson ki a mögötte haladó Vettel és Bottas előtt.
17:47
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
25. kör: 5 percen belül eső jöhet
Ezt mondták Hamiltonnak, a Sky Sports viszont úgy tudja, hogy kezd eloszlani az esőfelhő, és csökken a zápor esélye.
17:49
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
26. kör: Hamilton és Kubica egyforma tempót fut
Nem a Williams táltosodott meg az utolsó helyen, Hamilton fogja vissza iszonyúan a tempóját. Verstappen fél másodpercre megy mögötte, a mérnöke ráhagyta, hogy támadja-e a Mercedest.
Giovinazzi közben 10 másodperces büntetést kapott Kubica kiforgatásáért.
17:51
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
28. kör: Gasly most áll ki először
A Red Bull nem csinált dupla kerékcserét a Safety Car előtt, a francia versenyző a 9. helyre jött vissza közepes keverékű gumikkal.
17:53
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
29. kör: Hamilton gyorsult 1 másodpercet
Verstappen viszont még mindig szorosan mögötte megy, de előzési pozícióba nem tud kerülni. A Mercedesben van tartalék a tempó tekintetében, de Hamilton nem akarja felszabadítani, mert még 48 kört kellene mennie ezzel a gumiszettel.
17:58
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
32. kör: Hamilton továbbra is aggódik a gumik miatt
Sainz futotta a leggyorsabb kört 1:15.891-gyel, ő is most volt kint kereket cserélni. Ez is kellett ahhoz, hogy Kvjat előtt maradjon az orosz versenyző bokszkiállása után. Mindketten maradtak Ricciardo előtt, aki beragadt a 13. helyen a Safety Car alatt elvégzett kerékcseréjével.
35. kör: A középmezőny tartja a tempót Hamiltonnal
Az 5. helyezett Alex Albon 8 másodpercre van Hamiltontól, de körönként 2-6 tizedet hoz a Mercedesen. Verstappen az 5 másodperces büntetésével akár még bajban is lehet.
18:07
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
40. kör: Gasly lehet a lesipuskás
A francia pilóta jóval később cserélt kerekeket az élmezőnynél (viszont közepeseken megy), de a hátránya már csak 18,7 másodperc Hamilton mögött. Ha az élmezőnynek kell még kereket cserélnie, akkor Gasly nyeregben lehet.
18:08
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
41. kör: Albon eltűnt Gasly elől a kerékcserével
Csapattársa mögé jött vissza 9. helyre, közben az élmezőny utolérte az utolsó helyezett Kubicát, aki nem győzött elmenekülni a gyorsabb pilóták útjából.
18:11
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
42. kör: Mérnöke szerint Hamilton gumija ki fogja bírni
A brit pilóta tovább panaszkodik, hogy "rossz gumikat" kapott, mérnöke viszont azt mondta, hogy eléggé magabiztosak a döntésük helyességében, mert más autókon is jól bírja a közepes abroncs.
Stroll 39 kört ment közepessel, Albon 40-et lággyal.
18:13
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
43. kör: Alboné a leggyorsabb kör
A thai pilóta új gumikkal 1:16.607-et futott, ezzel most ideiglenesen az övé a bónuszpont. A Sky Sports szerint Vettelnek szólt a mérnöke, hogy túlmelegszik a Ferrari, ha közel megy Verstappenhez.
18:16
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
45. kör: Pérez keményen támadja Magnussent
Az alagút végén a sikánnál Pérez lényegében megelőzte a a 13. helyezett Magnussent, de a dán pilóta levágta a sikánt, és ellenfele előtt maradt. Jelezte is a rádión.
Sűrű forgalom alakult ki a 11. helyezett Ricciardo mögött, Hamilton is hamarosan utoléri őket.
A finn pilóta néhány kanyar alatt nagy hátrányba került Hamilton mögött a forgalom miatt, de rákapcsolt, és már ismét 5 másodpercen belül van, így Verstappent mögé kellene rangsorolni.
18:21
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
51. kör: Hamiltonnak nem kell aggódnia a közepesek miatt
Grosjean a rajttól 51 kört tett meg lágy keverékű abroncsokkal a középmezőnyben, úgyhogy bár tényleg elég kopottnak tűnnek a közepesek a Mercedesen, valószínűleg ki fogják bírni a hátralévő köröket.
53. kör: Verstappen továbbra sem tudja támadni Hamiltont
A holland pilóta 1 másodpercen belül halad a Mercedes mögött, de még egy gyenge próbálkozása sem volt az előzésre. Vettel sem tud közelebb kerülni, valószínűleg a hőmérsékletek miatt.
18:28
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
56. kör: Egyre nagyobb pedagógiai érzék kell Hamiltonhoz
A brit pilóta egyre morcosabb az abroncsai állapota miatt, de mérnöke mondta neki, hogy ha ezt a tempót hozza, akkor nem lesz gond. Verstappen nagyon közel van hozzá.
60. kör: Hamilton folytatja a morgást, de tartja magát
A Mercedes pilótája lassú, de nem kirívóan lassú tempót diktál az élen, Gasly közben az 5. helyen 15 másodperc hátrányban van, közepes keverékű gumikkal ő sem tud számottevően közeledni hozzá.
Pérez továbbra is próbálja megelőzni Magnussent, de egy újabb próbálkozás után sem tud felülkerekedni ellenfelén.
18:37
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
63. kör: Hamiltont a vezető stratéga motiválja
James Vowles szólt a rádión, azt mondta Hamiltonnak, hogy bíznak benne, és meg tudja csinálni a rá bízott feladatot. 15 kört kell még kibírnia az élen a kopott abroncsokkal.
Gasly közben kiment a bokszba, lágy gumikat kapott, ezzel valószínűleg a leggyorsabb körre hajt majd.
18:40
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
65. kör: Bottasé a leggyorsabb kör
A finn pilóta 1:15.163-at ért el, most 4,6 másodperc a hátránya Hamilton mögött, így az elméleti 3. helyen halad, de a sorban egyelőre a 4. helyezett, mert Verstappen továbbra is támadja a csapattársát.
18:42
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
66. kör: Gasly átvette a leggyorsabb kört
Lágy gumikkal 1:14.567-et ért el, ezzel egyelőre teljesíti a küldetést, ami miatt kihívták egy extra kerékcserére. Tartja az 5. helyet.
18:45
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
69. kör: Verstappen még csak támadni sem tud
A pályán két elméleti előzési pont van, az alagút végi sikán és a Rascasse előtt, de a Red Bull egyik helyen sem tud még igazán szélárnyékba sem kerülni. Pedig, körülbelül most kellene előznie, hogy az 5 másodperces előny kiautózására legyen esélye.
A rádión megengedték Verstappennek, hogy feltekerje a motorját.
18:47
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
71. kör: Verstappen a hajtűnél kerül igazán közel
Hamilton viszont figyel, hogy még véletlenül se hagyja szabadon a belső ívet, így az előzésre ott nincs esély. Verstappen ráadásul az uszodában le is vágta a sikánt, de csak párszáz méter erejéig kerül nagyobb hátrányba.
18:49
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
72. kör: Újabb leggyorsabb kör Gaslytól
A francia pilóta 1:14.279-cel tovább javította a leggyorsabb kört, de a körrekordot még nem tudta átvenni. Verstappen továbbra sem bír Hamiltonnal.
18:51
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
74. kör: Grosjean időbüntetést kap
A Haas pilótája 5 másodperces időbüntetést kapott a bokszutcai záróvonal átlépése miatt, de 13 másodperc az előnye Ricciardo előtt, így megtarthatja majd a 9. helyét.
18:53
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
76. kör: Verstappen koccant Hamiltonnal a sikánnál
Óriási szerencséje van Hamiltonnak, hogy nem kapott defektet, és Verstappennek is, hogy nem tört le az első szárnya. Változatlan sorrendben mennek tovább.
18:57
május 26, 2019
Vágólapra másolva!
78. kör: Hamilton nyert, vizsgálják a koccanását Verstappennel
A brit pilóta győzelméhez aligha férhet kétség, tovább növelte az előnyét a világbajnoki pontversenyben, miután csapattársa, Valtteri Bottas csak a 3. helyezett lett. A 2. helyen Max Verstappen ért célba, de 5 másodperces időbüntetése miatt csak a 4. lett, így a dobogó második fokát Sebastian Vettel örökölte meg.
Az 5. helyezett Pierre Gasly lett Carlos Sainz, Danyiil Kvjat, Alex Albon, Romain Grosjean és Daniel Ricciardo mögött.
Ezzel most köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!