A harmadik szabadedzéssel lezajlott az időmérő főpróbája. A csapatokat hasonló időjárási körülmények fogadták, mint a pénteki napon, és ami még fontosabb, a hétvége további részében is magas hőmérséklet várható.
Az első mért kört Lando Norris teljesítette, a brit pilóta 1:19.620-at autózott a közepes keverékű gumikon. Negyed óra elteltével még mindig ő volt az egyedüli, aki mért idővel rendelkezett, mivel a többiek legfeljebb egy installációs körre mentek ki a pályára.
Ezután egyre inkább benépesült a pálya, a két Ferrari például szűk húsz perc után gördült ki a közepes abroncsokon.
Charles Leclerc 1:18.950-es idejével rögtön az élre is ugrott, Sebastian Vettel azonban több mint 1 másodperccel elmaradt tőle.
A monacói pilóta egészen a Mercedesek érkezéséig őrizte meg vezető pozícióját. Ekkor azonban előbb Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton is túlszárnyalta idejét. A finn pilóta közel 1 másodperccel előzte meg a Ferrarit, miközben a hatszoros világbajnok 3 és fél tizeddel gyengébb volt csapattársánál. Mindkét Mercedes-pilóta a lágy keverékeken autózott, és mindketten hibáztak gyorskörük során.
A két Red Bull nem sokkal féltáv előtt látogatta meg a pályát. Max Verstappen a 3. helyre jött be a lágy gumikkal, de lemaradása még mindig fél másodperc volt Bottashoz képest. Alexander Albon a 6. pozícióban kötött ki, de csapattársához képesti 7 tizedes hátránya részben a közepes gumiknak volt betudható.
Hamilton később javított, de előzni nem tudott, hátránya 1 tized maradt Bottasszal szemben. Verstappennek szintén sikerült gyorsabb kört autóznia, és csupán 189 ezreddel maradt el a finn pilótától, ami már sokkal biztatóbb képet festett a Red Bull számára. Az első három mögé Norris zárkózott fel, de az ő hátránya már közel 9 tized volt. Carlos Sainz viszont még nála is sokkal jobban teljesített, és bejött a Mercedesek közé.
Ezután viszont ismét jött a két Mercedes, és előbb Bottas, majd Hamilton robbantott. A brit pilóta 1:17.222-es idejétől csapattársa 151 ezreddel maradt el, a szintén javító Verstappennek pedig már ismét fél másodpercnél több volt a hátránya. Sergio Pérez feljött Sainz mögé az 5. helyre, míg Leclerc a 6. pozíciót foglalta el. A monacói versenyző fél másodperccel és hat hellyel állt csapattársa előtt.
Az élmezőnyben innentől kezdve nem változott a sorrend, így Hamilton maradt az élen, Bottas és Verstappen előtt.
Az edzés végén Esteban Ocon falnak ütközött, ami miatt piros zászlóval megszakították a gyakorlást. A francia pilóta Kevin Magnussen előtte lassító Haas-Ferrariját már csak késői fékezéssel tudta elkerülni, ennek következtében azonban elveszítette az uralmat az autója felett, és a falnak ment. A felügyelők vizsgálják az esetet, miközben a Renault szerlői lázas munkába kezdtek, hogy az időmérőre helyre tudják-e hozni a károkat.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj 3. szabadedzésének élő közvetítésében! A csapatok 10 perc múlva megkezdik az időmérő edzés főpróbáját Barcelonában. Akárcsak tegnap, ma is a Mercedes diktálhatja a tempót, a címvédő fölénye azonban ha ma még nagy is lesz, van rá esély, hogy vasárnap Max Verstappen ismét megszorongassa őket. Erről szóló elemzésünket alább olvashatják.
A spanyol pilóta már Silverstone óta rejtélyes túlmelegedéssel küzd, ami miatt a McLaren kénytelen volt némi aerodinamikai teljesítményt is beáldozni, hogy növeljen a hűtésen. A pénteki edzésnap után azonban úgy döntöttek, hogy motorcserével próbálják meg megoldnai a problémát, így Sainz új V6-ost kapott, eddigi motorját pedig ezentúl csak pénteken vetik be. Mivel az új erőforrása az idei második, a szabályok pedig ennyit engedélyeznek, Sainz nem kap büntetést a vasármapi versenyre.
A csapat megszegte a kötelezően előírt takarodót, azaz olyan személyzete is a pályán tartózkodott éjjel egy óra és reggel kilenc között, amely részt vesz az autó üzemeltetésében. Mindezt az idén először tették meg, úgyhogy nem jár érte büntetés.
