Dobhatjuk ki a tévénket

Vágólapra másolva!
A tévécsatornák egyoldalú és leegyszerűsítő tájékoztatásából kiábrándult tömegeknek kíván alternatívát nyújtani az idén februárban Spike Jonze (A John Malkovich-menet, Adaptáció) kreatív igazgató felügyelete alatt létrehozott VBS nevű streaming videós weboldal. A holnap célja, hogy a nézők első kézből kapjanak hiteles képet a világ eseményeiről, legyen szó a bolíviai kokaintermesztők mindennapjairól vagy irak egyetlen heavy metal együttesének hányattatott sorsáról. A veszélyes helyeken DV-kamerával történő gonzózáson kívül rengeteg videóklip, interjú és egyéb kisfilm is színesíti az oldal kínálatát. A Dos & Don'ts nevű programban például menő színészek és humoristák posztolnak rövid videókat. Saját "műsora" van itt az Oscar-jelölt Chloe Sevigny-nek (The Brown Bunny), vagy a Jackass-es Johnny Knoxville-nek is, akinek a nevét itt a Filmklub rovatban hagyományosan a "butafejű" jelző szokta megelőzni. A videózó humoristák közül új kedvencünket, Sarah Silvermant emelném ki, valamint David Crosst, aki Michel Gondry One Day című mókás rövidfilmjében játszott egy elszakadási problémákkal küszködő életnagyságú szardarabot.Michel Gondry és Charlotte Gainsbourg Az álom tudománya forgatásánNem véletlenül említettem meg Gondry nevét az előző bekezdésben, ugyanis a VBS eheti anyagai közt megtalálhatjuk azt az ötrészes interjút is, amelyben Az álom tudománya rendezője angol nyelven faggatja filmjének főszereplőnőjét, Charlotte Gainsbourgot. A csütörtök óta a magyar mozikban is futó filmről ugyan kevés szó esik, de annál több Gainsbourg nemrég megjelent albumáról, valamint legendás édesapjáról. Az első négy videóban a két francia művész hetvenes évekbeli dizájnú fotelekben ülve diskurál, az utolsóban pedig New York utcáin mászkálnak.Gondry/Gainsbourg-interjú - első részGondry/Gainsbourg-interjú - második részGondry/Gainsbourg-interjú - harmadik részGondry/Gainsbourg-interjú - negyedik részGondry/Gainsbourg-interjú - ötödik rész És ha már szóba jött Charlotte papája, hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy belinkeljem minden idők egyik legtökéletesebb videoklipjét 1968-ból. Ne gondoljunk azonban valami November Rain-féle extravaganzára, a Ne dis rien klipjében a kellő hatás eléréshez annyi is elegendő volt, hogy a kamera két percen át követte az Anna Karinával lassúzó énekest. Serge Gainsbourg kétség kívül a világ egyik legrondább pasija volt, de úgy tudott nézni egy nő szemébe, hogy nem csoda, hogy az összeset lefektette.______________A VBS honlapon lévő videók megtekintéséhez 9-es verziószámú Flash lejátszót kell installálnunk, és ne lepedőjünk meg azon, hogy eléggé sok idő elteltével nyílnak meg a filmek (legalábbis olyan lassú internetkapcsolatnál, mint az enyém).
Vágólapra másolva!
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!