Az első percekben változatos gumitaktikát követtek, a közepes és a kemény keverék volt a sláger, az ötszörös világbajnok diktálta a tempót Vettel, Verstappen, Leclerc és Bottas előtt. Az élmezőnyből a Ferrarik tették fel elsőként a lágy Pirelliket, megpróbálva még a szemerkélő esőben futni egy időmérős kört, ami össze is jött nekik, Leclerc 1:20.978-cal átvette a vezetést, Vettel két tizeddel lassabb volt nála, miután forgalomba került és egyet hibázott is a körén.
A Mercedesek nem kapkodtak a lágy gumis körrel, pár perc után pedig már nem is tudtak volna kimenni, az eső intenzitása ugyanis fokozódott, mindenki a garázsban várta, hogy újra alkalmas legyen a pálya az érdemi munkára. Jó negyed órás malmozás következett, az FIA ezt kihasználva egy időre félbeszakította a tréninget, hogy a pályabírók letakaríthassák a felhordott kavicsokat az aszfaltról. Háromnegyed órával a tréning vége előtt aztán ismét beindult az élet,
elsőre úgy tűnt, hogy bár lehet slick gumin körözni, javítani senki nem fog tudni, ám elkezdtek javulni a körülmények, úgyhogy a Mercedesek is teljesíthettek időmérős kört,
nem is rosszat, Hamilton lila utolsó szektorral feljött a második helyre 68 ezredre Leclerc-től, miközben Bottas Vettel mögé sorolt be. A két Red Bull, különösen Verstappen is jó tempót ment, a holland csak 3 ezreddel maradt el Bottas körétől, Albont 3 tized választotta el tőle.