A nyáreleji kánikula adatai még nem állnak a kutatóintézet rendelkezésére, de azt már tudni lehet, hogy az első négy hónap számaiból, hogy minden idők legmelegebb februárja érezteti hatását az idei forgalomban.
A szomjoltó italok közül mennyiségben legnagyobb arányban az ásványvíz fogyasztása nőtt a háztartásokban: idén január-áprilisban 25 százalékkal haladta meg a múlt év hasonló időszakát. Értékben plusz 31 százalékot mértek a piackutatók.
Szintén dinamikusan nő a szénsavas üdítőitalok mutatója. A tavalyi némi csökkenés után mennyiségben 18, értékben 22 százalékkal több fogyott belőlük idén négy hónap alatt, mint múlt év január-áprilisban.
A gyümölcslé fogyasztásának két éve tartó csökkenő tendenciája is megfordult. Mennyiségben 9, értékben 19 százalékkal ittak belőle a háztartásokban, mint a tavalyi első négy hónapban.
Értékben a háztartások fogyasztása legnagyobb sörből, majd a szénsavas üdítőital, gyümölcslé és ásványvíz következik. Mennyiségben az ásványvíz vezet a szénsavas üdítőital, sör és gyümölcslé előtt.
A háztartások fogyasztásának tendenciája szomjoltó italokból, mennyiségben. Százalékban.
Ital |
1999-ben, 1998-hoz képest |
2000-ben, 1999-hez képest |
2001-ben, 2000-hez képest |
2002 I.-IV az előző év hasonló időszakához képest |
Szénsavas üdítőital |
0 |
+10 |
- 3 |
+18 |
Gyümölcslé |
+14 |
- 9 |
-10 |
+ 9 |
Ásványvíz |
+30 |
+42 |
+11 |
+25 |
Forrás: GfK Piackutató Intézet ConsumerScan |
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: