Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.08.23. - 12:30Dutch Grand Prix - 1st Practice |
2024.08.23. - 16:00Dutch Grand Prix - 2nd Practice |
2024.08.24. - 11:30Dutch Grand Prix - Last Practice |
2024.08.24. - 15:00Dutch Grand Prix - Qualification |
2024.08.25. - 15:00Dutch Grand Prix - Race |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Az időmérő előtti gyakorláson a csapatok utoljára próbálkozhatnak különféle beállításokkal, mielőtt a hétvége érdemi része elkezdődik. Ugyan a harmadik edzés villanyfény helyett napsütésben zajlik, a lágy gumikon megtett gyors körök időeredményei alapján lehet következtetni a kvalifikáció esélyeire, így a Ferrarinak és a Mercedesnek is már most el kell kezdenie a felzárkózást.
Hiába várták az Aston Martintól az előrelépést, Fernando Alonso minden várakozást túlteljesített a hétvége nyitónapján. A spanyol egyedül tudott lépést tartani a két Red Bull-lal, míg a Ferrari és a Mercedes egyelőre a középmezőnnyel versenyzett.
Ugyanakkor a Ferrari pilótái és Fernando Alonso is a pozitívumokat emelték ki az első két szabadedzést követő nyilatkozatukban.
Pénteken Lance Stroll nem tudott normálisan kormányozni és csak segítséggel tudott kiszállni az autójából, de a fájdalmai ellenére továbbra is készen áll a versenyzésre. A tesztelést kihagyó kanadai két hatodik hellyel nyitotta a hétvégét.
A spanyol pilóta 2001. március 4-én vett részt az első F1-es futamán, akkor a Minardival a 12. helyen zárt Ausztráliában.
28 fokos a levegő, 41 fokos az aszfalt, de viszonylag erős, 10 km/h feletti északi szél fúj jelenleg Szahírban. Várhatóan mindegyik mutató jócskán csökkenni fog az időmérőre.
Az első másfél percben csak Lando Norris hajtott a pályára a lágyakon, a bokszkijáratnál csinált egy rajtpróbát is.
1:34,633 az első időeredmény, de Norris hibázott is a körében. Közben Hülkenberg is csatlakozott a brithez a pályára a közepeseken.
Hülkenberg első köre 1,5 másodperccel gyengébb, mint Norrisé. Magnussen is megérkezett, szintén közepeseken, ám hét perc után így is csak hárman vannak a pályán.
A két Mercedes és a két Ferrari szinte egyszerre csatlakozott a többiekhez lágy abroncsokon, miközben Magnussen a csapattársától is elmaradt.
Russell fél másodperccel jött be Norris elé, Hamilton viszont nála is 6 tizeddel jobb. A hétszeres világbajnoktól Leclerc 66 ezreddel maradt el.
A tegnap szenvedő Sainz két lila szektor után végül 15 ezreddel jött be Hamilton mögé. A spanyol kivételével mindenki visszatért a bokszba, Stroll és Csou viszont a pályán.
A belső kamerás felvétel alapján továbbra sem tud úgy kormányozni a kanadai, ahogy kellene. Az első körével 660 ezredes a lemaradása. A pályára érkezett Bottas, Ocon és De Vries is.
Már csak a két Williams és Gasly nem mozdult ki a bokszból. Közben Leclerc 7 ezredet javított, de így is maradt a harmadik.
A második szektorban látványosan rontott Alonso, ám így is 387 ezreddel vette át a vezetést. A Williams is a pályán.
A két Red Bull keményeken próbálkozik, de így is az 5. és a 8. helyre jött be Verstappen és Pérez.
A brit lemaradása 607 ezred Hamiltonhoz képest, a legutóbbi gyors körében pedig meg is csúszott, és csak a reflexei miatt nem lett nagyobb baj.
Ocon és Gasly jelenleg a 6. és a 8. az Alpine-nal, ami előrelépés péntekhez képest. Kettejük között Bottas áll.
A tapadás hiányára panaszkodik a holland, pedig csupán 5 körön van túl a kemény keverékű gumikon.
Sainz és Leclerc is hosszú percek után tért vissza a pályára, ismét lágyakon.
A Haasnál köröznek a legszorgosabban, de folyton közepeseken, és láthatóan a versenyre készülnek, hiszen mindenki mástól 1,2 másodperc Hülkenberg és Magnussen lemaradása.
A másik, aki nem lágyakon van, a Red Bull, ők keményeken próbálkoztak eddig, most viszont Verstappen és Pérez is a bokszban.
A leggyorsabb körük között 44 ezred a különbség, most pedig versenyszimulációra áltak át a lágyakon, és a két Ferrari tizedre azonos köröket autózik.
Csou 59 ezreddel Alonso mögé érkezett meg a második helyre az Alfa Romeóval, majd Stroll a csapattársát is megelőzte két tizeddel.
A garázsban az utóbbi percek a beállítások módosításával teltek, az Aston Martin szerelői azonban már végeztek a javításokkal, így hamarosan ismét a pályára hajthat a spanyol.
Előbb Russell vette át a vezetést Strolltól, majd Hamilton még a csapattársát is megelőzte 176 ezreddel.
Elsősorban a villámgyors második szektorával 2 tizeddel átvette a vezetést Hamiltontól. Néhány másodperccel később aztán jött Alonso, és 5 ezreddel(!) ő állt az élre.
Pérez a harmadik helyre jött fel, a Ferrari pilótapárosa pedig a 14-15. helyről kezdi meg az edzés hajráját.
Hamilton mögé 69 ezreddel érkezett meg a monacói, Sainz csak a 8. helyen van.
Ezt az edzést is Alonso zárta az élen 5 ezredes különbséggel Verstappen előtt, noha a spanyolnak végén már nem volt ideje javítani. A Red Bullok kijöttek új lágyakon, de már nem értek körbe, Hamilton pedig a bokszból sem ért ki az idő lejárta előtt.
Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval hamarosan jelentkezünk! Az időmérő 16 órakor kezdődik.