A Rendezők kéthete programjának kihirdetésével véglegessé vált, hogy az új alkotások közül idén összesen két animációs rövidfilm, A nyalintás nesze és a Superbia képviseli Magyarországot a cannes-i filmfesziválon (a filmtörténeti klasszikusokat felvonultató Cannes Classics-ban még lehet magyar film). Nagyon vártuk, hogy Till Attila kerekesszékes gengszterfilmje bekerül majd abba a párhuzamos szekcióba, ahol a rendező Csicska című rövidfilmje is debütált öt évvel ezelőtt, de sajnos a Tiszta szívvel-t végül nem válogatták be a szupererős programba.
A Rendezők kéthete ugyan nem része a cannes-i hivatalos programnak, de megint a szervezőknek olyan nagy nevekkel teli válogatást sikerült összehozniuk, amelyet a legtöbb fesztivál fő szekciónak is gondolkodás nélkül elfogadna.
A hivatalos programból kiszorult olasz rendezőket ebbe a válogatásba pakolták: a múlt évtized egyik legjobb filmjét, Aldo Moro miniszterelnök elrablásáról szóló Jó napot, éjszaká-t jegyző Marco Bellocchio a Bérénice Bejo főszereplésével készült Sweet Dreams-szel tér vissza a Riviérára hét év kihagyás után (legutóbb a Mussolini szeretőjéről szóló Vinceré-vel volt versenyben).
Az olasz hétköznapok fáradhatatlan krónikása, Paolo Virzi (Előtted az élet, Esélylesők) két, idegszanatóriumból frissen szabadult nő szemén keresztül mutatja be a jelenkor Olaszországát a Like Crazy című filmjében. Az egyik nőt Valeria Bruni Tedeschi játssza, a másikat pedig a rendező felesége, Micaela Ramazzotti.
Pablo Larraín chilei rendező körül felgyorsultak az események: a pedofil papokról szóló The Club című drámáját a tavalyi berlini filmfesztiválon mutatták be, már leforgatta a Jackie Kennedyről szóló hollywoodi bemutatkozását Natalie Portmannel, de előtte még elkíséri Cannes-ba a Nerudá-t, amiben a No után ismét együtt dolgozik Gael Garcia Bernallal. A mexikói színész egy rendőrtisztet alakít, aki a kommunista érzelmű, disszidált költő, Pablo Neruda után ered.
Manapság könnyedén dobálóznak a vizionárius szóval, az El Topó-t és A szent hegy-et jegyzó Alejandro Jodorowsky-ra azonban tényleg ráillik ez a jelző. A nyolcvanhét éves chilei mester három évvel a The Dance of Reality után ismét Cannes-ban mutatja be legújabb munkáját, az Endless Poesy-t.
Dane DeHaan már Pókember leghíresebb ellenfelét, Zöld Goblint és James Deant is eljátszotta, most a Two Lovers and a Bear-ben egy isten háta mögötti eszkimó faluban keveredik szerelmi viszonyba a Sötét árvák című tévésorozatból ismert Tatiana Maslany-val.
A szekciót a Taxisofőr forgatókönyvét jegyző Paul Schrader Dog Eat Dog című bűnügyi dráma zárja, melyben Willem Dafoe-nek és Nicolas Cage-nek kell választania a törvénytisztelő élet vagy egy utolsó nagy rablás között.