A tanulmány szerint a napi fogyasztási cikkek kereskedelme koncentrációjának jellemző mutatója, hogy míg 2000-ben az öt legnagyobb vállalat 48 százalékkal részesedett az összforgalomból, addig tavaly ez a arány 51 százalékosra emelkedett, és a GfK kutatói szerint 2005-re 56 százalékosra bővül.
A prognózis szerint a hipermarketek száma az év végi 50-ről 2006-ban 68-ra emelkedik, míg piaci részesedésük a 2002-es 18 százalékról 25-re. Bár a kis boltok száma egyelőre nem lesz kevesebb, piaci részesedésük a mostani 36 százalékról 30-ra csökken 2006-ra - áll a prognózisban.
A legnagyobb forgalmú kereskedelmi vállalatok ranglistáját tavaly a Coop vezette a CBA, a Tesco, a Cora/Profi/Match/Alfa együttese és a Rewe cég két lánca, és a Billa-Penny Market-csoport előtt. A piaci erőviszonyok olyannyira stabilnak látszanak, hogy a multinacionális kereskedelem legerősebb vállalatai közé tartozó francia Carrefour/Promodés hipermarket és a német Lidl diszkont lánc egyelőre nem nyit üzletet Magyarországon.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Lassul a hipermarketek terjeszkedése
(2002. október 17.)