Most sincs rossz idő Barcelonában, de az időmérő edzésre a tegnapi délutánhoz hasonló, 50 fok feletti pályahőmérsékletet várnak a csapatok. Jelenleg a levegő hőmérséklete valamivel több, mint 29, az aszfalté 42,4 fokos.
A korábbi hírek arról szóltak, hogy a Haas csak valamilyen problémát kijavítandó szegte meg az éjszakai takarodót, mostanra azonban kiderült, hogy végül motort cseréltek Grosjean autójában. A francia pilóta Sainzhoz hasonlóan megússza büntetés nélkül ezt a hétvégét.
Az imént emlegetett Grosjean az első a pályán, ami érthető, hiszen a csapat gyorsan le szeretné ellenőrizni, hogy megfelelően sikerült-e összerakni a Haast. A franciát Magnussen és Sainz követte, utóbbi esetében a McLarennek van szüksége gyors ellenőrzésre.
Formula E-s elfoglaltságai miatt Silverstone-ban nem lehetett jelen, így a Racing Pointba történő beugrásnál is azonnal kikerült a neve a kalapból, de mivel a Formula E-szezonnak vége, Stoffel Vandoorne mostantól a Mercedes és a Racing Point rendelkezésére áll, amennyiben szükség van rá.
A két Haas és Sainz egy ellenőrző kör után visszatért a garázsba, jelenleg pedig senki nincs a pályán, a legtöbb pilóta még csak most öltözik be. Mivel a téli teszteket rendszerint ezen a pályán rendezik, a csapatok úgy ismerik a barcelonai aszfaltcsíkot, mint a tenyerüket, emellett rengeteg adatuk is van innen, így a szokottnál jobban ráérnek kivárni, hogy egyre közelebb kerüljenek a körülmények a majd az időmérőn tapasztalhatókhoz.
A turbót, az MGU-K-t és az MGU-H-t is is cserélték az autójában. Könnyen lehet, hogy Grosjean esetében is ez a helyzet.
A közepes gumikon kezdett a McLaren britje, aki 1:19.6 alatt ért körbe. Ez 1,1 másodperccel marad el a tegnapi legjobb körétől, amit a második szabadedzésen ért el. Jelenleg ő az egyedüli pilóta a pályán.
Az FIA megerősítette, hogy a francia nem kapott új MGU-K-t, de turbót és MGU-H-t igen, valamint a McLarennel ellentétben vezérlő-elektronikát is cseréltek a Haasban.
Räikkönen és Giovinazzi csatlakozott Norrishoz, aki már 6 körnél tart, de továbbra is 1:19.6 a legjobb ideje. Az olasz lágyakon ennél 6 tizeddel lassabban kezdett, Räikkönen azonban 1:19.521-gyel átvette a vezetést. A finn szintén a lágy abroncsokat nyúzza.
A két Ferrari is megkezdte az edzést, velük együtt kilencen vannak jelenleg kint. A Red Bullok és a Merecdesek továbbra is várakozó állásponton.
Első gyorskörével letaszította Räikkönent az első helyről, de csak 75 ezreddel ment jobb kört a finnél. Jóllehet, vele ellentétben a közepes gumikon köröz.
Időközben már egy Ferrari az élen, mégpedig az, amelyiket Leclerc vezeti. A monacói pilóta közepeseken 1:18.950-nél állította meg a stoppert, amivel kerek 1 másodperccel volt gyorsabb Vettelnél, aki 1:19.967-tel jelenleg csak a hetedik.
Az utolsó sikánból farolva kigyorsító Bottas 1:17.971-gyel letaszította Leclerc-t az élről, a hiba ellenére pedig Hamilton sem tudta őt megelőzni, 353 ezreddel besorolt mögé. Mindkét fekete autó a lágy Pirelliken van.
A visszajátszából kiderült, hogy Hamilton is elrontotta az utolsó sikánt.
Úgy tűnik, hogy a lágy Pirellik csak egyetlen gyorskörre jók. Ez jel azoknak, akik az időmérőn belehibáznak az első gyorskörükbe, hogy vagy ne tegyenek ilyet, vagy ha mégis megtették, inkább álljanak ki a bokszba új abroncsokért.
Az történik, ami tegnap: a Red Bull a közelébe sem tud érni a Mercedesnek, de így is jó a harmadik helyre. Verstappen lágy gumin 5 tizeddel volt lassabb Bottas 1:17.9-es idejénél, de a negyedik helyen álló Leclerc-t így is 4 tizeddel veri. Ne felejtsük el, hogy a monacói közepes keveréken volt kint.
