Számos autón látható volt a nagyobb leszorítóerőt elősegítő T-szárny. A Red Bull több beállítást is tesztelt, de Verstappen nem volt elégedett az autóval, és rádión többször is panaszkodott. A Red Bull ekkor még bizakodhatott, mivel a gyakorlás első szakaszában csak a kemény keverékekkel autózott.
Fél óra elteltével Kubica megpördülése borzolta a kedélyeket. Nem sokkal később Verstappen esőt jelentett, és bár ez erős túlzás volt, a kamerákon valóban vízcseppek jelentek meg, és a mezőny pár percre a bokszba vonult.
Ekkor a két Mercedest a két Racing Point követte, akik ugyan majdnem 2 másodpercre voltak riválisaiktól, de ők kemény abroncsokat használtak. A brackley-iek mellett ekkor még csak a Williams tette fel a lágy gumikat, aminek meg is lett az eredménye, hiszen Nicholas Latifi az 5. pozíciót foglalta el.
Miután a pilóták visszatértek a pályára, és többen is lágyakra váltottak. Verstappen azonban továbbra is szenvedett, és gyorsköre csupán a 8. helyre volt elég, közel másfél másodpercre lemaradva Hamiltontól. A Red Bull pilótáját még Daniel Ricciardo és a két Ferrari is megelőzte, akik ráadásul közepes abroncsokon futották legjobb idejüket.
A Mercedes ráadásul még jobban beleerősített: Bottas közepes keverékeken került az élre, amit csapattársa kemény gumikon vett vissza tőle.
Hamilton 3 ezred híján be is ment 1:16.000 alá. Bottas fedélzeti kameráján látható volt, hogy használta a DAS-t, így valószínű, hogy a brutális fölényhez a trükkös kormánymű is hozzájárult. Pérez a lágyakon is több mint fél másodperccel követte a hatszoros világbajnokot. A mexikói pilóta egyszer ki is csúszott a pályáról, de a gumikon kívül nem esett nagyobb kár az autóban.