Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a Japán Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Az utolsó szabadedzés alapján Max Verstappen pole pozícióját legfeljebb a két McLaren veszélyeztetheti, de a Ferrarik is szeretnének beleszólni az első helyek sorsába. Tavaly az első három helyezett között 57 ezred döntött a szuzukai időmérőn, idén is izgalmas kvalifikáció várható.
A feltartás elkerülése végett ráadásul szigorú időkorlátot is bevezettek, így minden kört (a ki- és levezetőket is) 1:54,000-on belül kell teljesítenie a mezőnynek. Hasonlót láthattunk Monzában is, és itt is segíthet a panaszok elkerülésében.
Hajnalban bejelentette az AlphaTauri a jövő évi pilótapárosát, így már csak a Williamsnél maradt egy üres ülés 2024-re.
A jelenlegi mezőnyből csak Hamilton (4-szer) és Verstappen (1-szer) nyert időmérőt Szuzukában, de mellettük Alonso és Bottas is nyert már itt futamot.
Az eddigi 32 szuzukai versenyhétvégéből 25-ször lett végül dobogós a pole-ból induló pilóta, ebből 16-szor nyert is. További 12-szer a második helyről rajtoló versenyző nyert, így mindössze 4 olyan volt, amelyen az első soron kívülről lehetett futamot nyerni. A történelem alapján fontos tehát a jó időmérős helyezés.
A jelen időmérős formátum bevezetése óta Magnussen 64-szer, Stroll 63-szor esett ki a Q1-ben. A dán eddig jól teljesített a hétvégén, a kanadai kevésbé, így akaratlanul is utolérheti a riválisát. Előttük egyébként csak egy pilóta jár ebben a mutatóban: Ericsson 71-szer búcsúzott az első szakaszban.
28 fokos levegőben, 39 fokos pályán, és mindössze 47%-os páratartalomban kezdődik majd a várhatóan teljesen száraz időmérő. A jóslatok szerint a versenyen sem várható majd eső, noha holnap hajnalban lehet kis csapadék.
Lawson és Stroll vágott neki elsőként a pályának.
Lawson és Stroll már gyors körön, a többiek a bokszban.
Lawson 1:31,729-es idejétől Stroll bő fél másodperccel maradt el. Érkeznek a többiek is, egyelőre a Ferrarik és az Alfa Romeók kivételével.
Verstappen 122 ezreddel jött be 1:30-on belülre, ez az eddigi leggyorsabb kör. Mögötte Norris és Pérez áll, de még jönnek a többiek.
Sargeant csapta a falnak a Williamset, félbeszakad az időmérő.
Nem az első autótörése az amerikainak, és miután ő az egyetlen, akinek még nincs a jövő évre szerződése, semmiképp nem mellette szól ez a baleset.
8:22-kor folytatódik az időmérő.
Sainznak és Leclerc-nek sincs még mért ideje, így érthető módon ők azonnal a pályára hajtottak. Lawson követte őket.
Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Sainz, Pérez az élen a sorrend négy perccel a Q1 vége előtt.
Sargeanten kívül még négy pilótának nincs mért köre, így nekik különösen sürgős a dolog, de a teljes mezőny próbál taktikusan helyezkedni. Ezzel nincs gond, ha körbeérnek 1:54 alatt a kivezető körön.
Stroll búcsúzott, ahogy Sargeant is. Hülkenberg, Csou és Albon is kieső helyen még, de ők javíthatnak.
Bottas, Stroll, Hülkenberg, Csou és Sargeant búcsúzott.
Három fokkal hűvösebb van Szuzukában, mint szűk egy órája, ez befolyásolhatja a teljesítményeket is. Kezdődik a Q2!
Az AlphaTauri hirtelen talált valamit, mert remekül teljesített a Q1-ben. A képernyőre ki is írták, hogy a gyors kanyarokban csak a két McLaren és Verstappen gyorsabb náluk, ez lehet a sikerük titka. Kérdés, sikerül-e a Q3-ba is bejutnia Lawsonnak vagy Cunodának.
Verstappen, Albon, Leclerc és Sainz csak a pályán, ők már gyors körökön is vannak.
Használt lágyakon ment mindenki most, Verstappen ezeken fél másodperccel vezet Leclerc, és 1,2 másodperccel Sainz előtt.
A mexikói új lágyakon van, így is négy tized a lemaradása Verstappentől. A McLarenek is újakon érkeznek.
Verstappen, Piastri, Norris, Pérez, Cunoda, Leclerc, Sainz, Russell, Hamilton és Lawson az első tíz. Alonsónak, Oconnak, Gaslynak, Albonnak és Magnussennek mindenképp javítania kell a továbbjutáshoz.
Albon nem vár szélárnyékra, inkább magától kijött másodszor is: a hetedik helyre lépett előre. A brit-thai épp befejezte a gyors körét, amikor a Ferrarik is kihajtottak a bokszból. Jön a Q2 hajrája, három perc van hátra belőle.
A holland a bokszban maradt, Leclerc pedig 24 ezreddel megelőzte – nagy jelentősége nincs.
A spanyol a jó oldalán zárt az ezredeknek. Lawson, Gasly, Albon, Ocon és Magnussen esett ki a Q2-ben.
Kezdődik a 12 perces Q3, amelyben Verstappenre reálisan a McLarenek és a Ferrarik lehetnek veszélyesek. Ha a holland hibátlan kört teljesít, valószínűleg ők sem. Az első sorokért viszont nagy csata lesz, és ezekbe Pérez és a Mercedesek is beleszólhatnak. Cunoda és Alonso top 8-as helyezése meglepetés lenne.
A Ferrarik, Russell és Alonso kivár, a többiek túl az első gyors körön. Verstappen 1:29,012-es köre akár pole-t is érhet. Mögötte Piastri, Norris, Pérez, Hamilton és Cunoda a sorrend.
Most Russell és Alonso a pályán, a Ferrarik még mindig kivárnak. Négy és fél perc van hátra.
Russell a negyedik, Alonso a hatodik helyre érkezett, így Hamilton egyelőre csak Cunodát előzi. Jönnek a többiek, köztük a Ferrarik is, akiknek egyetlen gyors körük lesz.
1:28,877 az új vezető idő, és minden bizonnyal a győztes idő.
Háromnegyed másodperces hátránnyal csak az ötödik a mexikói, a két Ferrari közé férkőzött.
Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Pérez, Sainz, Hamilton, Russell, Cunoda és Alonso lett az első tíz sorrendje. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!