Lila első és egyéni legjobb utolsó szektorral 1 tizedre faragta a hátrányát a hatszoros világbajnok, de megelőzni nem tudta a csapattársat.
Albon időközben lágy gumin a hatodik helyre jött be, 7 tizedre Verstappentől...
A francia tegnap mindkét szabadedzésen befért az első hatba a gyengécske Haasszal, és egyelőre ma sem megy rosszul, 1,5 másodperces hátrányban jelenleg a 10. helyen áll, miközben csapattársa csak a 17. pozíciót foglalja el. Grosjean mindehhez ráadásul a közepes gumikat használta.
Legutóbbi körével 2 tizeden belülre került Bottashoz képest, az első három helyezettet jelenleg tehát csupán 189 ezred választja el. A Red Bullnak nem meglepő módon az utolsó szektor az erőssége, Verstappen abszolút legjobbat autózott ott.
Előbb Norris jött fel a negyedik helyre úgy, hogy hatalmasat hibázott a harmadik szektorban, majd ezt Sainz fejelte meg egy második pozícióval, miközben az ő köre sem volt tökéletes. A brit 8 tizeddel, a spanyol pedig mindössze 75 ezreddel maradt el Bottastól. Természetesen mindketten friss lágy gumikon futották a körüket.
A két Ferrari is megjött lágy gumis időmérős körén, de míg a négyszeres világbajnok 7 tizeddel maradt el Bottas körétől, addig Leclerc mindössze 2 tizeddel volt lassabb a finnél. A monacói az ötödik, a német a hatodik jelenleg.
A Mercedes finnje is felpakolta a friss lágy gumikat, amelyeken 1:17.373-ra szorította le a lécet. Már Hamilton is kint van új lágy abroncsokon.
A kanadai azt mondta a rádióban, hogy miközben Verstappen mindig arra panaszkodik, hogy feltartják, ő sem jobb a többieknél. Mindezt természetesen azután közölte, hogy a holland feltartotta őt.
Csak a középső szektorban volt az övé az abszolút legjobb idő, de ez is elég volt ahhoz, hogy 1:17.222-vel az élre áljon, miközben 151 ezreddel volt gyorsabb a csapattársánál. A Red Bullok következnek az időmérős körrel.
Saját lágy gumis időmérős köre után ismét a holland a harmadik, lemaradása azonban 5 tized Hamilton mögött. Eközben Albon csak Leclerc Ferrarija mögé sorolt be, mostanra pedig már csak a 9. pozícióban van. Hátránya 6 tized Verstappenhez képest.
Pérez Sainz mögé jött fel az ötödik helyre, közel 9 tizedre Hamiltontól, Stroll pedig a nyolcadik helyen tanyázik a kiemelkedően teljesítő Gasly mögött. A két Renault ezzel szemben nem remekel, Ricciardo a tizedik, Ocon pedig a tizenegyedik.
Esteban Ocon összetörte a Renault-t a gyors hármas kanyarban.
A lelassító Kevin Magnussennel való ütközést akarta elkerülni Ocon és taposott a fékbe, ami miatt keresztbe állt az autója és orral a belső falba csapódott.
Elsőre úgy tűnik, hogy Ocon volt egy kicsit figyelmetlen. Magnussen valóban hirtelen döntött úgy, hogy lelassít, de a Renault pilótájának így is volt ideje észlelni a Haast, de egy kicsit a jelek szerint bealudt. A felügyelők talán már az időmérő edzés előtt döntenek arról, hogy büntetnek-e valakit.
Feltűnő volt, hogy többen is a poroszkáló autók között kellett teljesítsék a mért körüket, és mint kiderült, ez végül gondot okozott. Mivel csak az autó eleje sérült, a Renault-nak minden esélye megvan,, hogy az időmérőre rendbehozza Ocon autóját.
Lewis Hamilton zárta tehát az élen a harmadik szabadedzést Valtteri Bottas előtt. Őket mondhatni szokás szerint Max Verstappen követte. A további sorrend a következőképp alakult: Sainz, Pérez, Leclerc, Gasly, Stroll, Albon, Ricciardo, Ocon, Vettel, Grosjean, Räikkönen, Norris, Kvjat, Magnussen, Giovinazzi, Russell, Latifi.
Mostanra megköszönjük a figyelmüket, 14 óra 50 perckor jelentkezünk az időmérő edzés szöveges tudósításával. A viszontlátásra!